بخش ویژه

کمپین علیه تحریم ها وفضای جنگی ؛ اعلامیه حزب حکمتیست علیه ترور یسم اسلامی، علیه نفرت پراکنی در میان انسانها

درست در مناسبت 11 سپتامبر اقدام عناصر راست افراطی وارتجاعی در غرب و انتشار فیلم ویدئویی بی محتوا علیه “مقدسات اسلامی”،بار دیگر وحشی گری اسلام سیاسی را در کشورهای اسلام زده به نمایش گذاشت. در بسیاری از کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا تظاهراتهای خشونت آمیز و حمله به سفارتهای آمریکا و کشورهای غربی توسط جریانات تروریست اسلامی سازماندهی شده است. تاکنون دهها نفر جان خود را از دست داده و تعداد بسیار بیشتری زخمی شده اند. گسترش ناامنی عمومی و سلب حقوق اولیه مردم حاصل فوری وحشی گری اسلامی است که نمایش فیلمی بیمایه توسط عناصر راست افراطی در غرب را مستمسک این اقدامات سبعانه و جنایتکارانه خود قرار داده است. نگرانی از تشدید ناامنی بیشتر و اقدامات تروریستی هنوز بر فراز بخش وسیعی از کشورهای جهان چرخ میزند. یک هدف شوم و شناخته شده مشترک دو طرف این رویداد نفرت پراکنی و ایجاد شکاف عمیق میان مردم در جهان معاصر است.

جنبش فوق ارتجاعی اسلام سیاسی به دنبال واقعه 11 سپتامبر 2001 و ناکامیهای که از تروریسم دولتی غرب متحمل شد، همچنین تحولات انقلابی در تونس و مصر این جریان را بسیار بیشتر در سطح جهانی و منطقه ای منزوی کرد. جنبش ارتجاعی اسلامی از هر فرصتی برای احیای موقعیت از دست رفته خود بهره برداری کرده و به تکاپو افتاده است . نمایش اخیر یک فیلم مضحک علیه محمد پیامبر اسلام این فرصت را برای ارتجاع اسلامی فراهم کرده است. تظاهراتهای خشن و کشتن و زخمی کردن انسانها و چماق چرخانیهای آنها در خدمت این هدف و مرعوب کردن جامعه است. جنبش اسلام سیاسی و دولتهای اسلامی برای تضمین سهم بیشتر خود از قدرت در تحولات خاورمیانه و شمال آفریقا مثل همیشه به اهرم وحشی گری و ارعاب و کشتار و انتحار و گسترش تروریسم و ناامنی به سراسرجهان و کشورهای غرب متکی اند. در مقابل تروریسم دولتی غرب و فعالیت عناصر و جریانات راست افراطی و نفرت پراکنی مذهبی آنها بیشترین امکان و بهانه را در اختیار ارتجاع اسلامی و سردمداران آن برای پیشبرد اهداف ضد انسانی قرار داده است. هر دو طرف این کشمکش و معادله به این تقابل و نفرت پراکنی نیازمندند و آنچه در این میان پایمال میشود، حقوق اولیه و اراده انسانها است.

در این اتفاقات سلب آزادی بیان و ابراز وجود فردی و جمعی انسانها به شکلی که خود خواستارآنند، جزو فوری ترین لطماتی است که نصیب انسان و جامعه متمدن امروزی میشود. ارتجاع اسلامی به بهانه “مقدسات مذهبی”اعمال شنیع و ترور و کشتار را عملی میسازد. انسانیت و حقوق اولیه انسانی را روز روشن گروگان گرفته و پایمال میکند. دولتهای غرب هم به بهانه مبارزه با “تروریسم “محدودیتهای وسیعی را بر شرایط زندگی و کار شهروندان تحمیل میکنند. از طرف دیگر به بهانه منزوی کردن “افراطیون اسلامی” زیر بال “اسلام میانه رو” را میگیرند. آنها را به قدرت میرسانند و با اتکا به آنها با صف آزادیخواه و برابر طلب در خاورمیانه و در سراسر جهان مقابله میکنند. مشابه آنچه در مصر انجام دادند. در واقع ارتجاع اسلامی و ارتجاع دول غرب هر دوعلیه جنبش آزادیخواهانه و منافع کارگران و جامعه و مردم به صف شده اند.

جنبش آزادیخواهانه و برابری طلبانه کارگران و مردم باید علیه کل این صف ارتجاعی قد علم کند و به میدان بیاید. بی ابهام و در همان قدم اول از حقوق جهانشمول انسان دفاع کند. هیچ بهانه ای نمیتواند و نباید آزادی بیان و ابراز وجود انسانها را محدود کند. “مقدسات” در هر قالب و شکلی چیزی جز بهانه پوچ برای سلب اراده انسانها نبوده ونیست. تظاهراتهای خشن و اقدامات تروریستی و ضد انسانی روزهای اخیر اسلامیها تماما محکوم است. مقدسات نداریم. جامعه آزاد، جامعه ایست که توانایی تحمل هر نوع نقد و طنزو نوشته و گفته و ابراز وجود و بیان شهروندان خود را داشته باشد. نه قمه کشی و تهدید و تروریسم اسلامیها و نه نفرت پراکنی افراطیون در کشورهای غرب نمیتواند و نباید مانع آزادی بی قید و شرط بیان و عقیده انسانها شود. این دستاورد مهم صف ازادیخواهی و بشریت متمدن است و باید با تمام توان از آن پاسداری کرد.

حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست
31 شهریور 1391 – 21 سپتامبر 2012