اسناد پايه اي حزب

متن پیاده شده سخنرانی صالح سرداری دبیر کمیته مرکزی در مراسم پیوستن حزب اتحاد کمونیسم کارگری به حزب حکمتیست

دوستان گرامی  حضار محترم

به همه شما درود می فرستم که علیرغم  دوری راه و سرمای شدید از گوشه و کنار این دنیا خود را به اینجا رسانده اید تا باهم  اهمیت این تصمیم جسورانه و کمونیستی را ارج بگذاریم. در تاریح جنبش ما که متاسفانه دچار انشعاب و جدایی های زودرس شده است امروز  روزی بیادماندنی  است  که در تاریخ جنبش ما ثبت خواهد شد.
اقدام رفقای حزب اتحاد کمونیسم کارگری در این دنیای تفرقه و جدایی و…بسیار جسورانه و کمونیستی می باشد.
اين تعارف نيست رفقاي عزيز تصميم  بسيار جسورانه ای بود، درست است که حزب کمونیست کارگری – حکمتیست استقبال کرد ، درست است با احساس مسىْوليت جلوآمد منتهی تصمیم شماها فوق العاده بود و به تک تک شماها تبریک میگویم و از همین امروز که من اینجا دارم حرف میزنم اين حزب مال همه ما ست و مال همه كمونيستها وهمه آنهايي  است كه ميخواهند اين دنيا را به نفع بشريت تغيیر دهند .
ازامروز به بعد ما دیگر حزب قدیم و جدید نداریم ، همه ماهایی که اینجا هستیم وهمه آنهایی که امروز به اين حزب مي پيوندند مثل همه آنهایی که درصفوف  این حزب بوده اند صاحب اين حزب هستند .
من فکر میکنم لازم نیست بر سر اهمیتش حرف بزنم چون رفقا (علی جوادی و رحمان حسين زاده ) در اين مورد سخن گفتند  اما ما  در اینده چه کار خواهیم کرد سوالی که رفیق رحمان فكر كنم مطرح کرد .
برای خیلی از ماها و خیلی از شماها و خیلی از موافقین و مخالفین ما سوال اینست که در اینده ما چه کار خواهیم کرد . با این دوره 10 ساله ای که پشت سر گذاشتیم  و همه این انشعابات وانشقاقاتی که بوجود امده و متاسفانه هر وقت اختلاف نظري پیش امده حزب هاي ما بخصوص بعد از منصور حکمت  دچار شقه شدن شدند آيا اين پدیده تلخ کماکان در انتظار ما خواهد بود ؟ این جدایی ها باعث بی اعتمادی و دلسردی خیلی ها شده است.
اما  در این اثتا با توجه به تصمیمی که رفقای حزب اتحاد گرفتند ،با توجه به استقبالی که حزب حکمتیست کرد و با توجه به نیاز و احساس مسئولیتی که کمونیستها امروز احساسش میکنند من  به اینده خوشبینم .
من فکر میکنم اینها نباید دغدغه و مشکلات ما بشوند.  دغدغه ما باید اين باشد امروز که از این سالن بيرون ميرويم  چه کار خواهیم کرد وتا چه اندازه میتوانیم  این امیدی که به  وجود امده چه  در صفوف خودمان و چه در صفوف کادرها و کمونیستهایی  که  هنوز جایشان در این حزب خالی است و چه در ان جامعه ای که تا اندازه ای که صدای ما به آنها  میرسد  چه عکس العملی  بوجود میآید ، چه تغییراتی بوجود میاد ؟ رفقای عزیز تمام  این خوشحالی ها ، تمام این احساس مسىْوليتها ، این كه سکتاریستیتی  برخورد نكنيم ، اینکه حزب  اتحاد جسورانه  تصمیم  میگیرد  تنها  برای یک  مساله است  و آن هم این است  که منشأ امید و اثری  در ان جامعه  باشیم  و اینکه  بیشتر از این  شاهد نباشیم که درد و مشقاتی که رحمان حسین زاده  اینحا  مطرح کرد  بر سر طبقه کارگر ، بر سر مردم ، بر سر زن و کودک و جوان جامعه  ادامه  پیدا  کند و گرنه  فایده  ندارد .
رفقا من  فکر میکنم  از همین  امروز این  حزب  باید  با اعتماد بنفس ، با قدرت و با متشکل شدن  به جنگ این  نظام  کثیف  برود و هر کسی  شاهد این  تاثیر و  تغییرات  در جامعه  باشد که پیوستن حزب اتحاد به حزب حکمتیست و قدرتمند شدن حزب حکمتیست  مستقیما”  در ان جامعه به همان درجه ای که نیرو و امکانات  دارد ، به همان درجه ای که صدایش  به  جامعه می رسد چقدر تاثیر میگذارد ، در نتیجه از فردا به بعد بنظر من حزب باید بشییند  و این نیروی  2 حزب  را سازمان بدهد ، باید  تلویزیون  و ارگانهای تبلیغاتی مان  فعالانه  مشغول به  فعالیت شوند و صدای مبلغین  و رهبران و شخصیت های حزبیمان  در منزل هر کارگر و انسان دردمند  در آن جامعه وجود داشته باشد .
