اطلاعیه ها

مرکز خبری حزب حکمتیست

شورش در زندانها

زندانیان باید فوراً و بدون تعلل آزاد شوند!

بنا به اخبار منتشر شده و دریافتی، اوضاع وخیم زندانها و نگرانی از ابتلای دستجمعی زندانیان به ویروس کرونا موجب اعتراضات وسیع و نهایتا شورش در زندانهای کشور شده است. تاکنون دستکم در چهار زندان ازجمله زندانهای پارسیلون خرم آباد و الیگودرز همدان در هفته گذشته، زندان مرکزی تبریز دیروز پنجشنبه هفتم فروردین و زندان مرکزی سقز امروز جمعههشتم فروردین، زندانیان دست به شورش زدند، تلاش کردند از زندان فرار کنند، با سرکوب خونین ماموران امنیتی و گارد زندان روبرو شده اند، تعدادی زخمی و با گلوله به قتل رسیدند و در مواردی تعدادی از زندانیان موفق به فرار از زندان شده اند. لازم به ذکر است که بنا به اخبار تائید شده تاکنون دستکم شش نفر در زندانهای ایران به دلیل ابتلا به کرونا جانباخته اند. بدون تردید این آمار بسیار بیشتر است.

این شورش ها نشان میدهد که خطر مرگ بطور جدی زندانیان را تهدید میکند. زمانی که مرگ در یکقدمی است، زندانی هر نوع ملاحظه جان و گلوله خوردن را کنار میگذارد و به آخرین تلاش برای زنده ماندن یعنی فرار دست میزند. جمهوری اسلامی هنوز تعداد زیادی از زندانیان سیاسی، دستگیری های آبانماه و بخش زیادی از مجرمین عادی که وعده آزادی موقت آنها را داده بودند، در زندانها نگاهداشته است. این اقدام جمهوری اسلامی ارتکاب آگاهانه به قتلِ عمدِ زندانیان است. این اجرای اعدام به شیوه دیگری است. رها کردن زندانی در بندهای شلوغ و بی امکانات با بیماری کرونا، معادل فرستادن دستجمعی آنها به میدان تیر و کوره های آدم سوزی است. دنیا باید بداند جمهوری اسلامی آگاهانه و عامدانه مرتکب یک جنایت جمعی علیه زندانیان میشود.

حزب کمونیست کارگری حکمتیست خانواده ها و بستگانزندانیان، فعالین سیاسی و اجتماعی و آزادیخواهان را به تلاش و اعتراض گسترده از طرق ممکن و متناسب با اوضاع کنونی در حمایت از زندانیان فرامیخواند. جان زندانیان در خطر جدی قرار دارد. علیه حکومت جنایت پیشه جمهوری اسلامی و سیاست کشتار جمعی زندانیان اعتراض کنیم. زندانیان سیاسی و کلیه زندانیان بیدرنگ باید آزاد شوند!

 

مرگ بر جمهوری اسلامی!

آزادی، برابری، حکومت کارگری!

زنده باد جمهوری سوسیالیستی!

حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست

٨ فروردین ۱۳۹٩٢٧ مارس ٢٠٢٠

_____________________