پلنوم ها

پلنومهای حزب : پلنوم ۲۴

اطلاعیه پایانی پلنوم 24 کمیته مرکزی حزب حکمتیست

به دنبال کنگره پنجم حزب روز دوشنبه 22 اسفند 1390 برابر با 12 مارس 2012 کمیته مرکزی منتخب کنگره، در نشستی فشرده پلنوم 24 را با حضور اکثریت اعضای اصلی و علی البدل خود برگزار کرد.

بعد از رسمیت نشست، پلنوم به دستورهای زیر رسیدگی کرد.
۱ – انتخاب دبیر کمیته مرکزی
٢- انتخاب دفتر سیاسی
3- تصمیم گیری در مورد قرار”ارگان کمیته سازمانده شهرها” که کنگره پنجم به پلنوم محول کرده بود.
4- انتظارات و توقعاتی که کنگره پنجم پیش پای رهبری گذاشته است.

در دستور اول پلنوم رفیق صالح سرداری کاندید و به عنوان دبیرکمیته مرکزی حزب انتخاب شد.

انتخاب دفتر سیاسی حزب دستور دوم پلنوم بود. از میان کاندیداهای معرفی شده یازده نفر برای عضویت در دفتر سیاسی انتخاب شدند، که عبارتند از رفقا:آزاد زمانی،رحمان حسین زاده، جمال کمانگر٬ حسین مرادبیگی (حمه سور)، رحمت فاتحی٬ سلام زیجی٬ عبدالله دارابی، فاتح شیخ،سعید آرمان،ملکه عزتی، همایون گدازگر

در دستور سوم قرار در مورد “ارگان کمیته سازمانده شهرها”که از جانب کنگره به پلنوم ارائه شده بود، مورد بررسی قرار گرفت. پلنوم تصمیم در مورد این موضوع را به دلیل اینکه ارائه دهندگان قرار خود در پلنوم حضور نداشتند، به دفتر سیاسی حزب محول کرد که در ارتباط نزدیک با صاحبان قرار به آن رسیدگی کند و تصمیم بگیرد.

در دستور پایانی پلنوم ، بحث و تبادل نظر جدی در مورد وظایف حزب دردوره بعد از کنگره پنجم صورت گرفت. هر یک از اعضای کمیته مرکزی ضمن تاکید بر برگزاری موفقیت آمیز کنگره ، بر این واقعیت پافشاری کردند که کنگره و جهت گیریها و تصمیمات روشن آن، رهبری و کل حزب را در موقعیت جدیدی برای پیشبرد وظایفش قرار داده است. همه بر این مسئله تاکید داشتند، که در دوره جدید باید پاسخگوی وظایف همه جانبه ای باشیم که جامعه و دنیای بیرون از ما انتظار دارد.

بعد از پایان جلسه پلنوم کمیته مرکزی، دفتر سیاسی منتخب پلنوم در جلسه ای کوتاه رئیس دفتر سیاسی و هیئت دایم دفتر سیاسی را انتخاب کرد. رحمان حسین زاده کاندید پست رئیس دفتر سیاسی با اتفاق آرای حاضرین در جلسه انتخاب شد. سپس دفتر سیاسی از میان اعضای خود هیئت دایم پنج نفره ای را انتخاب کرد که عبارتند از رفقا جمال کمانگر٬ رحمت فاتحی٬ سلام زیجی٬ فاتح شیخ و رحمان حسین زاده

به این ترتیب پلنوم 24 و جلسه کوتاه دفتر سیاسی به کار خود پایان دادند.

حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست
25 اسفند 1390 – 15 مارس 2012