اطلاعیه ها

مرکز خبری کمیته کردستان حزب حکمتیست در رابطه با حکم اعدام زندانی سیاسی حیدر قربانی

حیدر قربانی اهل روستای بزوش از توابع کامیاران در مهرماه سال ۱۳۹۵ به همراه یکی از بستگانش توسط دستگاه اطلاعاتی رژیم دستگیر و طی این مدت بارها وحشیانه شکنجه شده است . او به اتهام همکاری با حزب دمکرات کردستان ایران به اعدام محکوم شده و این حکم روز پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ از سوی دیوان عالی کشور مورد تائید قرار گرفته و احتمال اعدام نامبرده هر آن ممکن می باشد.
همه آگاهند که رژیم جمهوری اسلامی به دلیل وحشت ازگسترش اعتراض و نارضایتی وتکرار انفجارهای اجتماعی به صدورحکم اعدام زندانیان سیاسی ودستگیر شدگان خیزشهای انقلابی دی ماه و آبانماه متوسل شده و فضای ارعاب و اختناق را گسترش داده است ، تا بدینوسیله به خیال خود از این باتلاق نجات یابد .به همین منظوربیدادگاه اصفهان ،حکم اعدام مصطفی صالحی کارگرساختمانی اهل شهرک کهریزک از توابع نجف آباد اصفهان و از دستگیر شدگان اعتراضات دی ماه ۹۶ را صادر و او را اعدام کردند.طی سالیان گذشته رژیم اسلامی دهها زندانی سیاسی را به اتهام همکاری و وابستگی به احزاب سیاسی در کردستان اعدام کرده است .روز ۲۴ تیر ماه ۹۹ دو زندانی سیاسی به اسامی دیاکو رسول زاده وصابر شیخ عبداله به همین اتهامات واهی و شناخته شده در زندان اورومیه توسط جلادان اسلامی به دار آویخته شدند.
کمیته کردستان حزب حکمتیست حکم اعدام حیدر قربانی را قویآ محکوم می کند و از همه مردم آزادیخواه و احزاب و سازمانهای سیاسی می خواهد که به این حکم جنایتکارانه اعتراض کنند و مانع اعدام حیدر قربانی بشوند .
بدون تردید تنها راه جلو گیری از اعدام و خشونت و سرکوب، گسترش اعتراض و اعتصاب و مبارزه توده ای و فلج کردن و در هم شکستن ماشین سرکوب و کوتاه کردن دست رژیم جنایتکار اسلامی از سرجامعه می باشد.
# نه به اعدام #
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد آزادی، برابری ، حکومت کارگری
کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست
۱۹مرداد ۱۳۹۹