اطلاعیه ها

اعلامیه کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ـ حکمتیست زنده‌باد ۸ مارس زنده‌باد آزادی زن

۸ مارس روز جهانی زن، روز جهانی مبارزه برای آزادی و برابری در راه است. امسال در حالی به استقبال روز جهانی زن می رویم که موج انزجار و اعتراض علیه رژیم ضد زن اسلامی کل جامعه را فرا گرفته است و می رود تا تکلیف این رژیم ضد زن را یکسره کند. موج انزجار و اعتراضی که زنان نقشی برجسته ایی در آن ایفا می کنند و هر روز سیاستهای زن ستیز این رژیم را در همه عرصه‌های زندگی به چالش می کشند.
تاریخ ۴۲ ساله حاکميت ننگين اسلامی مملو است از مبارزه و مقاومت زنان در تمام عرصه‌ها عليه رژیم اسلامی و قوانين ضد انسانی آن. در طول بیش از ۴ دهه کمتر اعتراض و مبارزه اجتماعی را می توان یافت که در آن زنان نقش چشمگیری نداشته باشند و دقیقا بهمین دلیل است که رژیم اسلامی همواره جنبش آزادی زن را بعنوان يکی از خطرات جدی علیه موجوديت خود شناخته است. ۴۲ سال پیش با مصادره انقلاب نوپای ۵۷ توسط ضد انقلاب اسلامی با راندن زنان از محیط های کاری، آموزشی و اداری و حذف زنان از جامعه و تصویب قوانین مبتنی بر آپارتاید جنسی، با بسیج لشگری از آخوندهای کپک زده و دست بردن به عقب مانده ترین و کثیفترین باورها و سنت های مردسالارانه و اسلامی، در کنار سرکوب خونین قرار بود زنان را به قرون وسطی برگرداند.
اکنون و بعد از ۴۲ سال علیرغم تمام سرکوب‌ها و قتل‌عام‌ها و تحمیل قوانین بربریت اسلامی و ضد زن، جنبش آزادی زن یکی از جنبشهای پیشرو جامعه ایران است که در صف مبارزه برای سرنگونی رژیم زن ستیز اسلامی قاطعانه اعلام کرده که جمهوری اسلامی نمیخواهیم! اما اگر زنان پس از ۴ دهه مبارزه برای آزادی و برابری هنوز دریک موقعیت نابرابر قرار دارند، اگر هر سال هزارها زن بدلیل خشونت نهادینه جان خود را از دست میدهند، اگر زنان با نرخ وحشیانه ای در کارخانه‌ها استثمار میشوند، اگر تازیانه مذهب بر پیکره زنان فرود می آید و میکوشد آنها را مطیع و فرمانبردار نگاه دارد به این دلیل است که اسلام سیاسی بعنوان یک جنبش ارتجاعی و زن ستیز، هویت و یک رکن مهم ایدئولوژیک خود را فرودستی زن قرار داده و همزمان حجاب را به بیرق این جنبش بدل کرده است.
در کردستان مبارزه زنان برای آزادی و برابری به بخشی جدایی ناپذیر از مبارزه و مقاومت کل جامعه علیه رژیم اسلامی و قوانین ضد زن آن تبدیل شده. از همان روزهای اول سرکار آمدن رژیم اسلامی و شروع مقاومت مردم در مقابل حمله وحشیانه این رژيم به آزادیهای وسیع اجتماعی در کردستان، زنان ضمن حضور برجسته در جمعیت‌ها ونهادهای مردمی و انقلابی، مبارزه طبقاتی و مبارزه برای آزادیهای اجتماعی پا بپای مردان وارد عرصه مبارزه نظامی نیز شدند و تاریخ درخشانی از شجاعت و حماسه را ثبت کردند. زنان حاضردرمیدان این مبارزه عملا پوچی و بی پايه بودن نابرابری بين و زن مرد را به نمايش گذاشتند و این واقعیت مسلم را در تاریخ مبارزات آزادیخواهانه ثبت کردند. واقعیت این است که حضور برجسته زنان در عرصه مبارزه نقش برجسته ای در پویایی مبارزه اقشار محروم و کارگران در کردستان داشته. مبارزه‌ای که بدون تردید در غیاب حضور زنان نمی توانست به این درجه از پویایی، رادیکالیزم و پایداری منجر شود. سابقه مبارزات زنان و سنتهای رادیکال مبارزاتی در جامعه کردستان این امکان را فراهم کرده که جنبش آزادی زن روند روبه گسترش و پویایی داشته باشد و جامعه کردستان به یکی ازسنگرهای مهم مبارزه زنان علیه رژیم اسلامی و قوانین ضد زن آن تبدیل شود. اما در سالهای اخیر جامعه کردستان شاهد روندی بوده که مبارزه علیه آن حیاتی است. روند و رشد قتل های ناموسی و خودکشی و خودسوزی زنان در ابعاد بالا یکی از تهدیدهای جدی امنیت زنان در جامعه و خانواده بدل شده، رشد این روند باید متوقف شود. امنیت و حفظ جان زنانی که در خطر قتل بدلیل واهی ناموس پرستی قرار دارند در سایه مبارزه ایی منسجم و همگانی امکان پذیر و ممکن خواهد شد.
امسال و در آستانه ۸ مارس تلاش و مبارزه برای همگانی کردن خواست رفع هر نوع تبعیض علیه نیمی از شهروندان جامعه را به یک خواست عمومی تبدیل کنیم وعلیه حجاب اجباری و سنتهای مذهبی و مردسالارانه در جامعه مبارزه کنیم. امسال با در دست گرفتن پرچم مبارزه برای دفاع از امنیت و حق حیات زنان علیه جنايت وقتل زنان تحت عنوان ناموس پرستی و یا هر عنوان دیگر را در ۸ مارس بدست بگیریم و علیه این توحش عصر حجری اعتراض کنیم. آزادی زن معيار آزادی جامعه است، برای تحقق آن بکوشيم!
در ٨ مارس با صدای بلند اعلام کنیم برابری بیقید و شرط زن و مرد همین امروز!
اعلام کنیم زن ستیزی و آپارتاید جنسی موقوف! اعلام کنیم مسببین تحقیر و بیحقوقی زن را سرنگون میکنیم! علیه قوانین و سنتهای پوسیده‌ایی که منجر به قتل های ناموسی میشوند، علیه خودسوزی و خودکشی بدلیل فشار اخلاقی و اجتماعی علیه اختناق و دستگیریهای گسترده، برای برچیدن هر سنت پوسیده و بربریت مذهبی که امنیت و حیات زنان را در خانه و جامعه بخطر میاندازد صدایمان را بلند کنیم! حکومت آپارتاید جنسی قابل اصلاح نیست. ۸ مارس روز جهانی زن به روز گسترش مبارزه برای تعیین تکلیف جدی علیه موجودیت این رژیم ضد زن تبدیل کنیم. در این روز باید با صدای رسا فریاد برآوریم:

زنده باد ۸ مارس روز جهانی زن!
زنده باد آزادی برابری حکومت کارگری!
مرگ بر جمهوری اسلامی!

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ـ حکمتیست