اطلاعیه ها

اعلامیه حزب حکمتیست در باره سرکوب شهروندان با مذهب بهائی

جمهوری اسلامی در ادامه حملات هیستریک به بخشهای مختلف جامعه، اخیراً تعرضی سراسری را علیه شهروندان با مذهب بهائی سازمان داده و با دستگیری دهها نفر در شهرهای مختلف ایران، خراب کردن منازل و غضب اموال آنان، از “کشف یک توطئه” سخن میگوید. داغ اتهام همیشه آماده “وابستگی به آمریکا و اسرائیل” و “جاسوسی”، از یک سناریوسازی جدید برای سرکوب مردم منتسب به “اقلیت بهائی” خبر میدهد. همین امروز بازداشت شدگان را تحت فشار قرار داده اند که به متن های مورد نیاز بازجویان اعتراف کنند.

اتهامات و توجیهات نخ نما و تکراری حکومت نیاز به پاسخ ندارند. سرکوب شهروندان متعلق به مذهب بهائی در ایران قدیمی است و رژیمهای پهلوی و اسلامی علیه این شهروندان با مشت آهنین و سرکوب و فتوا و بایکوت عمل کرده اند. اسلام و ناسیونالیسم در هر دو حکومت با زور قانون و دستگاههای امنیتی علیه شهروندان وابسته به بهائیت تبلیغات سوء سازمان دادند، دستجات اوباش را بجانشان انداختند، بازداشت و شکنجه و ترور و اعدام کردند. هدف جمهوری اسلامی از این اقدامات تسری اختناق به کل جامعه و به سکوت کشاندن مردم معترضی است که خواهان سرنگونی جمهوری اسلامی اند. این اقدامات حاصل صرفا ضد بهائی گری قدیمی شیعیان نیست، بلکه اساساً یک تلاش سرکوبگرانه سیاسی است.

حزب کمونیست کارگری – حکمتیست اقدامات سرکوبگرانه جمهوری اسلامی علیه شهروندان وابسته به مذهب بهائیت را قویا محکوم و کارگران و مردم آزادیخواه را به تقابل با سیاست تسری اختناق و عقب راندن آن فرامیخواند. همه افراد بازداشت شده باید آزاد شوند و خسارت وارده بر اموال آنها جبران شود. ما بعنوان کمونیست و آزادیخواه شهروندان را براساس هویت های کاذب مذهبی و قومی و ملی و “اقلیت” و “اکثریت” دسته بندی نمی کنیم. ما بطور عام از انسان و اینجا بطور مشخص از ساکنین ایران شروع می کنیم که حقوق برابر آنها در جامعیت خود، مستقل از تعلقات مذهبی و قومی و ملی و ایدئولوژیک، باید توسط دولت رعایت و تضمین شود. آخوند و دستگاه دین و هیچ گروهی نمیتواند و نباید این حق را داشته باشد که علیه زندگی و حقوق بخش دیگری از شهروندان فتوا صادر کند و خانه مردم را برسرشان خراب کند. این جنایت و آپارتاید است و باید قاطعانه علیه آن ایستاد.

گام اول آزادی کارگران و مردم ایران از مشقات کنونی، سرنگونی جمهوری اسلامی در تمامیت آن و الغای قوانین و قدرت صنعت دین بر مقدرات زندگی مردم است. در یک حکومت کارگری این جزو حقوق بدیهی شهروندان بزرگسال است که در چهارچوب آزادی مذهب هر مذهبی را اختیار کنند یا هیچ مذهبی نداشته باشند. اما حق برگزیدن مذهب یا تعلق مذهبی داشتن هنوز به معنی رهائی نیست. شرط اول رهائی انسان رهائی از سلطه مذهب است، لذا آزادی واقعی شهروند منتسب به بهائی نیز در گرو رهائی از بهائیت است.

نه قومی، نه مذهبی، هویت انسانی!
مرگ بر جمهوری اسلامی!
ازادی، برابری، حکومت کارگری!

حزب کمونیست کارگری- حکمتیست
٢١ مرداد ١٤٠١- ١٢ اوت ٢٠٢٢