اطلاعیه ها

اطلاعیه کمیته کردستان حزب حکمتیست درمورد آلودگی آب شرب شهر سنندج تامین آب آشامیدنی سالم از وظایف اولیه دولت است!

برخورداری از آب سالم ابتدایی ترین حق مردم است اما مردم شهر سنندج مدتهای مدید است از آب آشامیدنی سالم و قابل نوشیدن برخوردار نیستند. منبع تصفیه آب شهر که حدود ۵۰ سال از تعبیه آن میگذرد بدلیل استهلاک و فرسودگی سالهاست فونکسیون تصفیه با کیفیت را دارا نیست. تعداد زیادی از مردم شهر بدلیل مصرف آب آلوده دچار بیماری و مشکلات جدی شده اند. اعتراض و شکایت مردم به مراجع مسول رسیدگی به این مشکل نه تنها جوابی نگرفته بلکه با تهدید و بی اعتنایی این مقامات روبرو شده اند.
ادامه این وضعیت ممکن نیست. بو و طعم بسیار بد آب همراه با باکتری هایی که موجب بیماری میشوند نوشیدن آن را غیر ممکن ساخته. مردم اجبارا آب آشامیدنی مورد نیازشان را از چشمه های اطراف شهر، حسین آباد و سنگ شه کین در صف های طولانی و صرف وقت بسیار زیاد یا خرید آب از فروشگاهها با هزینه بالا تامین میکنند. مسولیت مستقیم هر مشکل و بیماری ناشی از این آلودگی بعهده مقامات اداری شهر و خصوصا شهرداری و سازمان مدیریت شهری آب میباشد. مردم شهر بطور مستقیم و خودجوش کمپینی جهت اعتراض به این وضعیت سازمان داده اند و خواهان رسیدگی به این مشکل هستد. پیوستن و دفاع از این کمپین قدرت اجرایی در وادار کردن مسولین جهت رسیدگی به این مشکل را بالا میبرد. تامین آب سالم وظیفه شهرداری و اداراتی است که روسایش نه تنها مجبور به نوشیدن آب الوده نیستند، بلکه آب آشامیدنی سالم و معدنی بطور مداوم در اختیار دارند. همراه با هم مقامات مسول را وادار کنیم که این معضل قدیمی را برای همیشه حل کنند. حذف یک رقم دزدی و اختلاس و اختصاص بودجه به ایجاد یک تصفیه خانه جدید مشکل آلودگی آب را برای همیشه حل خواهد کرد. پیگیری این مسله را تا حل این مشکل را ادامه دهیم و با اتحاد و همبستگی مقامات مسول را وادار به پذیرش مسولیت کنیم. آب سالم و زندگی بدون مرارت و سختی فقط مختص به مقامات جانی و اختلاسگر حاکم نیست. برخورداری از سلامت وبهداشت جز ابتدایی ترین حقوق شهروندی است. امکانات اولیه زندگی باید شامل مردم کارگر و زحمتکش و تمام شهروندان باشد. اجازه ندهیم برخورداری از آب آشامیدنی سالم امتیازی طبقاتی برای مسولین و وابستگان حکومتی و طبقات دارا تبدیل شود.
کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری- حکمتیست از تلاش و پیگیری مردم مبارز شهر سندج در برخورداری از حق استفاده از آب آشامیدنی سالم حمایت میکند و از همه شهروندان میخواهد به این کمپین پیوسته و مسولین را وادار به اقدام جدی و فوری در این رابطه نمایند.
کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری- حکمتیست
۱ نوامبر ۲۰۲۰