اطلاعیه ها

فراخوان حزب حکمتیست به سوسیالیست ها، آزادیخواهان و برابری طلبان در خارج کشور

در حمایت از جنبش کارگری ایران متحدانه وارد عمل شویم!

همه شما اذعان دارید که ورود همگام و هماهنگ بیش از ده هزار نفر از کارگران پالایشگاه ها و شرکتهای زیر مجموعه صنایع نفت و گاز و پتروشیمی ها در شهرهای خوزستان و استان فارس و اصفهان به عمل مبارزاتی و اعتصابی، تحول بسیار مهم و تعیین کننده ای در سیر اوضاع سیاسی ایران است. جامعه در هفته های اخیر ملتهب بود و همه انتظار تحرکات مجدد توده ای علیه فقر و فلاکت اقتصادی و گرانی و بیکاری را داشتند. بمیدان آمدن کارگران مهمترین و کلیدی ترین صنایع ایران اما روند اوضاع را در سیر جدید و خطیری قرار داده است. اعتصاب شکوهمند کارگران هفت تپه، اعتصاب کارگران اتوبوسرانی ارومیه، بازگشت مجدد معلمان به اعتراض، دهها اعتصاب بزرگ و کوچک دیگر که هر روز گسترش می یابد، همه منعکس کننده فضای اعتراضی و ملتهب جامعه و ظرفیت بالای اعتراضی کارگران و مردم محروم علیه وضعیت کنونی است.

همراه با قطبی شدن اوضاع سیاسی ایران، شاهد گسترش تحرک جریانات دست راستی و طرفدار روشهای کودتائی و از بالای سر مردم هستیم. راست و چپ در مقیاس جامعه خود را برای دخالت در این اوضاع بحرانی آماده می کند. تند شدن تقابل جامعه با حکومت و گسترش اعتراض در فضای محدود کننده بیماری کرونا، بیانگر اینست که مردم ایران بیش از پیش به این نتیجه رسیده اند که این وضعیت قابل دوام نیست و باید از حکومت اسلامی بسرعت عبور کرد. عروج مجدد کارگران مراکز کلیدی در سیاست ایران، امید و قدرت عظیمی را به اعتراضات توده ای و سرنگونی طلبانه داده است. این امکان وجود دارد که اینبار جنبش رهائیبخش کارگری در راس مبارزه توده ای برای سرنگونی جمهوری اسلامی و برای برپائی یک جامعه آزاد و برابر و مرفه و خوشبخت سوسیالیستی قرار گیرد.

ایرانیان آزادیخواه خارج کشور!

انتظار اینست که نیروهای سیاسی آزادیخواه، کمونیست ها و سوسیالیست ها، فعالین کارگری، نهادهای دفاع از حقوق کارگران، آزادیخواه و برابری طلبان، در یک حرکت جمعی در دفاع از جنبش کارگری و خواستهای برحق آن بمیدان بیایند. وقت آنست که نقش مان را بطور شایسته ایفا کنیم. ضروری است فضای خارج کشور حول دفاع از جنبش کارگری و افق آزادی جامعه قطبی شود. انتظار اینست که بسرعت اقدامات مشخص و تعرضی به جمهوری اسلامی علیه اعدامها، علیه سرکوب شهروندان، در دفاع از کارگران و حقوق برحق و پایمال شده آنان صورت گیرد. ما میتوانیم و باید جنبش بین المللی کارگری، اتحادیه ها و سازمانهای کارگری جهان را در حمایت از طبقه کارگر ایران و مبارزه توده ای مردم علیه جمهوری اسلامی بمیدان بیاوریم.

حزب کمونیست کارگری – حکمتیست در خارج کشور با اشتیاق بعنوان بخشی از این حرکت عمومی فعالانه شرکت و تلاش میکند در دفاع از برآمد جدید کارگری و توده ای سهم شایسته خود را ایفا کند . این نبردی که برسر معیشت و امنیت شغلی، نفی شرکتهای پیمانی و قراردادهای برده وار، علیه فقر و فلاکت اقتصادی آغاز شده است، مسئله دهها میلیون کارگر و مردم زحمتکش در ایران است. ما همه شما را مستقل از تفاوتهای سیاسی و نظری، بعنوان انسانهای آزادیخواه و نیروهائی که به یک پیروزی کارگری در ایران چشم دوخته اند، دعوت میکنیم که فعالانه در این حرکت عمومی شریک شوند. از اعتصابات و اعتراضات شکوهمند کارگری و مبارزات توده ای قریب الوقوع علیه وضع موجود فعالانه و قدرتمند حمایت کنیم!

مرگ بر جمهوری اسلامی!
آزادی، برابری، حکومت کارگری!
زنده باد جمهوری سوسیالیستی!

حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست
١٥ مرداد ۱۳۹۹ – ٥ اوت ۲۰۲۰
________________________