اطلاعیه ها

اعلامیه حزب حکمتیست پرستاران بندر ماهشهر نیز دست به اعتراض زدند!

اعتراض به حقوق معوقه، اعتراض به واگذاری بیمارستان

امروز دوشنبه ٢٢ اردیبهشت، پرستاران و کارکنان بیمارستان صنایع پتروشیمی در بندر ماهشهر در اعتراض به عدم دریافت یکماه حقوق و مزایا، وضعیت وخیم معیشتی و سختی شرایط کار، دست از کار کشیدند و در مقابل بيمارستان دست به اعتراض و اجتماع زدند. پرستاران همینطور به وضعیت استخدامی و شرایط قراردادها و سختی کار اعتراض دارند.

همینطور روز شنبه ٢١ اردیبهشت، کلیه کادر درمان بیمارستان صنایع پتروشیمی دست به اعتراض و اعتصاب زدند و مقابل بیمارستان اجتماع کردند. در اینروز بجز بخش اورژانس هیچ بیماری ویزیت نشد و کلیه خدمات درمانی متوقف شد. اعتراض روز شنبه پرستاران مربوط به خبر واگذاری اين بيمارستان و همینطور افزايش هزینه های درمان بود. این بیمارستان وابسته به وزارت نفت است و با توافق اولیه وزارت نفت واگذار شده است هرچند مسئولین وزارت نفت آنرا “شایعه” عنوان کرده اند.

آغاز اعتراضات پرستاران در استانهای گیلان و خوزستان گوشه هائی از اعتراض سراسری هزاران پرستار به قراردادهای موقت کمتر از سه ماه و صد روزه توسط شرکتهای پیمانی و خواست انعقاد قراردادهای رسمی است. همزمان در میان بخشهای مختلف طبقه کارگر اعتراضی گسترده به دور جدید واگذاری صنایع توسط دولت در جریان است. از کارگران هپکو و آذرآب و هفته تپه و مجتمع ملی فولاد اهواز تا کادر بهداشت و درمان و کارگران معادن کرمان، کشمکش قدیم و جدید و ادامه دار طبقه کارگر برسر این مسئله است.

حزب حکمتیست از اعتراض پرستاران و خواستهای برحق آنها حمایت میکند و پرستاران در شهرها و استانهای مختلف را به اعتراض هماهنگ و سراسری برای تحمیل خواست استخدام رسمی و علیه واگذاری ها فرامیخواند. پرستاران در مناسبت “روز پرستار” طی بیانیه ای خواهان حمایت بخشهای مختلف طبقه کارگر شده اند. اعتراض پرستاران باید مورد حمایت کادر درمان و بخشهای مختلف طبقه کارگر قرار گیرد. پرستاران و کادر درمان در دوره کنونی از ناجیان جامعه اند و شایسته بیشترین حمایت اند.

حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست
٢٢ اردیبهشت ۱۳۹۹ – ١١ مه ۲۰۲۰