اسناد پايه اي حزب

مباحثات ؛ در دفاع از رسمیت و قانونی بودن پلنوم فوق العاده – رضا دانش

پلنوم فوق العاده (23) کمیته مرکزی حزب حکمتیست در روزهای 21 و 22 ژانویه با حضور اکثریت کمیته مرکزی برگزار شد. همانگونه که انتظار میرفت جمع 4 نفره دفتر سیاسی در ادامه اقدامات ضد حزبی خود طی اطلاعیه ای اوج استیصال و درماندگی سیاسی خود را به نمایش گذاشت. آنها مدعی شده اند پلنوم کمیته مرکزی بدلیل شرکت 19 نفر از اعضای کمیته مرکزی رسمیت نداشته است!این که جمع 4 نفره اقلیت دفتر سیاسی که خود نماد بی قانونی و زیر پا گذاشتن اصول و موازین سازمانی است دیگر بر کسی پوشیده نیست. اما این که این رفقا با این کارنامه به عنوان منادی حقیقت و دفاع از قانون و موازین حزبی ظاهر شوند بسیار کمیک و خنده آور است. جمع 4 نفره دفتر سیاسی با فریاد “زنده باد کودتا” عدم صلاحیت و غیرقانونی بودن خود را در 14 دسامبر 2011  اعلام کرده اند. از نظر من تماما روشن است که این رفقا،هم به دلیل اقدامات ضد حزبیشان و هم به دلیل کمپین شان علیه این پلنوم، مطلقا از صلاحیت سیاسی و قانونی لازم برای قضاوت در مورد رسمی بودن و قانونی بودن پلنوم برخوردار نیستند. اما برای روشن اذهان عمومی و رفقای کادر و عضو حزب حکمتیست لازم دیدم نکاتی را در این مورد توضیح دهم.

من رضا دانش عضو کمیته مرکزی منتخب کنگره سوم و چهارم حزب حکمتیست بوده و هستم و از همان کنگره اول جزو نمایندگان منتخب تشکیلات داخل برای کنگره ها بوده ام. اما بدلایلی که تمامی اعضای کمیته مرکزی و بخش زیادی از کادرهای حزب از ان آگاه هستند قادر به حضور فیزیکی در کنگره ها و پلنوم های کمیته مرکزی نبوده ام و به همین دلیل از طرف سایر رفقا در جلسات مذکور نمایندگی شده ام. تا مقطع پلنوم 22 رفقای جناح اقلیت کمیته مرکزی و حتی خود کورش مدرسی اقامت در این جغرافیای خاص را برای من ماموریت حزبی تلقی کرده و از حق رای من در پلنومها دفاع میکردند این که پس از علنی شدن اختلافات و قطبی شدن آن همین رفقا و مشخصا بهرام مدرسی دبیر سابق کمیته سازمانده و رفیق اسد گلچینی که در کنگره 2 و 3 نمایندگی من را به عهده داشتند نسبت به داشتن حق رای من اعتراض کردند البته از عوارض نسبیت سیاسی این رفقا است. اما در پلنوم فوق العاده (23) که 21 و 22 ژانویه برگزار شد من و چند نفر دیگر از کادرهای حزب، رفقا نسرین محمودی آذر- الناز معین – بهزاد جواهری – محمود رهبری و کامیار احمدی از طریق اینترنت حضور داشتیم شخصا دو روز متوالی در لحظه به لحظه پلنوم شرکت داشته و در چندین نوبت در بحثهای انجام گرفته اظهار نظر کردم که اسناد و فایلهای صوتی آن موجود است.

