اطلاعیه ها

اطلاعیه کمیته کردستان حزب حکمتیست درمحکومیت ترور سوران اخترسمر توسط پژاک

 

پژاک شاخه پ ک ک در کردستان ایران در ادامه سیاست اخاذی از مردم زحمتکش مناطق مرزی مریوان و اورامانات، روز ۱۲ خرداد سوران اختر سمر۲۶ ساله اهل روستای “رووار” اورامانات را ربوده و به قتل ميرساند. نامبرده بدلیل عدم پرداخت باج و مقاومت در برابر اخاذی نیروهاي پژاک به طرزفجیعی به قتل می رسد.خانواده این قربانی اعلام کرده اند که بر خلاف تکذیب پژاک، اسناد و شواهد غیر قابل انکاری وجود دارد که سوران توسط نیروهای پژاک به قتل رسیده است .
این اولین جنایتی نیست که پژاک مرتکب شده است .یک سال پیش سامان دانشور از اهالی روستای گویزه کوره مریوان هنگام کار در مزرعه در مقابل چشمان خانواده اش توسط نیروهای مسلح پژاک تیرباران و به طرزفجیعی به قتل رسید. گناه سامان دانشور ترك صفوف نیروهای مسلح پژاک بود.
کمیته کردستان حزب حکمتیست ترور سوران اخترو دست درازی به جان و امنیت مردم و اخاذی از زحمتکشان کردستان از جانب پژاک را به شدت محکوم میکند .رفتارجنایتکارانه و غیر انسانی پژاک با مردم غیر قابل قبول است و بایداز جانب مردم مبارز و آزادیخواه کردستان بشدت محکوم و افشا شود. آزادی و امنیت و کمک داوطلبانه و يا خودداري از كمك، حق طبیعی و ابتدایی مردم کردستان است و نقض این حقوق و آزادی از جانب پژاک و یا هر حزب و جریان ديگري باید بشدت محکوم شده و با آن به هر شيوه ايي مقابله شود.
کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست
۲۵ خرداد ۱۳۹۹