اطلاعیه ها

مرکز خبری کمیته کردستان حزب حکمتیست اخراج ۵۰ نفراز کارگران کارخانه شین بافت سنندج

۵۰ نفر از کارگران کارخانه شین بافت، واقع در شهرک صنعتی شماره ۱ سنندج قربانی اختلافات کارفرمایان این کارخانه و از کار بر کنار شده اند.کارفرمایان این کارخانه به نامهای کیومرث امینی و وارثین عطا امینی برادرکیومرث بعلت اختلافات شخصی “لابد سهم خواهی بیشتر” کارخانه را تعطیل و کارگران را اخراج کرده اند.
این کارگران از ۱۰ تا ۲۰ سال سابقه کاردر این کارخانه داشته و سود تولید کرده اند . اکنون با بستن ان بدونه هیچ تضمینی روانه بازار کار شده اند.این کارگران قربانی اختلافات خانوادگی کارفرمایان این کارخانه شده و در این میان کارگرانند که بعد از سالها کار و زحمت و تولید سود برای آقایان، بدونه پرداخت پولی به اداره بیمه حواله داده شده اند.
کارگران شین بافت سنندج سالها در این کارخانه زحمت کشیده وجان کنده اند و سود به جیب کارفرمایان این کارخانه ریخته اند. اکنون که این کارخانه تعطیل شده است کارفرمایان موظفند بخشی از سود تولید شده توسط کارگران درطول چند سال گذشته را باید به شیوه نقدی به کارگران پرداخت کنند که معیشت انان تا اشتغال جدید تامین شود . کارگران اخراجی باید ومادام که کارخانه تعطیل و اخراج شده اند این حق را از کارفرمایان طلب کنند. این سهم و حق کارگران است و نباید از آن بگذرند.علاوه بر این پرداخت بیمه بیکاری به این کارگران تا اشتغال مجدد حق بی چون و چرای کارگران است و دولت موظف به پرداخت بیمه بیکاری به این کارگران می باشد.
کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری – حکمتیست
۸ اردیبهشت ۱۳۹۹