اطلاعیه ها

مرکز خبری حزب حکمتیست – حکومت نظامی در ایران

“کشته ندادیم که سازش کنیم، رهبر قاتل رو ستایش کنیم”!

امروز پنجم دیماه، در شهرهای مختلف ایران جمهوری اسلامی حضور نظامی سنگینی را در خیابانها و چهار‌راه‌ها و ورودی های گورستان‌ها برقرار کرد. برقراری فضای امنیتی از روزهای قبل و بویژه با اجتماعات چهارم دیماه، امروز عملاً به یک حکومت نظامی اعلام نشده منجر شد. فضای تهران را بسیار امنیتی کرده بودند و در مناطقی از جمله شریعتی و بعد از خیابان دولت ایست بازرسی مستقر کرده بودند. گزارشهای مشابهی از شهرهای دیگر مخابره شده است. دیروز نیروهای امنیتی با اعمال فشار تعدادی از خانواده ها را وادار به لغو مراسم یا به تاخیر انداختن آن کردند.

امروز پنجم دیماه در کرج علیرغم بستن ورودی‌های بهشت سکینه و استقرار نیروی انتظامی، بخشی از مردم معترض وارد محل شدند. نیروی سرکوب با هلی‌کوپتر از بالای سر مردم مانوّر میداد و در پائین باتوم بدست تلاش میکرد مردم را متفرق کند. بنا به گزارشی امروز دستکم دو نفر در بهشت سکینه بازداشت شدند. در تداوم این اجتماع و پایان آن بخشی از مردم معترض راه افتادند و علیه حکومت اسلامی شعار دادند. در گوشه‌ای از بهشت سکینه سرود یار دبستانی خواندند و در راهپیمائی شعار دادند: “درد ما درد شماست، مردم به ما ملحق شوید”!، “کشته ندادیم که سازش کنیم، رهبر قاتل رو ستایش کنیم”! در کرمانشاه، اصفهان و بهبهان و چند شهر دیگر نیز اجتماعات بزرگ و کوچکی در بزرگداشت جانباختگان برگزار شد.

شعار “کشته ندادیم که سازش کنیم، رهبر قاتل‌رو ستایش کنیم”، جواب محکمی به خامنه‌ای قاتل و حکومت اسلامی است. تهدید و کشتار و حکومت نظامی و قطع اینترنت نتوانسته جامعه را ساکت کند. نه مردم با رهبر قاتل و نظام جنایتکارش سازش میکنند و نه نظام اسلامی بدون حکومت نظامی دیگر میتواند سرپا بماند. ایجاد حکومت نظامی و رژه بسیجی و موتوری‌ها، یعنی پرده آخر حکومت اسلامی!

مرگ بر جمهوری اسلامی!
آزادی، برابری، حکومت کارگری!
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست
٥ دیماه ١٣٩٨ – ٢٦ دسامبر ٢٠١٩