اطلاعیه ها

اطلاعیه خبری

کارگران ماشین سازی بهمن موتور وارد اعتصاب شدند
بنا به خبر دریافتی کارگران هولدینگ بهمن موتور دو روز است که وارد اعتصاب شدند. این اعتصاب برسر افزایش دستمزد و اعتراض به اخراج چند نفر از کارگران است که بدنبال اعتصاب روز پنجشنبه دو هفته قبل با بهانه های مختلف اخراج شدند. اعتصاب مهر ماه کارگران نیز برسر افزایش دستمزد و اعتراض به شرایط کار بوده است.
پور ابراهیم از مدیران ارشد بهمن موتور با لحنی آمرانه به کارگران اعتصابی گفته است: «همین است که هست»! کارگران در پاسخ به این مدیر ارشد سرمایه داران نیز تهدید کردند که اعتصاب و اعتراض را به داخل شهر می کشانند. بهمن موتور در اردیبهشت سال جاری نیز در سالنهای مونتاژ اعتصاب کرد که بسرعت بخشهای دیگر را دربرگرفت و مدیریت سریعا با عقب نشینی به خواست کارگران رسیدگی کرد. اما باز زبانشان دراز شده و بخاطر اعتصاب، کارگر اخراج می کنند و میگویند «همین است که هست»! دوره اینکه چند کارگر را شناسایی کنید و بترسانید و اخراج کنید، گذشته است. پور ابراهیم هنوز نفهمیده که ایران دستخوش انقلاب است و نباید زبان درازی کند؟ نمی فهمد زبان درازی اینروزها برای آخوند و سرمایه دار ریسک دارد؟ جواب کارگران به پور ابراهیم و کارفرمایان قاطع است: به خواستهای کارگران فورا پاسخ دهید در غیر اینصورت اعتصاب را به داخل کرج و جاده قدیم می کشانیم و با فضای اعتراضی موجود در شرکتها، اعتصاب در قطعه سازی ها و توابع مجتمع کروز شروع خواهد شد.
شرکت بهمن موتور با ٣٧٠٠ کارگر وابسته به مجتمع کروز در جاده قدیم کرج واقع است. کشاورز و علیپور از سرمایه داران بزرگ و صاحبان کروز هستند که بیشتر وقت شان را در آمریکا زندگی میکنند. کروز یکی از مجتمع های بزرگ قطعه سازی و از سهامداران بزرگ شرکتهای مهم خودروسازی کشور است.
مرگ بر ستمگر، درود بر کارگر!
مرگ بر جمهوری اسلامی
آزادیُ برابری، حکومت کارگری
حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست
۱۰ آبان ۱۴۰۱- ۱ نوامبر ۲۰۲۲