اطلاعیه ها

اطلاعیه کمیته کردستان حزب حکمتیست

بمباران کمپ پناهندگان در عمق خاك كردستان عراق
دولت جنایتکار ترکیه روز گذشته کمپ پناهندگان آواره در مخمور واقع در غرب اربيل را بمباران کرده و باعث خسارات و ویرانی زیادی در این كمپ شد.
دولت اردوغان در طول حیات ننگین خود در کشتار و‌سرکوب مردم کردستان ترکیه از همه ظرفیتهای خود استفاده کرده و به این جهت مورد بیزاری وتنفر میلیونها انسان در منطقه وسراسر جهان است.
اما دست درازی دولت سرکوبگر ترکیه تنها به کردستان ترکیه محدود نمانده و در سال‌های اخیر دامنه جنایت خود را در کشورهای منطقه واز جمله کردستان عراق نیز گسترش داده است. ‌بمباران کمپ پناهندگان در مخمور که محل زندگی پر مشقت هزاران پناهنده آواره از سرکوب و جنایت دو لت ترکیه است، اولین تجاوز این رژیم سرکوبگر علیه مردم بی پناه و فراری از دست این رژیم سفاک نیست . مردم عادی وساكنين نوار مرزی مابین کردستان عراق و ترکیه و همچنین روستاهای نوار مرزی ایران کردستان ایران و عراق هم همواره مورد توپ باران و بمباران نیروهای سرکوبگر ترکیه قرارگرفته است.
این اقدامات سرکوبگرانه که به بهانه وجود پ ک ک در این منطقه انجام می گیرد باید بطور جدی از طرف احزاب ‌سیاسی و ‌نهادهای انساندوست محکوم و مورد اعتراض قرار بگیرد .

در این میان احزاب حاکم در کردستان عراق که حاکمیت این مناطق را در دست دارند، هرکدام به دنباله سیاست یکی از دولت های سرکوبگرمنطقه تبدیل شده اند و در بهترین حالت با سکوت خود عملا دست دولت ترکیه را در سرکوب مردم آواره و زحمتکش باز گذاشته اند.

کمیته کردستان حزب حکمتیست این تعرض دولت سرکوبگر ترکیه را محکوم می کند و از مردم‌ آزادیخواه ‌و تشکل‌های انساندوست و عدالتخواه می خواهد در دفاع از امنیت و آسایش مردمی که به دلیل سرکوبگریهای دولت اردوغان به کردستان عراق پناه آورده اند بکوشند .

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری- حکمتیست
۱۶ اپریل ۲۰۲۰

۲۸ فروردین ۹۹