اسناد پايه اي حزب

مباحثات : پاسخ هیات دائم دفتر سیاسی حزب حکمتیست

یه ۲١ دسامبر ۲٠١١ دو حزب کمونیست کارگری عراق و کردستان
پس از دریافت و بررسی اطلاعیه مشترک دو حزب کمونیست کارگری عراق و کردستان (۲١ دسامبر ۲٠١١)، هیات دائم دفتر سیاسی حزب حکمتیست، قبل از هر چیز از تلاشهای صمیمانه هر دو حزب در راه حفظ وحدت حزب حکمتیست قدردانی میکند. تاکید بجای اطلاعیه بر ضرورت متحد ماندن حزب حکمتیست و ابراز نارضایتی در قبال هر کردار و رفتاری که به هر بهانه، حزب را شقه کند جای تقدیر بسیار است. علاوه بر این ما طبعا از رهبری، کادرها و همه رفقای هر دو حزب کمونیست کارگری عراق و کردستان توقع و انتظار داریم که با دفاع صریح و روشن از پایبندی به موازین حزبی و پرنسیپهای تحزب کمونیستی، حزب حکمتیست را در فائق آمدن هرچه سریعتر بر تنش جاری یاری رسانند

.
در پاسخ به بندهای پیشنهادی اطلاعیه دو حزب، هیات دائم دفتر سیاسی حزب حکمتیست بر نکات زیر تاکید میکند:
1-    با برگزاری کنگره فوق العاده پیشنهادی دو حزب موافق هستیم (در این مورد مطابق بند ۹ متمم اصول سازمانی حزب حکمتیست عمل شود).
2-    با تاکید بر ضرورت سیاسی و حزبی یک پلنوم فوق العاده پیش از کنگره در زودترین زمان ممکن، درباره آن در نشست حضوری دفتر سیاسی که دو حزب پیشنهاد کرده اند، بررسی و تصمیمگیری شود.
3-    با برگزاری نشست حضوری دفتر سیاسی ١۳ نفره منتخب پلنوم ۲۲ در موعد پیشنهادی دو حزب موافق هستیم. ازآنجاکه موافقت با تشکیل هیات نصف به نصف پیشنهادی بند پنج، از صلاحیت هیات دائم خارج است، این پیشنهاد میتواند در خود نشست حضوری دفتر سیاسی بررسی و تعیین تکلیف شود. دیگر مسائل مورد اختلاف هم در همان نشست حضوری دفتر سیاسی بررسی میشود.
4-    از صدور بیانیه دفتر سیاسی (بند ۴ پیشنهادی دو حزب) درباره پایان یافتن تشنج موجود و پایبند بودن به پیشبرد راه حل اختلافات از مجرای کنگره استقبال میکنیم.
5-    پلاتفرم سیاسی عملی هیات دائم، به تایید دفتر سیاسی رسیده و به پلاتفرم دفتر سیاسی تبدیل شده و هر نوع تصمیمی در مورد آن منوط به نشست دفتر سیاسی است. هیات دائم بر اساس درخواست دو حزب، این مساله را در جلسه حضوری دفتر سیاسی به بررسی میگذارد.
6-    بر ضرورت کمیسیون رسیدگی به شکایات پیشنهادی دو حزب تاکید میکنیم و چارچوب و موازین آن در جلسه حضوری دفتر سیاسی تعیین خواهد شد.

هیات دائم دفتر سیاسی حزب حکمتیست
پنجشنبه اول دی١۳۹٠- ۲۲ دسامبر ۲٠١١