اطلاعیه ها

اطلاعیه کمیته کردستان حزب حکمتیست در رابطه با ادامه اعتراضات توده ای در کردستان عراق

ارتجاع بدنبال بهانه برای حمله به مردم معترض است!

امروز دوشنبه ۷ دسامبر در ادامه زنجیره اعتراضات توده ای علیه فقرشدید ومشقت تحمیل شده چندین ساله به مردم کردستان عراق، شهرک سید صادق شاهد درگیری بین نیروهای امنیتی و مردم خشمگین این شهربود. دراین درگیری تا کنون زخمی شدن یک نفردرخبرها تایید شده است. نیروهای امنیتی چند روز قبل در شهر سلیمانیه هم مردم معترض را مورد حمله قراردادند. در پی اعتراضات امروز در سید صادق مقرات و دوائر تبلیغاتی حزب دمکرات، اتحادیه میهنی، اتحاد اسلامی، کومه ل اسلامی و گۆڕان به آتش کشیده شدند. همچنین مقر پلیس و فرمانداری شهر سید صادق نیزمورد حمله مردم معترض قرارگرفت .
این دور از اعتراضات توده ای که در روزهای گذشته در شهرهای سلیمانی و کلار وپیره مه گرون در جریان بود و امروزدامنه آن به شهر سید صادق رسید، مقامات حکومت اقلیم کردستان را دچار سراسیمگی کرده است. مردم معترض که فقر ونداری و عدم پرداخت حقوق معوقه زندگیشان را عملا به بن بست رسانده، دیگر به وعده های توخالی مقامات فاسد حکومت اعتماد ندارند و عزم جزم کرده اند با نیروی اتحاد و همبستگی خود بن بست کنونی را از سر راه بردارند.
اعتراضات این دوره نه تنها علیه احزاب در حکومت بلکه احزاب اپوزیسیون که در واقع منافع مشترکی با حکومتیان دارند هم می باشد . مردم ناراضی به درست کل این جریانات و احزاب را مسبب وضعیت مشقت بارکنونی خود میدانند و توهمی به احزاب اپوزیسیون دولت اقلیم کردستان ازجمله احزاب اسلامی ندارند.
مقامات حکومتی از یک طرف با دستپاچگی مشغول مذاکره و رایزنی در درون خود برای چاره جویی هستند، و از طرف دیگر با سرکوب معترضین و سلب آزادی اجتماعات و بیان و بستن کانالهای خبر رسانی از جمله کانال تلویزیونی ان . آر .تی سعی در خفه کردن صدای مردم حق طلب و جلوگیری از پخش اخبار این اعتراضات را دارند.
تلویزیون‌های احزاب حاکم با پخش جلدهای سوخته شده از قرآن در جریان اعتراضات امروز در شهر سید صادق، با حربه تحریک احساسات ارتجاعی – مذهبی در جامعه برای مقابله ‌وحمله به مردم معترض هستند، غافل از اینکه این سیاستهای شیادانه در مقابل هوشیاری و درایت جامعه ای بپا خواسته و حق طلب کاربردی ندارد .
مردم شریف و زحمتکش کردستان عراق حق دارند برای مطالبه حقوق بدیهی شان و در مقابل یورش نیروهای دولتی از اعتراضات وتجمعاتشان دفاع کنند. احزاب عشیره ای که سالیان طولانی ثروت ومکنت کردستان عراق را به تاراج برده و در بین خود تقسیم کرده اند، مسۆل شرایط نکبت بار کنونی هستند و باید از اریکه قدرت به زیر کشیده شوند.

مردم معترض با به میدان آوردن توده های وسیعتر کارگران ومردم زحمتکش و اتحاد محکم و رهبری پیگیر و قابل اطمینان بطور قطع خواهند توانست مطالبات و خواسته هایشان را برآورده کنند.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری- حکمتیست ضمن پشتیبانی از مبارزات برحق مردم در کردستان عراق همه احزاب و نهادهای آزادیخواه را به پشتیبانی از این اعتراضات فرا می خواند و سرکوبگری و اقدامات سرکوبگرانه مقامات حکومت اقلیم را محکوم میکند.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری- حکمتیست
دوشنبه ۷ دسامبر۲۰۲۰