اطلاعیه ها

اعلامیه حزب حکمتیست بمناسبت ١۶ آذر: فرزند کارگرانیم، کنارشان می مانیم!

هنوز دانشگاه ها بدلیل پاندمی کرونا اساسا تعطیل است و این وضعیت گرامیداشت روز دانشجو، ١٦ آذر را با مشکلات عملی روبرو کرده است. با اینحال فشار امنیتی به دانشجویان و فعالین چپگرا کم نشده است، در همین دوره بسته بودن دانشگاه، پرونده سازی و احضار و بازداشت دانشجویان بیوقفه در جریان بوده است. جامعه ملتهب ایران که یک روز از اعتراض و اعتصاب باز نمی ایستد، حمایت دانشگاه های کشور را در اوضاع کنونی بطور مادی با خود ندارد اما چه کسی نمیداند که مدتهاست که دانشجویان پیشرو در کنار و در مواردی جلودار جنبش برای رفع تبعیض و نابرابری بوده اند.

در دوره پاندمی کرونا که هنوز ادامه دارد، میلیونرهای ایرانی فربه تر شدند و بخش وسیعی از جامعه هر روز محروم تر و محکوم به فقر و فلاکت گشته اند. امروز خواست آموزش رایگان با استاندارد علمی و کیفیت مناسب در تمام سطوح، در دانشگاه ها و مراکز آموزشی به صدر رانده شده است. دانشجویان عمدتا فرزندان خانواده های کارگری و اقشار کم درآمد هستند و با تشدید بحران اقتصادی و پیامدهای آن، هر سال بخشی از مردم از ادامه تحصیل در سطوح مختلف محروم می شوند. لذا خواستهای اعتراض دانشجوئی سرجایش است: هنوز باید بر آزادی دانشجویان زندانی، زندانیان دیماه ٩۶ و آبان ٩٨، دستگیرشدگان خیزش آب خوزستان، بازداشتی های اعتراضات اصفهان و آزادی کلیه زندانیان سیاسی پای بفشاریم! هنوز باید بر اعلام تعلق دانشگاه به افق رهائیبخش سوسیالیستی کارگران تاکید کنیم و فریاد زنیم؛ فرزند کارگرانیم، کنارشان می مانیم!

حزب کمونیست کارگری – حکمتیست مناسبت شانزده آذر را به دانشجویان انقلابی و مبارز تبریک می گوید. در اینروزها که دانشگاهها تعطیل است، میتوانیم با ابتکارات مختلف و استفاده از پلاتفرمهای سوشیال میدیا مناسبت روز دانشجو را گرامی بداریم. ضروری است در شرایط تقابل شدید جامعه و طبقه کارگر با دولت اسلامی و طبقه سرمایه دار، دانشجویان انقلابی و سوسیالیست در مناسبت شانزده آذر، بر مهمترین خواستها و پرچمهای مبارزاتی جامعه از جمله؛ تامین معیشت و سلامت، رفاه و امنیت شغلی، علیه آپارتاید و زن ستیزی، برای برابری و رفع تبعیض بعنوان حقوق غیرقابل انکار همگان تاکید کنند.

ما دوباره برمیگردیم، با پرچمهای سرخ، با مشتهای گره کرده، با شوراها، با اعتصاب و تظاهرات! سرنگونی انقلابی جمهوری اسلامی و برپائی یک جامعه آزاد و مرفه و خوشبخت سوسیالیستی هدف فوری همه ماست!
مرگ بر جمهوری اسلامی!
آزادی، برابری، حکومت کارگری!

حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست
١١ آذر ١٤٠٠ – ٢ دسامبر ٢٠٢١
_____________________________________________