اطلاعیه ها

اعلامیه حزب حکمتیست بازهم حُکم شنیع شلاق و زندان و بیگاری! محکومیت ۴۲ تن از کارگران آذرآب اراک به شلاق و زندان و کار اجباری!

اعلامیه حزب حکمتیست

بازهم حُکم شنیع شلاق و زندان و بیگاری!
محکومیت ۴۲ تن از کارگران آذرآب اراک به شلاق و زندان و کار اجباری!

نظم مبتنی بر بردگی مزدی هر روز چهره خشن تر و سبعانه تری را نشان میدهد. عادی کردن حُکم شلاق و زندان، کار اجباری، رونویسی از کتابها و مزخرفات اسلامی، نماز خواندن اجباری و غیره، همه مصادیق شکنجه، اِعمالِ بردگی و شناعتی است که سرمایه داری امروز نمایندگی میکند.

در روز ٢٦ خرداد دادگاه شعبه ۱۰۶ کیفری شهر اراک برای ۴۲ نفر از کارگران شرکت پیمانکاری آذرآب که در اجتماع و راهپیمایی در مرکز شهر اراک در سال گذشته شرکت داشتند، حکم زندان و شلاق و کار اجباری صادر کرده است. این اعتراض کارگران بدلیل نپرداختن حقوقهای معوقه بود که با توحش سرکوب شد و تعدادی از کارگران مدتی زندانی شدند. براساس حکم صادره، ۴۲ نفر از کارگران شرکت پیمانکاری آذرآب هرکدام به یکسال حبس، تحمل ۷۴ ضربه شلاق، یکماه کار رایگان به مدت سه ساعت در روز در محل راه ‌آهن شهرستان اراک محکوم شدند!

حزب کمونیست کارگری- حکمتیست این احکام جنایتکارانه را قویاً محکوم میکند و از بخشهای مختلف طبقه کارگر ایران میخواهد علیه این احکام شنیع اعتراض کنند. این جانیان با کارگر بعنوان برده رفتار میکنند و از موضع برده دار به کارگر و اعتراض وی برخورد میکنند. اعتراض و اعتصاب حق پایه ای کارگران و ساکنین کشور است. این حقوق را کارگران طی سالها مبارزه با بورژوازی عقبمانده به فرهنگ مردم تبدیل و خیلی جاها به قوانین جاری تحمیل کرده اند. این احکام شنیع که هر روز بیشتر علیه کارگران بکار گرفته میشود باید لغو شود و جامعه و مشخصاً جنبش کارگری در دفاع از حُرمت و کرامتِ کارگران صدایش را علیه توحش اسلام و سرمایه بلند کند.

مرگ بر جمهوری اسلامی!
آزادی، برابری، حکومت کارگری!
زنده باد جمهوری سوسیالیستی!

حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست
٤ تیر ۱۳۹۹ – ٢٤ ژوئن ۲۰۲۰
______________________