پلنوم ها

پلنومهای حزب : اطلاعیه پلنوم ٢٧ کمیته مرکزی حزب کمونیست کارگری-حکمتیست

اطلاعیه پلنوم ٢٧ کمیته مرکزی حزب کمونیست کارگری-حکمتیست

در پی برگزاری کنگره ششم حزب حکمتیست، کمیته مرکزی منتخب کنگره روز دوشنبه ١٦ اردیبهشت ١۳۹٢ (ششم مه ٢٠١۳) با حضور اکثریت اعضای اصلی و علی البدل، پلنوم ٢٧ را برگزار کرد. در این پلنوم دستورهای زیر پیش برده شد:
۱ –  رسیدگی به یک مورد اشتباه در قرائت لیست کمیته مرکزی در پایان کنگره
٢- انتخاب دبیر کمیته مرکزی و دفتر سیاسی
۳- پروسه وارد کردن اصلاحات کتبی به اسناد مصوب کنگره.
۴- تامین مالی تلویزیون پرتو
٥- تبادل نظر درباره توقعاتی که کنگره ششم پیش پای رهبری حزب گذاشته است.
در دستور اول پلنوم، یک مورد اشتباه در قرائت لیست کمیته مرکزی توسط کمیسیون شمارش آراء رسیدگی شد.

با توجه به اینکه هیات رئیسه کنگره، پس از پایان کنگره متوجه اشتباه شده بود، پلنوم با تصویب قراری در این مورد، به عضویت همه اعضای اعلام شده در کنگره در کمیته مرکزی رسمیت داد. به این ترتیب شمار اعضای اصلی از ۴١ به ۴۳ و شمار کل کمیته مرکزی با احتساب اعضای علی البدل به ۴۸ عضو افزایش پیدا کرد.
در دستور انتخابات ابتدا انتخاب دبیر کمیته مرکزی صورت گرفت. رفیق صالح سرداری از قبل تمایل خود به کاندید نشدن برای این پست و کاندیداتوری برای دفتر سیاسی را اعلام کرده بود. فاتح شیخ تنها کاندید بود و پلنوم به اتفاق آراء او را برگزید. فاتح شیخ به نمایندگی از پلنوم، با تقدیم سبد گل به رفیق صالح سرداری از تلاش و جدیتش در مسئولیت دبیر کمیته مرکزی قدردانی کرد. سپس انتخابات دفتر سیاسی برگزار گردید و از میان کاندیداها این نوزده رفیق به عضویت دفتر سیاسی درآمدند: آذر ماجدی، آزاد زمانی، ابراهیم باتمانی، اسماعیل ویسی، بهزاد جواهری، جمال کمانگر، رحمان حسین زاده، رحمت فاتحی٬ رضا دانش، سعید آرمان، سلام زیجی٬ سیاوش دانشور، صالح سرداری، عبدالله دارابی، علی جوادی، علی مطهری، ملکه عزتی، ناصر مرادی و نسرین رمضانعلی.
در دستور سوم، پلنوم با تصویب قراری پروسه وارد کردن اصلاحات کتبی به اسناد مصوب کنگره را به دفتر سیاسی منتخب سپرد.
در دستور چهارم درباره تامین هزینه ادامه کاری تلویزیون پرتو تبادل نظر شد و نهایتا پلنوم تصویب کرد که رفقای کمیته مرکزی با تلاش و ابتکارات لازم تامین مالی تلویزیون پرتو را تضمین کنند.
در دستور تبادل نظر درباره توقعاتی که کنگره ششم پیش پای رهبری حزب گذاشته است، متفقا تاکید شد که موفقیت کامل و درخشان این کنگره، زمینه بسیار مساعدی برای پیشرویهای سریع و بزرگ حزب حکمتیست فراهم کرده است و تلاش تام و تمام برای استفاده از مومنتوم کنگره و زمینه مساعدی که ایجاد کرده است، بر عهده رهبری حزب اعم از کمیته مرکزی و دفتر سیاسی است.
پس از پایان پلنوم، دفتر سیاسی منتخب در نشستی با حضور همه اعضاء، رئیس دفتر سیاسی و هیئت دایم دفتر سیاسی را انتخاب کرد. ابتدا رحمان حسین زاده به اتفاق آراء به عنوان رئیس  دفتر سیاسی انتخاب شد. سپس این هشت عضو دفتر سیاسی به عنوان هیئت دایم انتخاب شدند: جمال کمانگر، رحمان حسین زاده٬ رحمت فاتحی٬ سلام زیجی٬ صالح سرداری، عبدالله دارابی، علی جوادی و ناصر مرادی. در فرصت محدود باقیمانده، نشست دفتر سیاسی در مورد پاره ای مسائل سیاسی تشکیلاتی تصمیم گیری کرد.

حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست
٢٠ اردیبهشت ١۳۹٢ – دهم مه ٢٠١۳