اطلاعیه ها

پیام حزب کمونیست کارگری – حکمتیست به مناسبت روز کومه له

 

حضار گرامی، رفقای حزب کمونیست ایران و کومه له !

روز کومه له را صمیمانه تبریک میگوییم. بگذارید در همین آغاز سخن یاد عزیز کمونیست استوار، فرمانده جسور و کاردان رفیق عیسی جمشیدی و همه جانباختگان راه آزادی و برابری را گرامی بداریم.

رفقا!
روز کومه له امسال را در اوضاع حساس سیاسی، در یک دوره انقلابی و پشت سرگذاشتن پنج ماه از خیزش انقلابی پرشور کارگران و زنان و جوانان وتوده مردم ایران برگزار میکنید. این شرایط توقعات و انتظارات مهمی را در مقابل جریانات چپ و کمونیست و حزب کمونیست ایران و کومه له قرار میدهد.

جنبش سرنگونی و خیزش انقلابی به مقطع تعیین تکلیف قطعی با جمهوری اسلامی رسیده است. در این کشمکش صف بندی راست و چپ بیش از پیش پولاریزه شده و سئوال گرهی اینست کدام آلترناتیو راست یا چپ رهبری پروسه سرنگونی و ساختن آینده بعد از نظام مخوف جمهوری اسلامی را به دست میگیرد. از این منظر هر جریان و نیروی چپ و کمونیست واقعی با وظایف خطیری روبرو است.

در این جدال به نظر ما فرصت تاریخی برای ایفای نقش طبقه کارگر و کمونیستهای متشکل و متحزب فراهم است. بر این اساس انتظار ما اینست که سازمان کردستان حزب کمونیست ایران- کومه له به عنوان یک نیروی اجتماعی چپ و سوسیالیست متکی به تجارب غنی مبارزه انقلابی در کردستان نقش شایسته خود را در قدرتمند کردن آلترناتیو چپ و کمونیستی ایفا کند.

در جامعه کردستان جدالهای طبقاتی و تحولات سیاسی مهمی در جریان است. احزاب بورژوایی فدرالیست در تقابل با حقوق پایه ای کارگران و مردم و در مخالفت با راه حل کارساز حل مسئله کرد و برچیده شدن ستم ملی و دیگر تبعیضات، آشکارا همگام و همدست جریانات ناسیول شوونیست ایران هستند و آماده هرنوع توطئه گری علیه کارگران و آزادیخواهان و کمونیستها میباشند. در این اوضاع ایجاد قطب محکم نیروی چپ در مقابل جریانات بورژوا ناسیونالیست و تقویت آلترناتیو کمونیستی و کارگری در کردستان وظیفه عاجل نیروها و فعالین کمونیست و به طور ویژه وظیفه سازمان کردستان حزب کمونیست ایران – کومه له و تشکیلات کردستان حزب حکمتیست است. در این راستا ما بر ادامه همکاری و نزدیکی موثرتر با کومه له تاکید میکنیم. به علاوه گسترش و تقویت فعالیت شورای همکاری نیروهای چپ و کمونیست در کردستان را وظیفه مهم خود میدانیم.

باردیگر روز کومه له را تبریک میگوییم و به امید موفقیت تان!

٢٢ بهمن ١٤٠١ – ١١ فوریه ٢٠٢٣