مقالات

عبداله دارابی – انتخاب مردم، سرنگونی جمهوری اسلامی است

چند کلمه در رابطه با مضحکه انتخابات مجلس جمهوری اسلامی در دوم اسفند ماه ١٣٩٨

انتخابات، واژه ای کلیدی و جهانشمول است که در ایران تحت حاکمیت جمهوری اسلامی، ممنوع و دست نیافتنی است. زیر سلطه این رژیم، نه تنها انتخابات، بلکه حق حيات نیز برای انسان های حق طلب ممنوع و غیر مجاز است. چون رژیم تحميل شده بر مردم ایران هر وقت منافع اش اقتضا کرده براحتی جان انسان حق طلب را وثیقه آن قرار داده و حق حیات را از آن گرفته و میگیرد. برای نمونه: این رژیم گانگستری جمهوری اسلامی، در تازه ترین حملات خود به صف تظاهرات اعتراضی مردم ایران در آبانماه امسال(١٣٩٨)، بیش از ١٥٠٠ نفر از معترضین بی دفاع را در ملأعام به رگبار بست و کشت، حدودا ١٠ هزار نفررا زخمی نمود و هزاران نفر دیگر را نیز دستگیر و زندانی و سربه نیست کرد و حتی از تحویل جنازه بعضی هاشان تاکنون نیز سر باز زده است.

طی چهل سال حکمروایی جمهوری اسلامی، پديده ای بنام انتخابات آزاد صورت نگرفته است. چون اگر انتخابات واقعی وجود داشت و اعمال اراده مردم بکار گرفته می شد، بی تردید این جرثومه فساد و تباهی در ایران هیچوقت بر گرده مردم سوار نمی شد و بر اریکه قدرت تکیه نمی زد.

بگذاربیعت کنندگان و حامیان درون و بیرون رژیم اسلامی بویژه اپوزیسیون ملی ـاسلامی سجده رفته و ضد کارگرهمچنان بدفاع از رژیم، به یاوه گویی و لیچار بافی ادامه دهند، آنچه امروز در جامعه ایران میگذرد، تصمیم قطعی و ابراز وجود عملی جنبش اعتراض سیاسی- اجتماعی توده ای، تشنگان آزادی و برابری است که، پایه های اساسی آنرا بلرزه درآورده است و میرود تا همه تار و پود این نظام فاسد و آدمکش را در هم بپیچد و با بزیر کشیدنش از اریکه قدرت، آنرا برای همیشه از صحنه سیاست ساقط کند و به زباله دان تاریخ بیندازد.

رژیم جمهوری اسلامی، انتخاب مردم ایران نیست و باید برود و گورش را گم کند. این، روشن ترین و واضح ترین حکمی است که عملا مردم ایران آنرا با بهای خون خود در تاریخ به ثبت رسانده اند. باید اینرا دانست که، علیرغم هر نوع علایق و وابستگی سیاسی مردم بە احزاب و گروه های سیاسی، ولی فی نفسه سبک و شیوه زندگی اکثریت آنها با تمام قوانین و فرهنگ و آداب و رسوم این رژیم متحجر و متعصب در تناقض است و به هیچ وجه با آن خوانایی ندارد و خود همین برای کنار زدن این رژیم کافی است.

این رژیم، باید متوجه شده باشد که جواب شاد زیستن و دلبخواه زیستن وابراز و بیان محبت و عواطف وعلایق انسانها را نمیتوان به گلوله بست و نابود کرد. فاصله توقعات زندگی امروز مردم ایران با سنت های کپک زده این رژیم ارتجاعی به هیچوجه پر شدنی نیست و به صرف همین تناقض، این رژیم جایی در صحنه سیاست ایران ندارد و باید از اریکه قدرت پایین کشیده شود. ٤٠سال مبارزه برای رسیدن به یک زندگی بهتر چیزی نیست که این رژیم بتواند آنرا نابود کند. چهل سالی که گذشت، آزمون بزرگی بود که نشان داد رژیم فوق ارتجاعی جمهوری اسلامی، به صرف اتکا کردن به سفاکی و سبعیت بودن خویش قادر نشد طبقه کارگر مبارز و مردم آزادیخواه ایران را از سرراه به درکند و آنها را از پیشبرد خواست برحق تا کنونی شان که سرنگونی رژیم اسلامی است، برحذر دارد!

مردم مبارز و جوانان آزادیخواه!

تقابل آشکار و عریان مردم علیه جمهوری اسلامی، صحنه سیاسی امروز ایران را بکلی تغییر داده که نمیتوان ساده از کنارش رد شد و به آن بی توجه بود. با توجه به آن، جا دارد در تداوم خیزش آبانماه امسال مردم آزادیخواه ایران، کل بساط مضحکه انتخابات را رو سر رژیم خراب کنند و اجازه نداد یک مشت جیره خوار و آدمکش رژیم در گوشه و کنار جامعه تحت نام کاندید مجلس، آشکارا به رژیم مشروعیت دهند و بعنوان نامزد برای اجرا و پیشبرد قوانین بغایت ارتجاعی جمهوری اسلامی اظهار وجود نمایند!

جوانان مبارز و انقلابی در سراسر ایران بویژه در کردستان، باید از همین حالا عملا دست بکار شوید و از همه ابتکارات خود برای خنثی کردن تدارک انتخابات رژیم استفاده نمایند. و همه بنر و تراکت های رژیم و عکس و نوشته کاندید ها را بر در و دیوار شهر ها و روستا و معابر عمومی پایین آورید و به آتش بکشید. در جای ممکن نامزد ها را گوشمالی دهید و آنها را از مزدوری رژیم بر حذر دارید.
با نوشتن شعار بر در و دیوارو معابر عمومی بنویسند ” نه به انتخابات، مرگ بر جمهوری اسلامی، خواست اکثریت مردم سرنگونی جمهوری اسلامی است و….”. چون روز انتخابات و رای گرفتن از مردم هیچوقت برای رژیم تعیین کننده نبوده و رای هیج کسی هم شمرده نشده است. همواره تعیین تکلیف انتخابات های رژیم، ماه ها قبل تر از روز انتخابات از طریق بده و بستان و معامله بین جناحها و سردمداران رژیم صورت گرفته و سر سوزنی هم به رای و اعمال اراده مردم برای تحقق خواست هاشان و چگونه زیستن شان توجه نشده است. بنا بر این، تنها راه مثمر ثمر ایستادن در مقابل رژیم و بزیر کشیدن آن است.
این فرصت کوتاه را از دست ندهید. از همین حالا فضای تدارک انتخابات را به فضای اعتراض علیه رژیم تبدیل کنید و اجازه ندهید این سیاست نخ نمای رژیم تحت نام انتخابات عملی شود.

عبداله دارابی ٤-٢-٢٠٢٠