مقالات

زنان در انتخابات حکومت ضد زن شرکت نمی کنند ملکه عزتی

اين روزها در كسادی نمایش مضحک انتخابات، کاندیداهای قاتل با انواع شعارها در تلاش برای بازارگرمی اند. با انواع شعارهای توخالی و قول و قرار پوچ هر کدام رامبوئی شدند. هرکدام و وسع حماقت شان مشغول فیل هوا کردنی هستند! يكی رعايت حجاب در ماشين را لازم نميداند و قول لغو آن را ميدهد، يكی قدرت و ارزش پول “ملی” را با حذف صفرهايش بالا ميبرد و البته رئيس الروسای قاتلين و فاسدین هم وعده برقراری عدالت و مبارزه با فساد را ميدهد. داستان بحدی مضحک است که حکومتی ها میگویند انتصابات! هدف از همه اين وعده و وعيدهای بي پايه و اساس اين است كه هیولایی كه نفس های آخرش را ميكشد سرپا نگه دارند و چهار سال ديگر برایش وقت بخرند. میگویند تاثير “رای” و “شركت زنان” دراین انتخابات تعيين كننده است، ناصر همتی مسئله حجاب در خودرو و تاسف از عدم حضور زنان را مدام تکرار و نشخوار میکند! سال ٩٦ در گرم كردن بازار تبليغات ستاد روحانی هم باران كوثری و تعداد ديگری از زنان همراهش به استاديوم رفتند و دستبندهای بنفش خود را به نمايش گذاشتند و براي روحانی هلهله و ولوله كشيدند.

اما چرا زنان بايد به حکومت ضد زن رای بدهند؟ بگذاريد نگاهی بيندازيم به وضعيت زنان در جامعه ای كه بيش از ٤ دهه است تحت حاكميت يكی از ضد زن ترين حكومتهای منطقه قرار دارند. زنان خارج از سركوبهای اوليه و بلافاصله بعد از قيام ٥٧ در اين حاكميت بعنوان شهروند درجه چندم از بسیاری از حقوق اولیه و ابتدایی هم بي بهره بوده اند. از ابتدایی ترینها حق سفر بدون اجازه پدر و شوهر، حق رفتن به ميادين و استاديوم های ورزشی، اتوبوسهای جداگانه و صندلهايی مشخص در رديفهای عقب، آپارتايد مطلق جنسی، نداشتن حق طلاق، حق ازدواج بدون اجازه ولی، حق كار و تحصيل بدون رضایت پدر و شوهر، حق انتخاب پوشش، حقنه کردن حجاب اسلامی از ۹ سالگی، زندان و حبس های طولانی برای برگزاری روز زن، حق حضانت، حق عشق ورزيدن به هر كس و با هر جنسيتی، حتی حق اجاره کردن خانه به عنوان انسان مجرد و بدون شريك زندگی! حقوق و مزايا نيمه مردان، موقعيت شغلی غير ايمن، اولين انتخاب كارفرما جهت اخراج از كار زمانيكه سرمايه در ركود است. نداشتن حق تشكل و تجمع، حق اعتراض و سرپيچی از قوانين دست و پاگير اجتماعی و ووووو حق دیگری هست که از قلم افتاده باشد؟ اين تنها گوشه کوچکی از تصویری بسیار هولناک تر از زندگی زنان در طول ٤٢ سال حاكميت سیاه جمهوری اسلامي است. تجاوز جنسی و خشونت کلامی و فیزیکی و تحقير و فرودستی نهادینه را هم به اين اقلام اضافه كنيد تا شايد بشود يك هزارم آنچه را که زنان متحمل ميشوند را تصور كرد.

ورودی های جداگانه زنان در تمام نهادها و ادارات دولتی بزرگترين تحقير زنان و مردان است. تحت لوای حفظ امنيت زنان یک سیستم آپارتاید تمام عیار را بر زنان تحمیل کرده اند! اگر قدرتش را داشتند کلا حضور زنان در مجامع عمومی را مثل طالبان و داعش ممنوع میکردند، ته دلشان میخواهند اما نتوانسته اند و نمیتوانند. اين جلادان و جانيان در زندانها به زنان زندانی تجاوز ميكنند، شكنجه ميكنند و با تحقير آميزترين رفتارها با آنان برخورد ميكنند اما در ورودی ادارات از “امنيت آنها” حفاظت ميكنند! اين كثيف ترين دروغ و زمخت ترین نوع شيادی است كه تنها از جمهوری اسلامی و عوامل جنايتكار آن برميايد. مشمئز كننده ترين قوانين عصر حجری اسلام را به زنان جامعه در قرن ٢١ تحميل كرده اند، سهم ارث زن، نصف مرد است، شهادت دو زن برابر با شهادت يك مرد است و مرد ميتواند تا ٤ زن “رسمی” و چندين صيغه داشته باشد، مرد ميتواند با فرزند خوانده خود هم ازدواج كند!! حرمت زن به طرز غريب و سرسام آوری در قوانين جاری جمهوری اسلامی زیر پا گذاشته شده است. جاييكه خود ارضايی با كودكان مجاز است، بعد از ٩ سالگی همان کودکان بايد خود را بپوشانند تا كسی با ديدن موی سر کودک ۹ ساله مرتكب خطا و لغزش نشود!! روزی هم که از دنیا میرود بر سنگ قبرش مینویسند همسر … مادر … دختر… فلانی! چرا زنان بايد رای بدهند؟ به چه رای بدهند؟

