اطلاعیه ها

اعلامیه خبری شماره ۱ درگیری در هفت تپه، اجتماعات بازنشستگان در اول مه

امروز ۱۱ اردیبهشت در هفت تپه نیروهای حراستی به نمایندگان متحصن در مقابل مدیریت حمله کردند و متعاقب آن درگیری شدیدی ایجاد شد. روزهای گذشته عبدالعلی ناصری مدیر صنایع جانبی طی گفتگویی با مثال «خر و سواری» در مورد مالکیت و واگذاری هفت تپه به کارگران هفت تپه توهین کرد. این اقدام با واکنش و اعتصاب غذای تعدادی از کارگران و فعالین در روز جمعه ۱۰ اردیبهشت روبرو شد. کارگران غذایشان را گرفتند و در مقابل درب مدیریت تجمع کردند و خواهان عذرخواهی ناصری شدند. دیروز و دیشب کارگران در محل بصورت متحصن با اعتصاب غذا ماندند و امروز دوشنبه حراستی ها و مدیریت بصورت برنامه ریزی شده مبادرت به تحریک و ایجاد تشنج و درگیری کردند. کارگران در اعتراض به بی حرمتی حراستی ها دست به تجمع و اعتراض زدند.

اجتماعات بازنشستگان در روز کارگر
امروز ۱۱ اردیبهشت روز جهانی کارگر بازنشستگان از جمله در شهرهای اهواز، شوش، کرمانشاه و کرمان دست به اجتماع و راهپیمایی زدند. در اهواز کارگران بازنشسته با پخش شیرینی در تجمع شان روز کارگر را گرامی داشتند. بازنشستگان برای اول مه در سراسر کشور در شهرستانها مقابل تامین اجتماعی و در تهران مقابل وزارت کار فراخوان تجمع داده بودند.

احضارها و بازداشت ها ادامه دارد
امروز ۱۱ اردیبهشت، عطا باباخانی از اعضای قدیمی و بازنشسته سندیکای کارگران شرکت واحد توسط نیروهای امنیتی بازداشت و بعد از تفتیش منزلش به اداره اطلاعات کرج منتقل شد.

امروز ۱۱ اردیبهشت، در آستانه روز معلم تعدادی از اعضای انجمن صنفی معلمان سنندج-کلاترزان آقایان ۱- رضا طهماسبی ۲- غیاث نعمتی ۳- مجید کریمی ۴- بها ملکی ۵- فیصل نوری ۶- جمیل امینی، توسط نیروهای امنیتی احضار شدند.

مرگ بر جمهوری اسلامی
آزادی، برابری، حکومت کارگری

حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ – ۱ مه ۲۰۲۳
___________________