اطلاعیه ها

اعلامیه حزب حکمتیست اجتماعات سراسری بازنشستگان در ٢٤ اسفند

روز یکشنبه ٢٤ اسفند، اجتماعات سراسری و اعتراضی بازنشستگان در تهران و شهرهای بزرگ و شهرستانها با شعار “معیشت و سلامت تامین باید گردد” برگزار گردید.

اجتماعات اعتراضی روز ٢٤ اسفند بە فراخوان بازنشستگان تامین اجتماعی و با حمایت بخشهای مختلف کارگران و معلمان در ادامە تجمعات هفتگی و دوهفتگی سە ماه گذشتە برگزار شد. این اجتماعات با خواست مرکزی “تامین معیشت و سلامت” و “شعارمان این زمان، معیشت و درمان”؛ در تهران، کرج، مشهد، تبریز، خرم آباد، اراک، اصفهان، اردبیل، رشت، کرمانشاه، سنندج، شوشتر، کرمان، اهواز و یزد در مقابل سازمان تامین اجتماعی با موفقیت برگزار گردید. لازم بە یادآوری است اجتماع کنندگان بە فضای پلیسی و ممانعت از تجمع و دستگیری تعدادی از فعالین بازنشستگان در هفتە گذشتە، ١٧ اسفند مقابل وزارت کار و رفاە اجتماعی تهران، شدیدا اعتراض کردند و خواهان آزادی همە بازداشت شدگان شدند.

• بازنشستگان همراه با بخشهای مختلف طبقه کارگر و اکثریت مردم محروم خواهان واکسیناسیون رایگان و همگانی با استانداردهای معتبر سازمان بهداشت جهانی هستند.
• بازنشستگان با طرح خواستهای خود ازجملە؛ افزایش حقوق ماهانە، بیمه و اعتراض بە گرانی و فساد، خواهان بیمه درمانی و خدمات پزشکی و داروئی رایگان و معیشت مکفی هستند.
• بازنشستگان به دست درازی دولت بە صندوق بیمە تامین اجتماعی کە تاکنون ٢٤٤ هزار میلیارد تومان را خالی کردند و بە بازار بورس فرستادند، اعتراض دارند و اعلام کردند بە وعدە های توخالی مجلس و دولت مبنی بر بازپرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی اعتماد ندارند و خواهان نظارت مستقیم نمایندگان متخب خود بازنشستگان بر صندوق بیمە تامین اجتماعی هستند.
• شرکت کنندگان در اجتماعات سراسری بازنشستگان بە مصوبە تعیین حداقل دستمزد ٢ میلیون ٦٥٠ هزار تومان نهاد ضد کارگری “شورای عالی کار” بشدت اعتراض کردند.
• بازنشستگان به سیاست ایجاد تفرقه دولت و نهادهای حکومتی براساس تبعیض بین بازنشستگان بخشهای مختلف از لشکری و کشوری، فرهنگی تا مستخدمین دولتی و بازنشستگان تامین اجتماعی و مستمری بگیران اعتراض دارند.
• بازنشستگان خواهان تامین معیشت مکفی و برخورداری از سلامت و واکسیناسیون برای همه شهروندان ایران هستند.

حزب کمونیست کارگری- حکمتیست به مبارزه و اتحاد بازنشستگان درود میفرستد و برای تحقق خواستهای برحق بازنشستگان خود را در کنار اعتراضات آنها میداند. حزب از بخشهای مختلف کارگری و اکثریت مردم محروم و نیازمند معیشت و سلامت میخواهد از خواستهای برحق اجتماعات سراسری بازنشستگان حمایت کنند.

مرگ بر جمهوری اسلامی!
آزادی، برابری، حکومت کارگری!
زنده باد جمهوری سوسیالیستی!

حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست
٢٥ اسفند ۱۳۹۹ – ١٥ مارس ۲۰۲۱
_________________________________________