اطلاعیه ها

اطلاعیه کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری- حکمتیست درمورد : حمله رژیم سرکوبگر دولت ترکیه به مردم بیدفاع در کردستان سوریه

طی روزهای گذشته دولت جنایتکار اردوغان در ادامه جنایات قبلی حمله وسیعی را به شهرهای کوبانی و عفرین وقامیشلو شروع کرده و در نهایت درنده خویی تاسیسات خدمات عمومی وپایه ای ترین منابع احتیاجات عمومی جامعه کردستان سوریه را مورد هجوم قرارداده است. سرکوبگران رژیم فاشیست ترکیه از هوا و زمین همراه با هدف قراردادن بیمارستان ومنابع آب و دیگر زیرساخت های پایه ای مردم ، دهها تن از مردم عادی را کشته و زخمی کرده‌اند.
در بربریت حاکم بر منطقه خاورمیانه و زیر سایه دولت‌های غربی وبخصوص دولت آمریکا نسل کشی و جنایت علیه بشریت هرروز فاجعه تازه ای خلق میشود. قتل عام مردم در نوار غزه بوسیله دولت فاشیست اسرائیل می رود تا دست دیگر جنایتکاران منطقه را برای خلق هرجنایتی باز کند.
حضور و نظاره گر بودن نیروهای آمریکا در سوریه که خود از یک طرف هم پیمان استراتژیک دولت ترکیه و از طرف دیگر متحد “ یگانهای متحد خلق “ در کردستان سوریه هستند، تنها نشانه ریاکاری آمریکا و قدرتهای غربی و پوشالی بودن نهاد وسازمانهای “بشر دوست ‌”دروغین آنها نیست، بلکه یکبار دیگر نشاندهنده توهم نیروهای شریک در حکومت خودگردان سوریه در مقابل آمریکا ودیگر قدرتهای غربی ومنطقه است.
سیاست آمریکا و دولت‌های غربی هیچ ربطی به فاع از مردم زحمتکش درکردستان سوریه ندارد و ادامه وابستگی و پراکندن توهم از بابت حمایت آنها از جامعه کردستان ترکیه فقط می تواند تاریخ خونبارتاکنونی و ادامه قربانی شدن مردم بیدفاع را بدنبال داشته باشد .
کشیدن افسار دیکتاتورهایی از قبیل اردوغان و خامنه ای وبشار اسد و نتانیاهو تنها در گرو بیداری و به میدان آمدن بشریت آزادیخواه وانساندوست در این کشور ها و به زیر کشیدن آنهاست. آمریکا و دولت‌های سرمایه داری در نسل کشی و به خاک سیاه نشاندن مردم زحمتکش منطقه شریک وهمدست هستند و افشای سیاستهای عوامفریبانه آنها وظیفه هر انسان آزادیخواه وعدالت طلب است.
کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری حکمتیست،‌ تعرض وحشیانه دولت آدمکش اردوغان به مردم بیدفاع درکردستان سوریه را محکوم می کند و ضمن همدردی با خانواده و بستگان کشته و رخمیهای این جنایت، از همه احزاب وتشکلهای آزادیخواه می خواهد که علیه جنایات دولت ترکیه درکردستان ساکت ننشینند.
دست سرکوبگران دولت ترکیه از سرمردم کردستان سوریه کوتاه !
کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری – حکمتیست
۶ دی ماه ۱۴۰
۲۷دسامبر ۲۰۲۳