مقالات

۱۵ تیر، علیه کل نظام! جمهوری اسلامی نمیخواهیم! سیاوش دانشور

جمهوری اسلامی در دور اول نمایش انتخابات چهاردهم با نه قاطع مردم روبرو شد. بار دیگر معلوم شد بزرگترین بلوک رای در ایران نخواستن جمهوری اسلامی است. در دور دوم نمایش بین دو گماشته خامنه ای، جلیلی و پزشکیان، کل تلاش حکومت از خشکه مقدس ها تا اصلاح طلبان منحط و فرصت طلبان توده ایست را با شکست قاطع تری روبرو کنیم.

اصلاح طلبان حکومتی، مادام که جمهوری اسلامی هنوز قدرت دارد، یک پایه اجتماعی نازک از اقشار مرفه و محافظه کار دارند. لایه ای که در ایران تحت اسارت باندهای اسلامی، روی دوش سرکوب و استثمار خشن طبقه کارگر و فقر عمومی پول پارو میکند. از منظر مردم آزادیخواه، اصلاح طلب حکومتی همان جنایتکار پیشکسوتی است که در کنار برادران اصولگرا این شرایط را به مردم ایران تحمیل کردند. کسانی که بوی کهنگی شان مشام را می آزارد، در فساد و دروغ شهره آفاق اند و در سرکوب پرونده شان باندازه خامنه ای سنگین است. کسانی که زیر پرچم خمینی فجایعی خلق کردند که هنوز ابعاد آن بدرستی روشن نشده است. کشتارهای بعدی جمهوری اسلامی روی دوش تجارب اصلاح طلبان حکومتی شکل گرفت.

دو قطبی کاذب
روز ۱۵ تیرماه با یک دو قطبی کاذب روبرو هستیم که از ابتدا صحنه برای آن مهندسی شده بود. دو طرفدار بازار آزاد و حامی طبقه سرمایه دار، دو ضد زن و تروریست که عصاره نظم ترور و تحجر را در خود فشرده و بیان میکنند. شوک اقتصادی و گرانی بنزین و برق و گاز و نیازهای عمومی بمثابه خط مشترک کل باندهای حکومتی در راه است. اینجا صحنه نبرد واقعی است نه مضحکه انتخابات قاتلین حرفه ای.

از موضع اردوی انقلابی با تداوم این نظام نه اصلاح و نه تغییر ممکن و مقدور نیست. آنان که با هر محاسبه ای در این مضحکه شریک شدند، عمیقا اشتباه کردند و خود را در مقابل مردمی قرار دادند که فرزندانشان توسط این حکومت قتل عام شدند. با این دور جدید نمایش «انتخابات» و زبان مشترک سران متفرقه نظام اسلامی، دیگر برای هر متوهمی باید روشن شده باشد که برای استیفای حتی یک قطره آزادی باید از روی جنازه جمهوری اسلامی عبور کند.

روز ۱۵ تیرماه با عزم قاطع عدم شرکت در سیرک مضحک خون و جنایت، مشت محکمی بر دهان خامنه ای و کل باندهای اسلامی بکوبیم. ما انتخابمان را کرده ایم. انتخابات موضوعیت ندارد، شعار روز اینست: مرگ بر کل نظام!

۴ ژوئیه ۲۰۲۴