اطلاعیه ها

اطلاعیه کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری – حکمتیست در رابطه با:

حملات موشکی جمهوری اسلامی به کردستان عراق
دقایقی قبل از نیمه شب دوشنبه ۲۵ دیماه شهر اربیل و مناطق اطراف آن مورد حمله موشکی جمهوری اسلامی قرار گرفت. چهار فروند از این موشک ها به يك منزل مسكونی اصابت كرده و بقيه در اطراف فرودگاه اربيل و كنسولگری امریکا ‌و فرودگاه اربيل باعث ویرانی در آن مناطق شده.
در این حمله جنایتکارانه رژیم اسلامی ایران ۴ نفر کشته و ۷ نفر مجروح شدند. طبق اخبار منتشر شده جمهوری اسلامی در همین روزها نقاطی را در سوریه و پاکستان نیز موشک باران کرده.
حمله جمهوری اسلامی به شهر اربیل با اعتراض مردم خشمگین ‌و عصبانی این شهر روبرو شده.
مردم در مقابل مقر سازمان ملل در اربيل اجتماع كرده و با سر دادن شعار “ايران تروريست، تروريست ايران” به. جمهوری اسلامی اعتراض كردند.

سپاه پاسداران جمهوری اسلامی بلافاصله مسئولیت این حملات را بعهده گرفت. اما هذیان گویی در چرایی این حملات در بیانیه های متناقض آنها نشان از سردرگمی و دست وپا زدن این رژیم در تحولات منطقه ای دارد. حمله موشکی به شهر اربیل و کشتن مردم عادی از قرار معلوم جواب “سخت “رژیم به بمب گذاران کرمان و رژیم اسرائیل است. جوابی که موجب ریشخند و تمسخر مردم عادی شده.
جمهوری اسلامی در واقع با چنین اعمال جنایتکارانه ای کماکان می خواهد ضعف ‌و بحران های متعدد خود را پرده پوشی کند. یک روز با مظلوم نمایی از واقعه کرمان و روز دیگر با این نوع ماجراجوییها بخصوص در حالیکه به پیشواز یک انتخابات بی رونق می رود میخواهد، با حاکم کردن فضای امنیتی و ایجاد ترس در جامعه خود را حکومتی مقتدر و طرفدار آسایش و امنیت جامعه در فضای جنگی منطقه نشان دهد.
اما امروز دیگر بر همگان روشن است که ترس اصلی جمهوری اسلامی نه آمریکا و اسرائیل و نه داعش همنوع خود اوست. کل این تلاش‌های مذبوحانه برای ساکت کردن مردم معترض و جان به لب رسیده در جامعه ایران است. جامعه سرشار از نارضایتی است و اعتراضات روبه افزایش. این شرایط آن خطر واقعی است که جمهوری اسلامی بر آن واقف است و از آن رهایی نخواهد یافت .
کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری – حکمتیست حمله جنایتکارانه جمهوری اسلامی به شهر اربیل را محکوم میکند ‌و ضمن همدردی با خانواده و بستگان جانباختگان این یورش و آرزوی بهبودی برای مجروحان، از اعتراض برحق مردم کردستان عراق در مقابل جمهوری اسلامی پشتیبانی میکند و از همه احزاب سیاسی ونهاد وتشکلهای انساندوست می خواهد ضمن محکوم کردن این جنایت، برای کوتاه کردن دست جمهوری اسلامی از سر زندگی و امنیت مردم منطقه تلاش کنند .

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری – حکمتیست
۲۶ دی ماه ۱۴۰۲
۱۶ ژانویه ۲۰۲۴