مقالات

سیرک محرم در سالی که پزشکیان رئیس جمهوری میشود! امیر عسگری

سیرک محرم در سالی که پزشکیان رئیس جمهوری میشود!
امیر عسگری
مناسک محرم یکی از کارناوال های مهم حکومت اسلامی برای تبلیغ صنعت مذهبُ امسال درست بعد از گمارده شدن پزشکیان به مسند ریاست جمهوری علم میشود. مضحکه محرم در دوره پس از خیزش انقلابی شهریور، در دوره ای که زنان حجابف این پرچم بردگی زن را به آتش کشیده و جوانان انقلابی حوزه های بسیج و مساجد بعنوان مراکز ارتجاع اسلامی را به آتش کشیدند و علنا اعلام کردند از دین و مذهب متنفرند، برگزار میشود.
در برهه علم‌شدن سیرک محرم، رئیس جمهوری حکومت اسلامی مسعود پزشکیان بعنوان یکی از مرتجع ترین اصلاح طلبان که خود را در خط خامنه ای معرفی میکند و زمانی بعنوان یک خط امامی و حزب اللهی در قلع و قمع چپ و کمونیست در دانشگاه تبریز نقش داشت و به گفته خودش در همان دوران دکان مذهب را در دانشگاه تبریز با برگزاری کلاس های قرآن علم کرده بود، در مراسم عزاداری مداح لمپن مورد علاقه خامنه ای، سعید حدادیان شرکت کرده و با او جهت انتشار در روزنامه های جمهوری اسلامی عکس یادگاری می‌گیرد.
در این میان همانند سال‌های گذشته هیأت های عزاداری، گله های نادان با بدنهای گلی، خرافات را در میان جامعه ای که عموما از مذهب رویگران و متنفرند را علم میکنند و با کمترین درصد استقبال حتی در بین قشر مذهبی جامعه روبرو میشود.
امسال در کنار برگزاری کم رونق مراسم محرم شاهد حضور عده ای از دختران بدون حجاب در صف زنجیر زنی برای حسین و سایر اصحاب مرتجع اسلام در هیئت های عزاداری و خیابان‌های کرج بودیم. اگر کمی دقیق‌تر به این قضیه نگاه کنیم؛ تصویری مشابه را میتوان در مراسم بزرگداشت ۲۲ بهمن و یا برگزاری مضحکه انتخابات رژیم اسلامی مشاهده کرد. امری که با سازماندهی سازمانهای حکومتی و دستگاههای تبلیغاتی-امنیتی جمهوری اسلامی همه ساله به اشکال مختلف توسط صدا و سیما به تصویر کشیده میشود.
زمانی که دختران و زنان بخاطر نداشتن حجاب بازداشت و شکنجه شده و مورد تجاوز در زندان ها قرار میگیرند، چگونه امکان دارد در مراسمی که مرتجع ترین انسان‌ها در آن شرکت دارند دختران در صفوف اول دسته های زنجیر زنی حضور پیدا کنند و از ماموران خبری نباشد؟! هرچند که اگر بخشی از دختران در اعتراض به حجاب در چنین سیرکی شرکت کنند خدمت به ارتجاع اسلامی است.
قطعا این تصویر برای بخشی از حکومت که همان اصلاح طلبان هستند مطلوب است چرا که هم میخواهند بازار مذهبشان ولوظاهری هم که شده رونق داشته باشد و هم مسئله مبارزه علیه آپارتاید جنسی و کلیت حکومت هار اسلامی را به روسری خلاصه کنند.
اصلاح طلبان نمیتوانند باور کنند زنانی که روسری های خود را در جریان خیزش انقلابی شهریور ۱۴۰۱ به آتش کشیدند خواهان تخته کردن کلیت دکان مذهب و خرافه و اسلام سیاسی در سطح عمومی جامعه هستند و همین سیرک محرم بخشی از آن است.
در این میان زنان و دخترانی که بدون حجاب، در سیرک زنجیر زنی محرم در کرج شرکت داشتند، خود خواسته ویا سازماندهی شده، در زمین جمهوری اسلامی بازی میکنند و عامل تبلیغ صنعت مذهب رژیم اسلامی برای سرکوب هر چه بیشتر زنان جامعه ای می شوند که خواهان سرنگونی این حکومت قرون وسطایی هستند.
علی رغم تمامی نمایش ها و تقلاهای رژیم برای تبلیغ محرم و معرکه گیری های هیئت های عزاداری در این ماه، میان عموم مردم نه تنها جایگاهی ندارند، بلکه اکثریت مردم متنفر ازجمهوری اسلامی و خرافات اسلامی که از این مضحکه متنفرند، اگر فشارهای امنیتی و اختناق اسلامی مانع نباشد و دستگاههای سرکوب فقط یک روز تعطیل شوند، تمامی این مناسک اسلامی را به هم میریزند. با جارو کردن دولت اسلام وخرافاتف همه مناسک های مذهبی نیزحاشیه ای خواهند شد.
۲۸ تیر ماه ۱۴۰۳