اطلاعیه ها

جمهوری اسلامی مسئول سلامت و امنیت جامعه است 

 

اطلاعیه کمیته کردستان حزب حکمتیست در باره :

اعمال جنایتکارانه جمهوری اسلامی در قبال اشاعه  ویروس کرونا و وظایف مردم

 

با گذشت چند هفته از شیوع کرونا در بیشتر نقاط، در کردستان هم  جمهوری اسلامی کماکان با دروغ و فریب و نیرنگ با زندگی میلیونها نفر از ساکنین جامعه بازی می کند. رژیم ارتجاعی اسلامی که خود ۴۰ سال است در هر شرایطی منبع نا امنی و خطر جانی برای شهروندان جامعه بوده‌است، می کوشد بجای احساس مسئولیت در قبال سلامت شهروندان از این بیماری مسری برای نجات از بحران‌های متعدد دامنگیر خود سؤاستفاده کند.  اما کشتی در گل نشسته جمهوری اسلامی با این ترفندهای ضد انسانی نه تنها نجات پیدا نکرد، بلکه بیشترهمراه با تنفرعمیق میلیونها انسان معترض بیشتر به عمق فرو میرود.

 

پنهان کردن شیوع  و شروع این اپیدمی فاجعه آمیز به منظور کشاندن مردم به پای صندوق مضحکه انتخابات و نمایش ۲۲ بهمن بعلاوه ادامه ترددهوایی  به مناطق آلوده به کرونا بمنظور ادامه فساد و چپاول مالی تنها بخشی از سیاست جنایتکارانه این رژیم ضد مردمی است.  این واقعه یک بار دیگر بیگانگی جمهوری اسلامی را با نفس زندگی وزنده ماندن  مردم نشان داد.

 

در مقابل بی لیاقتی و بیگانگی رژیم با خواست تامین سلامت جامعه، مردم کردستان هم مانند سایر نقاط ایران  بیکار ننشستند و در ضمن اعتراض و نشان دادن تنفر خود از این رژیم جانی و راه انداختن موجی از تمسخر در مقابل توصیه‌ های ارتجاعی و مذهبی  رژیم برای مقابله با کرونا ، خود دست بکار رویارویی  با خطرات و تهدیدهای این بیماری  ونجات جامعه اشان شدند. در این مدت صحنه های مهم و پر شوری  از همبستگی انسانی و همیاری نوعدوستانه، از  کمک به سالمندان و بر پا کردن شبکه های اطلاع رسانی تا ضد عفونی کردن اماکن عمومی و پخش ماسک وبرملا کردن اخبار دروغ وغیر واقعی رژیم، همگی عرصه یک کار و همیاری اجتماعی در برابر خطر و گسترش ویروس کرونا در محل کار وزندگی اشان شد.  ابتکار و دلسوزی برخی از پزشکان و متخصصین و اطلاع رسانی آنها از طریق شبکه های اجتماعی نمونه های کم نظیر وامیدوارکننده  از احساس مسئولیت و حس نوعدوستی در جامعه را به وضوح نشان داد.

علیرغم اقدامات نامبرده بالا و بی اعتمادی  کامل به دولت فاسد اسلامی، اعتراض و مطرح کردن خواستهای بر حق  توده های میلیونی مردم در مقابل رژیم اسلامی همواره در جریان است.  اطلاع رسانی سالم و درست، تامین امکانات ایمنی وبهداشتی، تعطیلی تمامی اماکن و پرداخت حقوق کارکنان، مجانی کردن آب ‌برق و خدمات اجتماعی برای تسهیل مقابله اجتماعی با تهدید کرونا و افشای اکیپ های کذایی پزشکی از طرف رژیم بخشی از خواستها و اقدامات مردم در مقابل جمهوری اسلامی اند.

 

جمهوری اسلامی که تا اینجا هم از زیر بار این امتحان بی آبروتر از همیشه درآمده است ، امروز چه از لحاظ بین المللی و بخصوص از منظر داخلی واز دید توده های میلیونی مردم، رژیمی مفلوک و عاجز از جواب دادن به ابتدایی ترین خواستهای جامعه است.

در چنین شرایطی پابپای همیاری اجتماعی، افشای رژیم و فشار اعتراضات علیه آن وظیفه تمامی آزادیخواهان و مردم مبارز جامعه است ۰ آزادی زندانیان که شبح کرونا هرلحظه آنان را تهدید می کند و تحمیل  برای در اختیار قرار دادن  امکانات پیشگیرانه بهداشتی و پزشکی همه جا وبرای همه از اولویت‌های این اعتراضات است.

 

مردم مبارز !

جوانان انقلابی !

شما که در جریان خیزش انقلابی آبان ماه همراه با توده های میلیونی بجان آمده  ستونهای حاکمیت ارتجاع اسلامی را به لرزه در آوردید، با نمایش همیاری در عرصه های گوناگون علیه خطر ویروس کرونا  نشان دادید که جامعه در سطح بالایی از آگاهی و تمدن قرارداد.  کمیته کردستان دست شما بگرمی می فشارد و برایتان در پیشبرد اهداف انسانی و انقلابی موفقیت آرزو می کند.

 

مرگ بر جمهوری اسلامی

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری – حکمتیست

۱۶  اسفند ۱۳۹۸