مقالات

علیه خط اعتصاب شکنی بنام کارگر نفت

 

اعتصاب شکنی خط مقدم هر تلاش کارفرمایان در اعتصابات کارگری است. از نگاه کارفرما که قطب نمایش بهره کشی از کار کارگر و کسب سود است، توقف در تولید یعنی توقف کسب سود، یعنی به رعشه افتادن جریان خون سرمایه. اعتصاب شکن کسی است که در لباس کارگر و با نام کارگر و با ملاحظات “منافع کارگر” اهداف کارفرما را دنبال می کند. اعتصاب شکن کارش اینست که اتحاد و عزمی که میان کارگران به اعتصاب منجر شده را درهم بشکند، بی خاصیت اعلام کند، ناامیدی میان کارگران ببرد و روند تسلیم به کارفرما را تسهیل کند. کارگری که درست وسط جنگ با کارفرما، مشاور اقتصادی و سیاسی کارفرمایان و حکومت می شود، از ما نیست، بر علیه ماست، سرباز کارفرما در میان کارگران است.

تعدادی بی نام و نشان بنام “کارگران رسمی نفت” و از “اتاق افکار”، اعتصاب کارگران پروژه ای را “به جد تقبیح” کردند! فرموده اند که “شاید شکلگیری این حرکت چند روز پس از انتخابات عمدی باشد”، گفته اند “مسئولین وزارت نفت آنها را بازی داده اند” و از کارگران پروژه ای خواسته اند بازی نخورند! این کارگر نماهای ناسیونالیست دوآتشه تاکید کردند که “چشم اجانب” به شماست!!!

کارگران اعتصابی نفت و گاز و پتروشیمی ها!
این خط و سیاست و ادبیات خود خود اطلاعات است حتی اگر از زبان بهترین رفقای ما بیرون بیاید. این در بهترین حالت همان خطی است که در اعتصابات قبلی تلاش داشت توده کارگران را از اعتصاب دور نگهدارد، مسائل را به دالانها احاله دهد، تعامل با قانون و راههای قانونی را موعظه می کرد و حالا وکیل مدافع دولت سرمایه داری و انتخابات شده است. این تحلیل امنیتی است که کارگر را بدهکار میکند که چرا دو روز بعد از انتخابات اعتراض و اعتصاب کردی! خب به توچه!؟ آژان نمی خوایم! مگر کارگران وکیل وصی و مجری انتخابات قلابی حکومت بودند که حالا برای کسی که بهترین رهبران نفت در جنبش شورائی بعد از قیام ۵۷ را کشته است دایره و دنبک دست بگیریم!؟ انتخابات هیچ مکانی در ذهنیت ما نداشت و ندارد و اتفاقا درست این است که قیل و قال انتخاباتی را در چاه ها و انبارهای قیر و ضایعات نفتی مدفون کنیم. این انتخابات مسخره همین هم از سرش زیاد است.

و شماها، که ادعای “کارگر رسمی” دارید، لطفا آبروی همکاران رسمی ما را نبرید. معلوم نیست از وزارت اطلاعات این نامه صادر شده یا توسط مدیریت و مشاوران کودن اش. ما میدانیم که نفت به جانتان بسته است، میدانیم از هر تحرک کارگر نفت وحشت دارید، میدانیم بی اعتبارتر از هر زمانی هستید. معامله با اعتصاب ما موقوف!

کارگران نفت!
مواظب پرووکاسیون عوامل کارفرما و امنیتی ها باشید. هستند عده ای تازه کار که شال کلاه کردند که در دولت رئیسی جلاد، “شاخه کارگری” درست کنند. آنها در صورت مسئله بصورت فرمال و تاکتیکی خود را با ما نشان میدهند، اما در پاسخ به مسائل مدافعین همین شرکتهای پیمانی و سرکوب و اختناق در مجموعه صنایع بزرگ و شرکت نفت اند. مبارزه با خط اعتصاب شکنی جز مهم مبارزه اعتصابی است. کارگران رسمی لازم است به تشبثات این حضرات چواب دندان شکن بدهند. لازم است روشن بگوئیم اعتصاب شکن هر که باشد، با پلیس و دستگاه امنیت فرق ندارد، جزو مکمل آنست. اگر چیزی باید “به جد تقبیح گردد” خط اعتصاب شکنی و ادبیات امنیتی اطلاعاتی حضرات علیه اعتصاب است.

۲ تیر ماه ۱۴۰۰