مقالات

“انتقام سخت خامنه ای از زنان” حجاب پاشنه آشیل جمهوری اسلامی سعید یگانه

“انتقام سخت خامنه ای از زنان”
حجاب پاشنه آشیل جمهوری اسلامی
سعید یگانه
موضع و رفتار خامنه ای و سران وفرمانده هان جمهوری اسلامی ایران این روزها بسیار تماشایی است.این مواضع نشان آشفتگی وهراس در مقابله با مردم است.جمهوری اسلامی هیچوقت به اندازه امروزدرمانده وبی افق نبوده است . از یک طرف اسرائیل را تهدید و”می گویند آنچنان درسی به آنان خواهیم داد که از کرده شان پشیمان شوند”، اما رویکرد اصلیشان رو به داخل، تهدید مردم بخصوص زنان با زبان سرکوب وانتقام ، وشاخ وشانه کشیدن رو به مردم وفراموش نمی کنند که دشمنشان نه “اسرائیل وامریکا” بلکه زنانی هستند که جمهوری اسلامی را در رابطه با حجاب وعلیه آپارتاید جنسی مچاله کرده اند. خامنه ای روز چهار شنبه ۱۵ فروردین دور روز بعد از حمله هوایی به کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق که به کشته شدن تعدادی از فرماندهان جنایتکار سپاه قدس منجرشد ،در سخنرانی سالانه اش در دیداربا مقامات کشوری ونظامی گفته است که “مخالفت با حجاب اجباری در ایران “برنامه بیگانگان” است وبه همین علت نهادهای حکومتی این کشورباید برای مقابله با آن اقدام کنند”.
خامنه ای جنایتکاردو روز بعد از کشته شدن فرماندهان جنایتکارش در سوریه نه علیه امریکا و اسرائیل، نوک تیز حمله اش را متوجه زنان کرد وعلیه آنان شاخ و شانه کشید. او دراین تجمع، “حجاب راحکم شرعی خواند وگفت نباید ازآن صرف نظر شودو در ادامه افزود که حجاب یک حکم مسلم است، قانونی است و رعایت حکم قانون برهمه واجب است و دولت وقوه قضائیه در این زمینه مسئولیت دارند وباید به مسئولیت خود عمل کنند”. دقیقا یک سال پیش در همین روز خامنه ای جنایتکار در سخنرانی سالانه اش همین مزخرفات وتهدیدات را در مورد رعایت حجاب برزبان آورد. یک سال گذشت. با تمام سختی ها وفشار های متعددی که در طول سال گذشته بر زنان آوردند، اما موفق به اجرای قانون وشرع ورعایت حجاب نشدند.شهرهای ایران به شهرهای بی حجاب تبدیل شده و زنان با اراده وبه حکم خودشان حجاب را باطل کردند.
در طول سال گذشته هر آنچه که جمهوری اسلامی درتوان داشت علیه زنان به کار گرفتند.خامنه ای وتهدید دائمیش،مسئولین دولت، قوه قضائیه،مجلس، شورای نگهبان، سپاه و بسیج .نیروی انتظامی، طرح عفاف وحجاب، حجاب بان و کنترل مترو، پلمپ مغازه ها ورستوران، دستگیری وزندان وشلاق وجریمه و توقیف ماشین و… بازموفق نشدند به هدفشان نایل شوند.اگر امروزبعد از یک سال دوباره خامنه ای با هزارویک درد که جامعه با آن روبروست، دوباره مسئله حجاب را به محورکار دولت وقوه قضائیه ومشغله نظام تبدیل می کند، نشانه این است که جمهوری اسلامی در این عرصه شکست خورده است . یکی از سنگرها و پایه مهم نظام اسلامی را از دست داده است . درست است که جمهوری اسلامی در مقابل مردم هنوز زور دارد و توان سرکوب دارد ، ولی در سال گذشته وبعد ازخیزش انقلابی ۱۴۰۱ کم نکرد، کم سرکوب نکرد، اما جواب نگرفت. زنان با دست خالی اما جسورانه درمقابله با سرکوب وفشارهمه جانبه رژیم سرکوبگرایستادگی کردند، هزینه دادند اما حاضر به تسلیم وزورگویی رژیم تبهکار اسلامی نشدند.
نوروزو آغازسال جدد، شادی وبرگزاری مراسمهای وسیع و گسترده نوروزی در کردستان وسایر شهرهای ایران وشرکت وسیع زنان دراین مراسمها بدون حجاب، مناسبتی بود که مردم بار دیگر وعلنی،به جمهوری اسلامی نشان دهند که با این وضعیت خوانایی ندارند وخواهان تغیرند. نشان دهند که از فضای مذهبی و عزاداری و سیاه پوشی به تنگ آمده اند. وبلاخره بستن پارکهای تفریحی به روی مردم در سیزده بدربه بهانه ماه رمضان و”شهادت حضرت علی” همه و همه تقابلها وکشمکش مردم و زنان با جمهوری اسلامی ، در ادامه مبارزات تا کنونی علیه مذهب وعزاداری وفرهنگ اسلامی است که به اندازه عمر جمهوری اسلامی تا کنون وجود داشته و ادامه دارد.
دولت جمهوری اسلامی که پیاپی ازبیرون ضربه می خورد، داغ دلش را بر سر مردم وبخصوص زنان خالی می کند ومرتب در فکربرنامه وتدبیربرای مقابله با زنان،بدحجابی ومردمی هستند که چه دیگرحاضر نیستند تن به فقروفلاکت وسرکوب وزورگویی رژیم اسلامی بدهند. جمهوری اسلامی ازمردم ترس دارد نه ازاسرائیل وامریکا.
خامنه ای روز ۱۵ فروردین در سخنرانی سالانه اش با بیان این نکات ضعف وزبونی دولت ونظامش را بار دیگردر تقابل با مردم بخصوص زنان به نمایش گذاشت و فرمان جنگ علیه اسرائیل را به درون کشورچرخاند تا با سیلی صورت خود و فرمانده هانش را سرخ نگه دارد. صحبت های خامنه ای درمجمع مقامات کشوری ونظامی در این فضای جنگی و بازگشت دوباره به حجاب و تهدید زنان گواه این واقعیت است که دشمن اصلی جمهوری اسلامی نه امریکا و اسرائیل که زنان ، کارگران واکثریت مردمی هستند که در کمین این رژیم جنایتکار نشسته اند.

