اطلاعیه ها

اعلامیه حزب حکمتیست اعتراض شبانه مردم آبادان بدنبال جنایت برج متروپل

امشب چهارشنبه چهارم خرداد ماه، مردم آبادان وسیعا به خیابانها آمدند. ابتدا سوگ جمعی بود اما بسرعت فریادها درهم پیچید و برعلیه دولت و مسئولین و عاملین جنایت متروپل شعار دادند. مردم آبادان یکصدا فریاد میزنند “دولت بی کفایت نمیخوایم، دولت حامی جنایت نمیخوایم، آخوند برو گمشو”! مردم فهیم با شعار “عبدالباقی نمرده، دروغه دروغه”، نقشه و توطئه حکومتی ها برای لاپوشانی جنایت متروپل را خنثی کردند. اعلام مرگ عبدالباقی یعنی مالک مرده است و کسی نمیتواند از مرده شکایت کند و اعاده مال یا خسارت کند. یعنی پرونده بسته شد. مردم آبادان گفتند نخیر، پرونده باز است، عبدالیاقی نمرده، مسببین باید جواب دهند، دهها نفر کشته و زخمی شدند و تعداد زیادی هنوز زیر آوارند.

فرو ریختن برج های دوقلوی متروپل در آبادان در روز دوشنبه دوم خرداد، از همان ابتدا با اخبار ضد و نقیض روبرو شد. در این واقعه دلخراش دهها نفر و به روایت شاهدان بیش از دویست نفر، زیر آوار ماندند. اخبار دقیق تر کارگران از جمعیت بیشتری که در رستوران و بوتیک ها و درون ساختمان زیر آوار ماندند سخن میگوید. حکومت کمترین کمک و امداد رسانی را انجام نداد و بجای آن یگان ویژه و نیروی سرکوب را در منطقه مستقر کرد. از دوشنبه و زمان فروپاشی برج ها تا شامگاه سه شنبه مردم و بستگان قربانیان در محوطه و خیابانهای اطراف ساختمان، چشم براه نجات عزیرانشان بودند. عصر سه شنبه ناگهان پیمانکار و مالک برج ها، عبدالباقی را مرده اعلام کردند و این در حالی بود که چند ساعت قبل نظری دادستان از بازداشت وی خبر داده بود. همینطور خبر دادند که دیگر خاک برداری نمیکنند و کسی را نمیتوانند نجات دهند. از این اخبار بشدت بوی توطئه می آمد. بسرعت همه فهمیدند که عبدالباقی از ابواب جمعی و از نزدیکان علی شمخانی و محسن رضائی است. اعلام مرگ عبدالباقی تصمیمی برای مختومه اعلام کردن پرونده برجهای متروپل بود. مسئله ای که مردم نپذیرفتند و با اعتراض شبانه در چهارشبه نشان دادند.

حزب کمونیست کارگری- حکمتیست ضمن ابراز همدردی با مردم داغدیده آبادان، به واکنش سروقت و برحق آنها علیه حکومت و مسببین این جنایت درود میفرستد و از مردم شهرهای خوزستان و سراسر کشور میخواهد که از مردم آبادان حمایت کنند. عاملین جنایت متروپل حکومتی ها و سرمایه داران حریص و آدمکش هستند. ما از جنایتکاران طلب عدالت نمیکنیم، اجرای هر نوع عدالتی درگرو سرنگونی حکومت جنایت کار و فاسد اسلامی است. مردم آبادان! فرصت را نباید از دست داد، از حکومت نباید قبول کرد که زیر آوار ماندگان را نمیتوان نجات داد. آنها موظفند همه امکانات را برای نجات زیرآوار ماندگان بکار گیرند. بیش از این اجازه ندهیم جنایت کنند و انکار کنند و ادامه دهند، دیگر بس است!

مرگ بر جمهوری اسلامی!
آزادی، برابری، حکومت کارگری!

حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست
٢٥ مه ۲۰۲۲- ٥ خرداد ۱۴۰۱
_______________________________