اطلاعیه ها

پیام حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست به کنگره چهاردهم حزب کمونیست ایران

پیام حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست
به کنگره چهاردهم حزب کمونیست ایران
نمایندگان کنگره، رفقای حزب کمونیست ایران، حضار گرامی! با درودهای گرم!
از جانب حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست و هیئت نمایندگی حزب، برای کنگره چهاردهم حزب کمونیست ایران صمیمانه آرزوی موفقیت داریم.
بیشک کنگره چهاردهم حزب کمونیست ایران در اوضاع بسیار خطیر و حساس و پیچیده ای چه در سطح جهانی، و در منطقه و ایران برگزار میشود. بیش از هر دوره ای بربریت سرمایه داری طبقه کارگر و محرومان جامعه را در سراسر دنیا در تنگنای جدی قرار داده است. فقرو تبعیض و استثمار و پایمال شدن هر روزه حقوق اولیه انسان در ابعاد بیسابقه ای به بشریت تحمیل شده است. جنگ و تروریسم دولتی و غیر دولتی و ناامنی بخش لاینفکی از حیات امروز انسانها است. نسل کشی مردم غزه توسط تروریسم دولتی اسرائیل و جنگ سراپا ارتجاعی دولتهای روسیه و اوکراین تنها عروج نمودهای بسیار دردناک قتل عام انبوه انسانها در راستای منافع قدرتها، دولتهای کاپیتالیستی و دارودسته های تروریستی ضد انسان است.
در ایران مردم جان به لب رسیده در نبردی بی امان برای سرنگونی جمهوری اسلامی و تحقق آینده ای به دور از استثمار و ستم و رنج و ناهنجاریهای کنونی به صحنه آمده اند. دوره جدالهاى تعيين کننده برسر سهم انسانها از آزادى و رفاه و سعادت فرا رسیده است. تحولات امروز ايران فقط برسر سرنگونی جمهوری اسلامى نيست. بلکه بر سر شکل دادن به آینده هم هست. آنچه امروز در ايران ميگذرد تعيين ميکند که فردا دهها ميليون انسان چگونه خواهند زيست. شکل دادن به این آینده و تضمین رفاه و آزادی انسانها درگرو عروج آلترناتیوکارگری کمونیستی است.
در جامعه ایران، جنبش کارگری کمونیستی جنبش اجتماعی و سیاسی سابقه دارو بانفوذ است. اکنون بیش از هر دوره ای در تاریخ سیاسی ایران، امید و نگاهها به نقش رهایی بخش طبقه کارگر و جنبش کارگری برای نجات جامعه از مصائب فاجعه بار حاکمیت کاپیتالیستی و جمهوری اسلامی دوخته شده است.آلترناتیو کارگری کمونیستی در قبال قدرت سیاسی در روند تحولات آتی به طور جدی از امکان پیروزی برخوردار است. در پرتو دستاوردهای چند دهه مبارزات رادیکال طبقه کارگر و کمونیستها و در بطن خیزش انقلابی دوساله اخیربعد از قتل دولتی ژینا امینی صحنه سیاسی جامعه ایران بشدت پولاریزه شده و صف آرایی آلترناتیوهای راست و چپ شفافیت بیشتری پیدا کرده است. در این اوضاع رسالت خطیرآماده کردن آلترناتیو چپ و کمونیستی برای ایفای نقش رهبری در تحولات سیاسی ایران، اساسأ بر دوش فعالین و رهبران سوسیالیست کارگری و احزاب و سازمانهای کمونیست است. در پاسخ به این نیاز حیاتی امیدواریم حزب کمونیست ایران و کنگره چهاردهم حزب گامهای لازم و ضروری را بردارد.
در پایان لازمست اشاره کنیم، همکاری حزب کمونیست ایران و حزب کمونیست کارگری – حکمتیست در سالهای اخیر چه در سطح شورای همکاری نیروهای چپ و کمونیست ایران ودر شورای همکاری نیروهای چپ و کمونیست کردستان اقدامات ضروری ومهمی بوده اند. ما بر تداوم سازنده تر این سطح از همکاریها تاکید داریم. به علاوه همکاری دو جانبه هر دو حزب چه در سطح سراسری ایران و به ویژه در جامعه کردستان میتواند به طور موثری آلترناتیو چپ و کمونیستی را برای پایان دادن به حاکمیت سرمایه و جمهوری اسلامی تقویت کند. امیدواریم هر دو حزب در این زمینه گامهای جدی تری برداریم.
از طرف حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست
مرداد ١٤٠٣ – ژوئیه ٢٠٢٤