باید از فردا با این نیرو و با این احساس مسئولیت کاری بکنیم  که هرچه  بیشتر کارگران و کمونیستها و فعالین سیاسی بیشتری را به  دور سیاست های این حزب  جمع کنیم  باید ارگانهای قدرتمان را سازمان بدهیم .
یکی از رفقا اشاره کرد به اینکه دارند در مصر چه بلایی  سر مردم  می آورند ، اگر در مصر یک حزب اگاه ، متشکل ، قدرتمند با نیروی مسلح  وجود داشت و یک  حزب کمونیستی  روشنبین انجا وجود داشت و ضعیت  طبقه کارگر و اتحادیه های کارگری در مقابل  نیروهای اخوان المسلمین  و نیروهای لیبرال امروز به این صورت نبود .
باید علیرغم تمام تلخی ها ، علیرغم تمام انشعابات  و دلسردیها  امروز را به فال نیک گرفت باید نیروهای خودمان را سازمان وآماده کنیم  و برویم  وظایفی را که داریم و سیاستهایی را که تصویب کردیم و ان کارهایی را که هنوز انجام نداده ایم  دوباره با نیرو و قدرت بیشتری به انجام برسانیم و به جنگ نظام کثیف حاکم بر جامعه برویم  وگرنه اگر در این سطح  از کار و فعالیت بمانیم  کافی نیست  و نمیتوانیم  به هدفی که داریم برسیم .
حزب کمونیستی برای این بوجود میاد که منشأ تغییر و تحول در یک جامعه  باشد و طبقه کارگر احساس کند  که  یک حزب کمونیستی  قدرتمند  در جامعه  وجود دارد و منشأ  تغییر و تحول در ان جامعه است .
فلسفه وجودی ما و فلسفه تشکیلاتی احزاب کمونیستی همین است. من امروز از دیروز و حتئ از 3 ساعت قبل خوشبین تر هستم و فکر میکنم این ظرفیت در کادرها واعضا و دوستدارانه این حزب وجود دارد  که تغییری در جامعه  بوجود بیاوریم.
رفقای عزیز به تاریخ 30 ساله خودمان نگاه کنیم ، خیلی اتفاقات بزرگی افتاد و خیلی از ماها و کمونیستهای کارگری در دوره های مختلف در زندگی انسانهای آن جامعه نقش داشتیم هیچ دلیلی نیست  امروز کمتر از ان روزها باشیم . بنظر من خیلی باید عجله کرد ؛ خیلی باید احساس مسئولیت کرد .
مسئله  دیگری که باید بنظر من  حزب  ما  از امروز به آن  توجه کند این است که  اینقدر از مکانیزم های حزبی ، اینقدر از پرنسیپ ها  و موازین  حزبی دفاع کنیم که فردا اگر مشکلی  پیش امد این حزب دچار پس لرزه نشود . بنظر من باید اعضا و کادرها، رهبران وشخصیتهای این حزب خیلی راحت هر نظر و سیاستی  دارند را در ارگانهای خود ، کنگره ، پلنوم، خانه حزب مطرح کنند . مسئله  دیگری که  حزب ما باید به آن توجه کند این است که  از امروز با احترام بیشتری به جامعه نگاه  بکند ، به مخالفین سیاسیش احترام بگذارد . رادیکالیزم ، تیزبینی  و دفاع قاطع از کمونیزم با  بی احترامی به مخالفین سیاسی  در تناقض است  این نوع ادبیات را باید برای فرقه های غیراجتماعی  بجا گذاشت.
این حزب بنظر من  باید  تضمین  کند  و خوشبختانه  دریک سال گذشته ما به درجاتی پیشرفت کردیم . باید  هر کس  این احساس احترام و آزادگی  را در حزب ما ببیند  و من یقین دارم که با این ترکیب  و با این نیرو و با این احساس مسئولیت و با این برخورد غیر سکتاریستی (که متاسفانه قبلا در میان ما  سابقه داشته)  امروز حزب حکمتیست و هم تصمیم  قاطعانه حزب اتحاد  می توان این  فضا را بوجود آورد.  من به اینده خیلی خوشبینم . بیایید  دست  در دست هم  کارهایی که قرار بود انجام دهیم و هنوز انجام نداده ایم را به سرانجام  برسانیم .
از کادرهای جوان و از کسانی که هنوز در این حزب نیستند ولی اینجا حضور دارند میخواهم که به حزب حکمتیست بپیوندند و با هم  و در کنار هم این فعالیت ها  و کارها را انجام بدهیم .
من اینجا میگویم که رفقا جای شما در این حزبه ، کمونیستها ، کارگران ، ازادیخواهان ، کسانی که در طول این سالها از فعالیت حربی به هر دلیلی دوری جستید  و هنوز عضو این حزب نیستید جای همه  شماها اینجاست  به این حزب بپیوندید  و بیایید تا جایی که در توان داریم به این مشقات ، به این فقر و فلاکتی که هست و این ستم و نابرابری هایی که  بر مردم جامعه  تحمیل کرده اند پایان بدهیم  این وظیفه کمونیزم کارگری است و وظیفه  تک تک ماهایی که خودمان را با کمونیزم کارگری منصور حکمت تداعی میکنیم .

زنده باد حزب حکمتیست
زنده باد منصور حکمت
زنده باد همه شماها