در پلنوم 23 دقیقا 20 نفر از اعضای کمیته مرکزی حضور داشتند.اعضای منتخب کمیته مرکزی در کنگره چهار حزب 42 نفر بودند که 4 نفر از اعضای کمیته مرکزی اخیرا نه تنها از عضویت در کمیته مرکزی بلکه از عضویت حزب استعفا داده اند. بدین ترتیب تعداد اعضای کمیته مرکزی به 38 نفر تقلیل یافت. رفیق اسعد کوشا طی نامه ای نوشته اند که اعضای علی البدل در صورت استعفای اعضای اصلی از کمیته مرکزی، بصورت اتوماتیک بجای اعضای مستعفی به کمیته مرکزی اضافه میشوند. اما ظاهرا” ایشان توجه نکرده اند یا فراموش کرده اند که هیچ یک از علی البدلهای کمیته مرکزی در پلنوم حضور نداشتند بنابراین رای گیری در مورد رسمیت یافتن عضویت آنان در کمیته مرکزی در دستور کار پلنوم قرار نگرفت.

بدین ترتیب کمیته مرکزی 38 عضو دارد و نصف آن 19 نفر میشود و 20 نفر یعنی نصف اعضا به اضافه 1 نفر ، که به معنای اکثریت کمیته مرکزی است و بر همین اساس پلنوم فوق العاده (23) کمتیه مرکزی کاملا رسمی و قانونی برگزار شده است.

جمع 4 نفره دفتر سیاسی قبل از برگزاری پلنوم با ایجاد جار و جنجال تبلیغاتی تلاش کرد این پلنوم را پلنوم جناحی معرفی کرده و از شرکت اعضای کمیته مرکزی و کادرهای حزب در آن جلوگیری کند که موفق به انجام این کار نشد. پلنوم فوق العاده کمیته مرکزی، پلنوم دفاع از حزبیت کمونیستی بود. اکنون پس از برگزاری پلنوم رسمی و قانونی اکثریت کمیته مرکزی، جمع 4 نفره دفتر سیاسی در ادامه آژیتاسیون علیه اکثریت کمیته مرکزی و رهبری منتخب پلنوم 22 و در راستای منافع حقیر محفلی خود تلاش میکنند با ایجاد ابهام و تبلیغات بی اساس ورشکستگی سیاسی خود را پنهان کنند. اما پلنوم 23 نشان داد پلنومی فرا جناحی بوده  و در راستای دفاع از حزبیت سیاسی و تحزب کمونیستی گام برداشته است. این پلنوم برای برون رفت از وضعیت کنونی برگزاری کنگره 5 حزب حکمتیست را بر اساس انتخابات مستقیم نمایندگان سازمانهای حزب در دستور کار دفتر سیاسی قرار داده است و تمامی اعضا و کادرهای حزب را برای شرکت در پروسه انتخابات کنگره 5 و حضور در این کنگره قانونی  فرا خوانده است. تنها راه دفاع از موجودیت حزب حکمتیست پایبندی به اصول و موازین سازمانی است.کنگره 5 به عنوان بالاترین ارگان حزبی میتواند محل و جایگاهی مناسب برای تعیین تکلیف و ترسیم آینده حزب حکمتیست باشد.هر دوجناح میتوانند پلاتفرم،طرح و برنامه خود را در معرض قضاوت و انتخاب نمایندگان کنگره قانونی حزب قرار دهند. من نیز به سهم خود همه اعضا و کادرهای حزب حکمتیست را فارغ از هر دیدگاه و هر گونه تعلقات فکری و سیاسی به شرکت در پروسه انتخابات کنگره 5 دعوت میکنم.

رضا دانش

2012-01-26
6 بهمن ماه 1390

لیست اعضای کمیته مرکزی شرکت کننده در پلنوم فوق العااده که 21 و 22 ژانویه برگزار شد:

1-    آزاد زمانی
2-    ابراهیم باتمانی
3-    اسماعیل ویسی
4-    جمال کمانگر
5-    حسین مرادبیگی (حمه سور)
6-    رحمت فاتحی
7-    رحمان حسین زاده
8-    رسول بناوند
9-    عبدالله دارابی
10-    سعید آرمان
11-    سلام زیجی
12-    سوسن هجرت
13-    فرهاد رضایی
14-    فاتح شیخ
15-    صالح سرداری
16-    ملکه عزتی
17-    ناصر مرادی
18-    ندا شکیبا
19-    همایون گدازگر
20-     رضا دانش