اطلاعیه ها

اطلاعیه سازمان مرکزی کارگران سوئد (ال.او) در مورد فراخوان ۸ فوریه آکسیون بین المللی در همبستگی با کارگران ایران!

 

یکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
روز هشت فوریه همه اتحادیه های کارگری در جهان همبستگی خود را با کارگران ایران در مبارزه برای شرایط انسانی کار و آزادی تشکل به نمایش می گذارند.

اتحادیه های آزاد کارگری در ایران برای حق ایجاد تشکل های مستقل و آزاد بر اساس مقاوله نامه ۸۷ سازمان جهانی کار در مورد آزادی تشکل و ماده ۲۳ سازمان ملل در مورد حقوق بشر به حمایت بین المللی اضطراری نیاز دارند. حقوقی که امروز در ایران از آن ها سلب میشود. آن ها همچنین به حمایت ما در مبارزه برای دریافت حقوق معوقه، علیه قراردادهای ناپایدار شغلی و خصوصی سازی مخرب نیاز دارند.

ما همچنین همبستگی خود را با جنبش اعتراضی فمینیستی زن، زندگی، آزادی که در آن کارگران جایگاه مهمی دارند اعلام می کنیم.

سازمان مرکزی کارگران سوئد (ال.او) که نماینده ۱۴ اتحادیه کارگری و دارای ۱و۴ میلیون عضو میباشد؛ همچنین همدردی خود را با همه کسانی که سوگوارکشته شدن صدها جوان معترض توسط رژیم جمهوری اسلامی در اعتراضات اخیر می باشند، اعلام می کند.

زمانی که خواست آزادی و دموکراسی و رعایت حقوق پایه ای حقوق بشر با خشونت وحشیانه، زندان و اعدام پاسخ میگیرد دنیا نمی تواند فقط نظاره گر باشد

کارگران ایران شایسته حمایت پیگیر ما هستند.

ما خواستاریم:

• آزادی بی قید و شرط و فوری کارگران زندانی و همه زندانیان سیاسی

• پایان دادن به آزار و اذیت و تعقیب فعالین کارگری

• ایران باید حق ایجاد تشکل های مستقل و آزاد طبق مقاوله نامه ۸۷ سازمان جهانی کار و ماده ۲۳ سازمان ملل در مورد حقوق بشر را به رسمیت بشناسد.

• اروپای متحد و دیگر نهادهای بین المللی باید حمایت بی قید و شرط خود را از خواست مردم ایران برای دموکراسی و حقوق بشر را نشان بدهند.

۳ فوریه ۲۰۲۳ – سازمان مرکزی کارگران سوئد (ال.او)