مقالات

جواب اژه ای قاتل ،گسترش اعتراض و اعصاب توده ای و کارگری تا سرنگونی انقلابی است سعید یگانه

محسن اژه ای رئیس ماشین کشتارجوانان ،یکی از سردسته جنایتکاران حکومت اسلامی که مانند سایرسران رژیم پرونده سنگینی از جنایت و صدوراحکام اعدام جوانان رازیر بغل دارد ،روز سه شنبه ۹ خرداد گفته است که ” آنهایی را که باید اعدام کنیم،اعدام خواهیم کرد”.اژه ای شمشیر را از رو بسته است وآشکارا مردم معترض را تهد ید می کند . واضح است و مردم متوجه هستند که اژه ای چه می گوید و میدانند که رژیم اسلامی از چه ظرفیتی برای ادامه جنایت علیه مردم معترض و جان به لب رسیده بر خوردار است .مردم می دانند که رژیم ددمنش اسلامی قصد دارد با اعدام جوانان انقلابی از قیام کنندگان علیه حکومت جهل و خرافه ، علیه ارتجاع اسلامی ، علیه حکومت حافظ سرمایه انتقام بگیرند .معنی صحبتهای اژه ای جنایتکار این است که اگرادامه دهید می کشیم و کوتاه نمی آئیم.به قول معروف برای تنابشان دنبال گردن می گردند.
معنی دیگر این شمشیر کشیدن و تهدید مردم به ظاهر اقتدار گرایانه ، ترس و وحشتی است که درنتیجه خیزش انقلابی و خشم انقلابی مردم ، تعرض زنان به مقدسات جمهوری اسلامی در چند ماهه اخیر سرتا پای رژیم اسلامی را فراگرفته و و حشت از سرنگونی و ادامه خیزش انقلابی ماشین کشتارجوانان را سرعت بخشیده اند.می خواهند با این اعمال جنایتکارانه جامعه را به قبل از خیزش انقلابی بر گردانند.اما کور خوانده اند ، اگر سرکوب و زندان و کشتارمی توانست مردم را ساکت ودست از مبارزه بکشند ، لابد قیام دی ماه وخیزش آبانماه و خیزش انقلابی چند ماهه گذشته که رژیم جمهوری اسلامی را تا سراشیبی سقوط پیش برد اتفاق نمی افتاد.
جامعه ای که دغدغه نان دارد، مردم بیکارو گرسنه اند.آزادی ندارند و هیچ آینده روشنی در دو قدمی خود نمی بینند ، ناچارند برای پیشروی وعبوراز این مرحله با خشونت و زندان و اعدام نیز مقابله کنند و هزینه بدهند.اختناق و سرکوب سیاست دایم جمهوری اسلامی بوده دراین دوره تشدید شده با این حال مردم کوتاه نمی آیند .
حکومت جمهوری اسلامی با اعدام جوانان انقلابی اسیر در زندانها ، با ادامه دستگیری و زندان و شکنجه فعالین،با ادامه سرکوب زنان قصد دارند ارعاب ایجاد کنند و از مردم مبارز زهر چشم بگیرند. با این اعما ل جنایتکارانه که اکنون تنها ابزار کنترل و به انقیاد در آوردن جامعه است ، قصد دارند قیام مردم علیه فقر و فلاکت را سرکوب و منزوی کنند ، قصد دارند مبارزه زنان علیه آپارتاید جنسی و آتش زدن حجاب و بی حجابی را سرکوب و جامعه را منکوب کنند..
تا اینجا روشن است که جمهوری اسلامی در نتیجه خیزش انقلابی مردم در چند ماهه گذشته صربه بسیارسنگینی خورد و نظام را در سراشیبی سقوط قرارداد . جمهوری اسلامی با این اعمال جنایتکارانه قصد دارد جلو پیشروی مبارزه مردم برای سرنگونی را سد کند .روشن است که جامعه باید این را جدی بگیرد که این جنایتها ادامه خواهد داشت و جان خیلی از زندانیان سیاسی در خطر است .وتردیدی در این نیست که جمهوری اسلامی برای حفظ بقا ی خود بیشتر از این جنایت خواهد کرد.خوب می دانند که این جانیان مورد نفرت مردمند و برای مرگشان روزشماری می کنند.
