اطلاعیه ها

اطلاعیه کمیته کردستان حزب حکمتیست در رابطه با قتل ارشاد رحمانیان توسط جمهوری اسلامی

 

بنا به اخبار موثقی که امروز از آن مطلع شدیم جسد شکنجه شده ارشاد رحمانیان از دستگیر شدگان اعتراضات آبانماه شهر مریوان امروز ۲۴ آبان در محوطه سد گاران شهرمریوان پیدا شده است. بنا به همین خبر ارشاد روز ۲۶ آبانماه بعد از بستری کردن مادرش در بیمارستان به دلیل مریضی، توسط دستگاههای امنیتی رژیم دستگیر و ناپدید می شود. پیگیری خانواده او به مراجع دولتی و نهادهای امنیتی برای اطلاع از سرنوشت ارشاد تا امروز که جسد او پیداشده به نتیجه می ماند .

ارشاد جوانی ۲۸ ساله فارغ التحصیل رشته فوریتهای اطاق عمل، جوانی خوشنام و مورد اعتماد در شهر مریوان بوده است .این دومین مورد از پیدا شدن جسد شکنجه شده جوانان دستگیرشده اعتراضات آبانماه در شهرهای کردستان در طول یک هفته گذشته است که توسط دستگاههای امنیتی و اطلاعاتی رژیم جنایتکار اسلامی شکنجه و به قتل رسیده اند. روز ۱۶ آذر نیز جسد شکنجه شده کاوه ویسانی در اطراف روستای باوریز پیدا شده است .

کمیته کردستان حزب حکمتیست به خانواده و بستگان ارشاد رحمانیان تسلیت می گوید و خود را در غم از دست دادن او شریک و یاد عزیز او را گرامی می دارد. ارشاد و صدها جوان رزمنده و انقلابی دیگر در شهرهای کردستان و سایر نقاط ایران که در خیزش آنقلابی روزهای آبانماه در اعتراض به فقر و نابرابری و تبعیض بپاخواسته بودند، تاکنون توسط جلادان اسلامی کشته و یا زیر شکنجه به قتل رسیده اند. کشتن و شکنجه و به قتل رساندن جوانان و جگرگوشه های مردم که برای آزادی و رفاه و علیه فقر و تبعیض و نابرابری به پا خواسته بودند جمهوری جنایتکار اسلامی را از مرگ حتمی نجات نخواهد داد. این وحشیگری فقط نفرت و بیزاری مردم از حکومت جنایتکار اسلامی را بیشتر و بیشتر و عزم جزم آنان را برای بگور سپردن حکومت مصمم تر خواهد کرد.

یاد ارشاد رحمانیان و کاوه ویسانی و همه جانباختگان خیزش آبانماه را با ادامه راهشان برای سرنگونی انقلابی جمهوری اسلامی گرامی میداریم.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران
١٥ دسامبر ٢٠١٩