تنها آنها که بنا به موقعیت اقتصادی و منافع شان در ادامه اين بيحقوقی، تحقير و آپارتايد جنسی خشنود هستند و از آن سوبسید می گیرند، میروند و “رای” میدهند. مگر نمی بینید اصلاح طلب و هر جک و جانوری ستاد حمایت از رئيس جلادان در هيئت مرگ راه انداخته است؟ رييسی يا هر كانديدای ديگری از بين آن ٧ نفر قاتل و ابله راهی را خواهند رفت كه تاکنون دیگر دولتها رفته اند. آنها مدافع قوانين اسلامی و اجرای آن، مدافعین اصل نظام اسلامی، پاسداران نظم و نسقی خواهند بود كه کوچکترین حقی را برای اكثريت محروم جامعه برسمیت نمیشناسد. شهروندان محروم از يك زندگی شايسته انسان امروز، محروم از سعادت و خوشبختی، محروم از ثروت و سامان جامعه، کماکان محروم خواهند بود چه قبل از فریب انتخابات چه بعد از آن.

پايان دادن به بيحقوقی زنان از اختيارات هیچ رئيس جمهوری نيست و از صندوق رای هم بیرون نخواهد آمد. اساسا پایان دادن به هیچ محرومیت و فلاکتی در ناصیه این حکومت نیست. اینها مسببین بیحقوقی و محرومیت هستند. اين بیحقوقی اين ستم مضاعف اين تحقير و فرودستی نهادینه ريشه در قوانين اسلام و دستورات دینی دارد که تا بیخ دندان زن ستیز است. امثال معصومه ابتكار و شهين مولاوردی تنها بزک ويترين زشت و چندش آور مردسالاری و آپارتاید جنسی نهادینه در این نظام هستند و هدفی جز خاك پاشيدن بر چشم میلیونها انسان معترض به وضع موجود ندارند. آنها خود بخشی از اين حاكميت و عاملان و آمران همان سياستهايی هستند كه از رجايی تا روحانی مجری بکارگیری آن بوده اند. مگر یادمان رفته نمايندگان زن در مجلس با وقاحت تمام به قانون چند همسری رای دادند؟ جنسيت هيچ اعتباری برای آنها نمیخرد، مارگارت تاچر دزد شیر بچه ها هم زن بود!

برای من بعنوان يك زن برابری طلب و کمونیست، احتمال شرکت بخش بسیار قلیلی از زنان در انتخابات و رای آنها به یکی از این جانیان، تناقض درخود است و قابل فهم و هضم نيست. حرف و نظر من از سر سيری شكم و یا نشستن در جای امن نیست. ظاهرا تا الان كسی برای عدم شركت در انتخابات بازخواست يا زندان نشده، امسال جمهوری اسلامی بطور ويژه در بدترين وضعيت خود در ٤٢ سال گذشته قرار دارد. همه زورشان را با هر سركوب و ترفندی كه در آستین دارند ميزنند كه مردم خشمگین وعاصی از فقر و فلاكت و گرانی به خيابانها نيايند و اوضاع از كنترلشان خارج نشود. رای ندادن و عدم شركت اكثريت واجدین رای يك داده مسجل است. از “رهبر” جنايتكارشان تا هر پادوی امنيتی دست هزارم به التماس افتاده اند و از مردم ميخواهند با صندوق رای قهر نكنند. در اين شرايط حاضر نشدن درپای صندوق های رای كمترين كاری است كه ميتوان و ميشود كرد.

انتخاب ما زنان سرنگونی رژيم ضد زن و برچیدن قوانين آپارتايد جنسی است. زنانی كه بيش از ٤ دهه است شلاق اخلاق و قوانين ارتجاعی اسلامی را روزانه با تمام وجود بر گرده خود احساس میکنند جز با سرنگونی اين رژيم سركوبگر و ضد زن روی خوش نخواهند ديد. شركت در انتخابات و رای دادن به هر كدام از آن ٧ كانديد قاتل تاييد حكم فرودستی و تحقير و بيحقوقی نه تنها ما زنان به دست خودمان بلکه کل جامعه است. زنان در نمایش انتخابات حکومت ضد زن شرکت نمی کنند. بساط مضحکی را که به نام انتخابات راه انداخته اند بر سرشان خراب کنیم. هیچ زنی، هیچ انسان آزادیخواه و شریفی مطلقا هیچ منفعتی در بقای رژیم اسلامی ندارد.

٩ جون ۲۰۲۱