اطلاعیه ها

اطلاعيه كميته كردستان حزب كمونيست كارگري حكمتيست به مناسبت هشتم مارس روز جهاني زن.

زنان مبارز، مردم ازاديخواه.

امسال در شرايطی به استقبال روز جهاني زن مي رويم كه حضور گسترده و پر شور شما در اعتراضات و خيزش انقلابی چند ماهه اخير، دنيا را به تمجيد و ستایش از شما واداشته است. امروز و در نتیجه این خیزش جبهه برابری طلبی و دفاع از انسانيت به درجات زيادي در مقابل كل نظام حاكم بر جهان صاحب یک پرچم و یک صدای روشن است. اين حضور همه جانبه در كوچه و خيابان، محل كارو زندگی و ميادين شهر و حتی زندان های جمهوری اسلامی، صف مرتجعین ضد زن را وادار كرده است كه به وجود جنبش برابری طلبانه شما زنان اذعان كنند. هر چند شما در اين راه و مسير هزینه های زیادی داده اید اما نتیجه این تلاش و مبارزه را امروز صفی به وسعت کل جهان ارج مینهند.
این هم سرنوشتی در در طی این ۵ ماه در همه عرصه ها به نمایش گذاشته شد. شما زنان و مردان ازادیخواه در كردستان نشان دادیدكه با ديگر زنان و مردان در سراسر ايران همسرنوشت هستید و خواسته های انقلابی را با شعار مرگ بر حکومت کودک کش، مرگ برجمهوری اسلامی در يك سنگر در مقابل يكی از هارترين رژيمهای تاريخ ايستاده اید. شما نشان دادید عاملین قتل مهسا – ژينا امینی،نيكا شاكرمي و بقیه عزیزانی که در این خیزش قربانی شدند رژیم جنايتكاری است که علیه هر نماد آزادیخواهی و اعتراضی است وتعلق زبانی و جغرافیایی در کشتار متعلقین به این صف، نقشی بازی نمیکند.
زنان مبارز و ازاديخواه!
حضور پررنگ شما در مبارزات چند ماهه اخير باران در اسمان بی ابر نبود. شما در كردستان عليرغم فشار بیش از ۴ دهه از طرف جمهوری اسلامی و سنت های پوسيده مردسالار و ضد زن كوتاه نيامديد. هر کس این تاريخ را بررسی كند، ميتواند به بزرگداشت‌های هشت مارس در همه سال ها در اشکال مختلف، به تجمع دو هزارنفری در استاديوم امين سنندج و صدور قطعنامه عليه اعدام، به زنان سرخ پوش مريوان، به دوچرخه سواری زنان مريوان عليه حكم ممنوعیت دوچرخه سواری زنان، به حضور زنان محله داسیران و بيرون كردن سلفی ها از داسيران، به نقش زنان در مراسم آدم برفی ها در اكثر شهرهای كردستان و دهها نمونه ديگر از مبارزه و اعتراض را ببيند.
با اتکا بر اين دستاوردها و در اوضاعی كه جمهوری اسلامی زير فشار همه جانبه قرار دارد، بايد روز هشت مارس امسال به روزی برای تحميل مطالبات حق خواهانه خود تبديل كنيم.
امسال و در شرایطی که جمهوری اسلامی در بحرانی ترین موقعیت ۴۴ ساله خود قرار دارد، به هرشكلی كه امكان پذير است گرامیداشت هشت مارس را سازمان دهید. در همه مراسم ها و تجمعات،ازادی همه زندانيان سياسی و بخصوص زنان محبوس در شکنجه گاههای جمهوری اسلامی را فرياد بزنيد.

كميته كردستان حزب كمونيست كارگری- حكمتيست یک بار دیگر هشت مارس روز جهانی زن را به شما زنان مبارز و ازاديخواه تبريك ميگويد و به عزم جزمتان درود میفرستد
زنده باد هشت مارس روز جهانی زن.
زنده باد جنبش رهايی زن برای یک برابری سوسیالیستی.

كميته كردستان حزب كمونيست كارگری ايران- حكمتيست
سوم مارس ٢٠٢٣
۱۲ اسفند ۱۴۰۱