اطلاعیه ها

در باره اتهام سنگین علیه جاوید حکیمی

اخیرا فردی بنام سلام زیجی در یک لایو اینترنتی در پاسخ به اظهار نظر سیاسی رفیق جاوید حکیمی چنین نوشته است: “تو اول به مردم توضیح بده چگونه با پرواز مستقیم از فرودگاه “امام خمینی” توانستی وارد فرودگاه لندن شوید بعد جواب اراجیفت را خواهم داد”.

جواب دادن به لیچارهای سلام زیجی هیچوقت مسله حزب ما نبوده است. هر کسی حق دارد هر سیاست ما را با هر مدیومی نقد کند. نقد سیاسی اما با افترا و تهمت به افراد حقیقی و حقوقی و ترور شخصیت فرق دارد. سلام زیجی میتواند صبح تا شب نقد سیاسی کند اما مطلقا حق ندارد اتهام امنیتی بسوی افراد پرت کند. مردم و شهروندان حقوق مدنی و حرمت دارند و اینها را کارگران با مبارزه و جانفشانی بدست آورده اند. سلام زیجی یا باید اتهامش را ثابت کند و یا آنرا علناً پس بگیرد و رسماً معذرت خواهی کند.

رفیق جاوید حکیمی عضو حزب ماست و طبعا بعنوان حزب وهمچنین خود جاوید حکیمی امر پیگیری قانونی چنین اتهام امنیتی را حق طبیعی خود می دانیم. اما مهمتر از آن، میدان ندادن به این شیوه های ضد انسانی، دفاع از کرامت و حیثیت انسانها، احساس مسئولیت در قبال سالم نگاهداشتن فضای سیاسی است که از همه احزاب و نهادها و شخصیت های آزادیخواه انتظار میرود.

دفتر مرکزی حزب کمونیست کارگری – حکمتیست
١٥ دسامبر ٢٠٢٢