اگرجمهوری اسلامی در ابتدا برای تثبیت حاکمیت سیاه خود از هیچ جنایتی دریغ نکرد ، امروزدر مقابل تعرض جامعه و جلوگیری از سقوط حتمی دست این سیاست را پیش خواهد برد.نگاهی به اعدامهای اخیر، نشان می دهد که جمهوری اسلامی به قصد ارعاب جامعه اعدام زندانیان غیر سیاسی را نیز گسترش داده و قصد دارد به این اعمال جنایتکارانه ادامه دهند.
در ماههای گذشته علارغم سرکوب و دستگیری و اعدام همواره جوانان ، زنان ، کارگران ، بازنشستگان و معلمان به مبارزه دادمه داده و تسلیم فضای اختناق و سرکوب نشده اند . این نشانده دهند این است که ابزارسرکوب نمی تواند جمهوری اسلامی را از این برزخ نجات دهد و نفرت و خشم مردم را بیشتر و بیشتر خواهد کرد .مردم درمخالفت با اعدام جوانان دست به اعتراض می زنندو شعارمی دهند،”این آخرین پیامه ، اعدام کنی ، قیامه ” ویا قسم به خون یاران، ایستاده ایم تا پایان” نشانه عضم ، جزم مردم برای ادامه مبارزه و تسلیم نشدن در مقابل سرکوب زورگویی های رژیم است .
سوال اکنون این است که در این شرایط چه باید کرد . چگونه به مبارزه ادامه داد .چگونه می شود جلو این جنایت را گرفت و تلفات را به حداقل رساند .آنچه روشن است مبارزه مردم در خیزش انقلابی اخیربا تمام فداکاری ها ، جان باختن ها زورش نرسید که جمهوری اسلامی را درآن چنان شرایطی قرار دهد یا به عبارت دیگر تناسب قورا به نفع مردم آنچنان تغیر دهد که دست رژیم را از ادامه سرکوب و اعدام کوتاه کند .اعتراضات و تظاهرات خیابانی فروکش کرده است ، اما اعتراض و نارضایتی و اعتصاب بیشتراز قبل گسترش یافته ، زنان علارغم سرکوب بی حجاب خیابانها را ازآن خود کرده و به اعتراض ادامه می دهند و کل رژیم را با چالش بزرگی روبرو کرده اند. با این وجود هنوزتا فلج کردن رژیم جمهوری اسلامی و تا سقوط حتمی آن راه پر پیچ و خمی را در مقابل ما قرار دارد.
اینجا یاد آوری چند نکته ضروری است .بر کسی پوشیده نیست که جمهوری اسلامی برای اکثریت مردم کارگر و زحمتکش و جوانان و زنان هیچی برای ارائه ندارد.ابتدایی ترین حقوق مردم پایمال شده است . بر همگان روشن است که چشم اندازی برای بهبود وضعیت معیشتی مردم بویژه کارگران و زحمتکشان وجود ندارد و زندگی مردم هر روز بیشتر در تنگنا قرار می گیرد .در مقابل مبارزه برای آزادی پوشش و لغو حجاب اسلامی مقاومت می کنند و نمی توانند ازموجودیت آن بگذرند. به عبارت دیگر تا رژیم اسلامی در قدرت است تغیری به نفع زندگی و آزادی مردم حاصل نخواهد شد.
در نتیجه ،تنها امید ،خود این مردم به پا خواسته اند که دوباره بر خیزند و مبارزه را ادامه دهند .در کنارمبارزه برای بهبود معیشت ، به موازات همه اعتصابات و اعتراضات توده ای و کارگری ، در کناراعتراض بازنشستگان و معلمان ،مبارزه برا ی آزادی زندانیان سیاسی و نجات جان اسیران در بند، مبارزه علیه اعدام و کوتاه کردن دست رژیم از اعدام جوانان ما ،باید به یکی از عرصه های مهم مبارزه تبدیل شوند.در مقابل این رژیم هارسرمایه و تا دندان مسلح باید با قدرت بیشتری به میدان آمد . ابزارکارآمد و ضعیف کردن رژِیم در این مسیر گسترش اعتراض توده ای و اعتصابات کارگری ،ادامه و گسترش اعتراض در دانشگاهها و مدارس و گسترش اعتراضات خیابانی پیوند این مبارزات با هم در جهت فلج کردن رژیم اسلامی در این مرحله از مبارزه برای پیشروی مردم و عقب نشینی جمهوری اسلامی و در هم شکستن ماشین کشتاررژیم است.
جواب اژه ای قاتل گسترش اعتراض و اعصاب توده ای و کارگری تا سقوط کامل رژیم است . همه سران رژیم به جرم جنایت علیه بشریت تک تک باید دستگیر، محاکمه و مجازات شوند.
سردبیر