مقالات

خالد عزیزی، رسوایی حزب دمکرات، دررابطه با آمدن پزشکیان سعید یگانه

خالد عزیزی، رسوایی حزب دمکرات، دررابطه با آمدن پزشکیان
سعید یگانه
بعدازپایان انتخابات درایران وخروج پزشکیان از صندوق رای، خالد عزیزی سخنگوی حزب دمکرات کردستان دراظهاراتی جانبدارانه وتوهم آفرین از پزشکیان، رسوایی سیاسی دیگری را نسیب خود و حزبش کرد.
خالد عزیزی اخیرا در مصاحبه ای با تلوزیون انترناشنال از مردم خواسته است که پیگیرمطالبات خود از پزشکیان و ازاوبخواهند که به وعده های خود عمل کند. اوبا آمدن پزشکیان روزنه امیدی را می بیند و به تغیراتی در نظام اسلامی توسط پزشکیان دل خوش کرده است. خالد عزیزی وحزبش که در دوره هایی به اصلاح طلبان کرد دخیل بسته بودند ومشغول گدایی از جمهوری اسلامی بودند، نا کام از بند و بست با سران جمهوری اسلامی، اکنون با انتخاب پزشکیان که از نظراکثریت مردم وشرکت کنندگان در خیزیش انقلابی ژینا تفاوتی با سایر سران رژیم ندارد و در تحمیل فقر وفلاکت و اختناق و تحکیم پایه های رژیم اسلامی دست کمی ازبقیه سران ومسئولین رژیم اسلامی ندارد، دوباره به قالب گذشته بر گشت واز شکست سیاستهای مماشات جویانه با جمهوری اسلامی درس عبرت نمی گیرند.
اودر این مصاحبه آمدن پزشکیان را شانسی برای اصلاح طلبان می بیند وفرصتی برای جمهوری اسلامی که چگونه بتواند از این بحرانها عبور کند.او در این مصاحبه دو بارعنوان می کند که مادام آپوزیسیون نتوانست آلترناتیوی ارائه دهد، با آمدن پزشکیان دوره “براندازی” پایان یافته وامکان آلترناتیو سازی در درون خود نظام وجود دارد.
خالد عزیزی درجواب به مجری برنامه در این مصاحبه که می گوید شما در کانتکست جمهوری اسلامی صحبت می کنید و این یک قدم عقبتر از”براندازی” است، در جواب می گوید طبیعی است وقتی که پزشکیان وعده می دهد دیگر بر اندازی مطرح نیست. خالد عزیزی با این اظهارات خیال همه را راحت کرد که مسئله “براندازی ” از نظر ایشان، “بخوانسرنگونی” فعلا تا اطلاع ثانوی از دستور ایشان و حزبش خارج شده و به پزشکیان دخیل بسته اند، سیاستی که هر بار با شکست مواجه شده است.
سیاست مماشات جویانه حزب دمکرات با جمهوری اسلامی ازآغاز شکل گیری حکومت اسلامی داستان طولانی دارد و این حزب بنا سیاستهای غیر مردمی و منفعت پرستانه آن دست از این سیاست نکشیده وهر بار و هر دوره ای روزنه ای می بینند به قالب گذشته خود بر می گردند. این موضع گیری در شرایطی است که اکثریت مردم و بخصوص در خیزش انقلابی ژینا هم در شهرهای کردستان وهم سایرمناطق ایران به خوبی نشان دادند که این رژیم را با اصلاح طلب واصولگرایش را نمی خواهند و برای سرنگونی آن خیز برداشتند. شرم نمی کنند و به روی خود نمی آورند که در همین دوران بود مقرات حزب دمکرات در اقلیم کردستان بارها از طرف سپاه پاسداران مورد حمله قرار گرفت وتلفات جانی به آنها وارد کردند.
اظهارات خالد عزیزی سخنگوی حزب دمکرات در مورد پزشکیان ووعده های پوچ او و دخیل بستن به اصلاح طلبان ،چیزی بیش از رسوایی سیاسی برای خالد عزیزی و حزبش نیست. بر خلاف خالد عزیزی اکثریت مردم رنجدیده توهمی به این رژیم و اصللاحات در درون آن ندارند وخیلی وقت است که ازکلیت نظام عبورکرده اند. عدم شرکت اکثریت مردم در این مضحکه انتخابات که خالد عزیزی نیز به آن اذعان دارد، آنها را بیدارنکرده است. اما حزب دمکرات برای حفظ بقا به این سیاستها نیاز دارد. سوال این است که آیا اعضای حزب دمکرات از خود نمی پرسند که تا کی باید به این افتضاحات سیاسی تن دهند.