اطلاعیه ها

مرکز خبری حزب حکمتیست

علیه قتل عام زندانیان در زندانهای اهواز وسیعاً اعتراض کنیم!

جمهوری اسلامی در جریان شورش در زندانهای سپیدار و شیبان اهواز دست به جنایت علیه زندانیان معترض زده است. اخبار تائید نشده از کشته شدن دهها نفر و زخمی شدن تعداد بیشتری سخن میگویند.

زندان سپیدار
بنا به خبر یکی از ماموران زندان در جریان شورش زندانیان روز دوشنبه ١١ فروردين در زندان سپیدار، ١٨ زندانی کشته شده اند. تاکنون هویت چهار نفر از زندانیان به‌‌ قتل رسیده بنامهای: محمد تامولى طرفى ٢٥ ساله از شهر بُستان، رضا خرسانی (مغينمى) ٣٨ ساله از دشت آزادگان شهر خفاجيه، محمد سلامات از کوی مشعلی اهواز و شاهين زهيرى از شهر خرمشهر تائید شده است.

زندان شیبان
در جریان شورش زندان شیبان که زندانیان موفق شده بودند به محوطه خروجی زندان برسند، نیروهای نظامی از هلیکوپتر برای سرکوب استفاده کردند. اخبار از یک قتل عام در زندان شیبان سخن میگوید. منابع محلی در خوزستان از انتقال اجساد ٢٠ زندانی به پزشک قانونی اهواز خبر میدهند. امين عبيات یکی از کشته شدگان شورش روز سه شنبه ١٢ فروردين در زندان شيبان است. همینطور تاکنون اسامى تعدادی از مجروحین شورش زندان مركزى اهواز بنامهای: حسن البوخنفر، حميد بيت صالح، محمد عبيداوی، محسن اورك و كاظم جنامی منتشر شده است.

تاکنون اعتراض خانواده ها برای خبر گرفتن از سلامت فرزندانشان بی نتیجه مانده و رژیم اسلامی به اجتماع خانواده ها نیز با گاز اشک آور و گارد ویژه حمله کرده است.

مردم خوزستان، آزادیخواهان!
علیه جنایت جمهوری اسلامی در زندانها وسیعاً و به هر شیوه مقدور اعتراض کنید. زندانیان حق دارند در دفاع از جانشان دست به شورش بزنند، حق دارند علیه فقدان امکانات بهداشتی و نگرانی از ابتلا به کرونا اعتراض کنند، حق دارند در این شرایط خطیر از زندان بیرون بیایند و در محیط ایمن‌تری باشند. از زندانیان فراری حمایت کنید، برای آزادی فوری زندانیان سیاسی و کلیه زندانیان تلاشمان را گسترش دهیم.

مرگ بر جمهوری اسلامی!
آزادی، برابری، حکومت کارگری!
زنده باد جمهوری سوسیالیستی!

حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست
١٤ فروردین ۱۳۹٩- ٢ آوریل ٢٠٢٠
________________________________________