اطلاعیه ها

اعلامیه حزب حکمتیست هفت تپه؛ سیاست ایجاد بحران و اخراج فعالین کارگری!

اعلامیه حزب حکمتیست

هفت تپه؛

سیاست ایجاد بحران و اخراج فعالین کارگری!

امروز پنجشنبه ١٥ آبان، از اول صبح یگان ویژه در مقابل درب ورودی مجتمع هفت تپه مستقر شد و از ورود پانزده نفر از فعالین کارگری به شرکت جلوگیری کرد. چهارشنبه شب چهاردهم ‌آبان، چهار نفر از کارگران بازداشتی با قید وثیقه آزاد شدند و بلافاصله کارفرمای شرکت در هماهنگی با استاندار و شورای تامین شوش دستور جلوگیری از حضور نمایندگان کارگری به شرکت را صادر میکند. کارگرانی که دستور اخراجشان در هماهنگی با اسدبیگی صادر شده عبارتند از: ١- ابراهیم عباسی منجزی ٢- امید ‌‌‌آزادی ٣- حامد حمدانی ٤- یوسف بهمنی ٥- محمود خدایی ٦- عادل سرخه ٧- حسن کهنکی ٨- محمد امیدوار ٩- صاحب ظهیری ۱۰- فیصل ثعالبی ۱۱- حسین حمدانی ۱۲- محمد حمدانی ۱۳- حمید مُمبینی ۱۴- مسعود حیوری ۱۵- مُسلم چشمه خاور. نیروی انتظامی در پاسخ به اعتراض کارگران عنوان کرده که “مامور است و معذور”! ساعتی بعد معلوم شد، و سران مجلس نیز اذعان کردند، که این دستور توسط شریعتی استاندار خوزستان صادر شده است.

در مقابل این حرکت جبونانه و ضد کارگری، بلافاصله بخشهای مختلف کارگران منطقه صنعتی در مقابل درب ورودی جمع شدند. جمعیت وسیعی از کارگران شعار میدادند: “درود بر کارگر، مرگ بر ستمگر”، “کارگرد می میرد، ذلت نمی پذیرد”! کارگران تحت چتر حمایت و همبستگی خود نمایندگانشان را با احترام وارد شرکت کردند و به سخنان یکی از نمایندگانشان یوسف بهمنی گوش کردند. یوسف بهمنی از جمله تاکید کرد که هیچ نوع برخورد فیزیکی یا بی احترامی به آمیلی صورت نگرفته و شکایت آنها کلا دروغ بوده است. وی تاکید کرد: “به هر کس می رسی میگه مامورم و معذور، هیچکس مامور و معذور نیست، وجدان، شرافت و انسانیت معذور بودن سرش نمیشه”!

تلاش برای اخراج پانزده نفر از فعالین و نمایندگان کارگران در ادامه سیاست پرونده سازی و ایجاد ناامنی و بحران در شرکت است. این کارفرما و شرکای وی از جمله استاندار هستند که چون امکان قبول تعهدات شان را ندارند، با آوردن نیروی نظامی و ممنوع الورود کردن فعالین، دنبال ایجاد تشنج و نهایتا پرونده سازی و سرکوب هستند. کارگران هفت تپه در عین حال که زمان کنونی را مناسب اعتصاب نمی دانند، اما در مقابل چنین اقداماتی ساکت نمی شوند. کارگران منتظرند که تا پایان آبانماه خلع ید اجرائی شود و اسد بیگی و تیمش از هفت تپه بروند. امروز سیاست اخراج دستجمعی نمایندگان کارگران شکست خورد و در آینده نیز شکست می خورد. اینرا بلوغ سیاسی و اتحاد و پشتیبانی بیدریغ کارگران هفت تپه از نمایندگان و فعالین کارگری نشان داد. زنده باد رزم و اتحاد کارگران هفت تپه!

مرگ بر جمهوری اسلامی!
آزادی، برابری، حکومت کارگری!
زنده باد جمهوری سوسیالیستی!

حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست
١٥ آبان ۱۳۹۹ – ٥ نوامبر ۲۰۲۰