اسناد پايه اي حزب

مباحثات ؛ انتشار غیرمجاز اسناد و مکاتبات کمیته ها و نهادهای حزب ممنوع است – دفتر سیاسی حزب

اطلاعیه دفتر سیاسی حزب حکمتیست

انتشار غیرمجاز اسناد و مکاتبات کمیته ها و نهادهای حزب ممنوع است

تخلفات و اقدامات ضد اساسنامه ای جمع اقلیت دفتر سیاسی که‌ از ١۴ دسامبر شروع شد همچنان ادامه‌ دارد. این جمع غیرقانونی، در تازه ترین اقدام خود، دست به انتشار علنی اسناد پلنومهای کمیته مرکزی زده اند! آنها اقدام خود را صراحتا به عنوان بخشی از کمپین ضدحزبی خود علیه رهبری قانونی حزب توجیه کرده اند!

این اقدام در تناقض آشکار با قرار سازمانی بخش دوم اساسنامه حزب در مورد مباحثات در جلسات کمیته ها و نهادهای حزب است. طبق این قرار “حفظ محرمیت کمیته ها و نهادهای حزبی و تضمین امنیت لازم سیاسی برای طرح هر نظر و پیشنهادی در این ارگانها و اطمینان مطرح کننده از عدم استفاده از این بحثها به عنوان ابزار افشاگری سیاسی در آینده مقررات زیر را ایجاب میکند: شفافیت و علنیت در مبارزه سیاسی به معنی طرح شفاف و علنی نظرات است نه علنی کردن اسناد حزبی. نوار و اسناد مباحثات داخلی (مکاتبات درونی و نوار جلسات غیرعلنی) یک کمیته یا نهاد حزبی تماما داخلی است. انتشار آنها به عنوان بخشی از پیشبرد مبارزه سیاسی تحت هر شرایطی ممنوع است. دسترسی به این اسناد تنها توسط خود آن کمیته و نهاد و یا ارگانهای مافوق مجاز است. اسناد و نوار مباحثات ارگانها و کمیته ها برای اعضای این نهادها تنها در مراکز این کمیته ها و نهادها قابل دسترس خواهند بود” (پایان متن قرار).

جمع اقلیت دفتر سیاسی در حالی دست به این تخلف جدید میزنند که طی دو هفته اخیر کمپینی برای تحریم پلنوم فوق العاده قانونی کمیته مرکزی براه انداخته اند و همزمان دست به کار تدارک تجمع غیرقانونی مراسم خروج خود از حزب تحت نام “کنگره” شده اند. این رفتارهای خودسرانه تشکیلاتی، بازتاب بن بست و استیصال سیاسی آنهاست. اقلیت دفتر سیاسی با اقدامات غیرقانونی پی در پی خود نشان داده که تمام و کمال قید حزبیت را زده اند، از دایره اصول سازمانی و موازین حزبی حزب حکمتیست بیرون رفته اند و در ادامه‌‌ حرکت ضد حزبی خود به هر نوع رفتار و عملکرد سکتی و محفلی آویزان میشوند. لازم به ذکر است که کورش مدرسی قبلتر و به موازات حرکت ضدحزبی جمع اقلیت دفتر سیاسی، دست به انتشار غیرمجاز اسناد درونی پلنومها و نهادهای حزبی زده است.

دفتر سیاسی حزب حکمتیست بنا به وظیفه و مسئولیت حزبی خود، همه تخلفات از اصول سازمانی حزب را برای رسیدگی به مراجع حزبی ارجاع خواهد داد.

دفتر سیاسی حزب کمونیست کارگری – حکمتیست
١۸ ژانویه ۲٠١۲