جمهوری اسلامی رژیمی، ضد کارگرو ضد زن مضر به حال انسانیت و ادامه بقای آن زندگی را برمردم سیاهتر خواهدکرد. جمهوری اسلامی تهی از حمایت توده ای دچار بحرانهای عمیق اقتصادی، سیاسی وفرهنگی است .برآمد توده ای ۱۴۰۱ این بحرانها را عمیقترو رژیم جنایتکار اسلامی را در تنگناهای بیشتری قرار داده است .
جمهوری اسلامی در تناقض عمیق با زندگی مردم است. زنان از رژیم مذهبی وآپارتاید جنسی به تنگ آمده و ازآن نفرت عمیق دارند. نقش زنان در خیزش انقلابی واعتراضات بعد ازآن جمهوری اسلامی وشخص خامنه ای را نشانه گرفت وگوش شنوا چه دیگربه این مزخرفات ندارند.کارگران و عموم مردم زحمتکش از فقروفلاکت وتورم وگرانی به تنگ آمده اند. جمهوری اسلامی نا توان ازکاهش بحران وجوابگویی به خواست و مطالبات مردم همچون سخنان خامنه ای جنایتکار، به زور و سکوب وزندان و شکنجه روی آورده اند.آنچه مسلم است این وضعیت قابل دوام نیست و مردم تغیرو رفاه و آسایش می خواند. باید به این وضعیت پایان داد.
جمهوری اسلامی یک پای جنگ و کشمکش در منطقه است. با اسلام و نیروهای نیابتیش در منطقه بحران سازعامل و تشنج و ناآرامی است . سرنگونی جمهوری اسلامی وبه زیر کشیدن اسلام سیاسی در ایران بزرگترین خدمت به بشریت است.دست دولت مذهبی، نژاد پرست واشغالگراسرائیل باید از سر مردم ستمدیده فلسطین کوتاه شود.
4آوریل 2024