اطلاعیه ها

جلسه دفتر سیاسی حزب کمونیست کارگری – حکمتیست برگزار شد

جلسه دفتر سیاسی حزب کمونیست کارگری – حکمتیست برگزار شد

روزهای شنبه و یکشنبه ٢ و ٣ سپتامبر ٢٠٢٣ برابر با ١١ و ١٢ شهریور ١٤٠٢ جلسه دو ماهه دفتر سیاسی حزب کمونیست کارگری – حکمتیست با حضور اعضای دفتر سیاسی و دبیر کمیته مرکزی برگزار شد.

دستور جلسه مصوب دفتر سیاسی عبارت بود از: ١- گزارش سیاسی و تشکیلاتی ٢- اوضاع سیاسی ایران در آستانه سالروز برآمد انقلابی شهریور ٣- اوضاع جهان: موقعیت دو قطب متضاد کار و سرمایه در قرن بیست و یکم ٤- مسائل جدید در کردستان، سیاست ما در باره خلع سلاح احزاب مسلح در کردستان عراق ٥- طرح تشکیلات خارج کشور و برگزاری کنفرانس تشکیلات خارج حزب ٦- تعیین تاریخ و تدارک سیاسی پلنوم ٤٧ حزب ٧- موازین همکاری با نشریه حزب ٨- قرار و قطعنامه ٩- انتخابات.

در دستور گزارش سیاسی و تشکیلاتی، رئیس دفتر سیاسی، دبیر اجرائی، دبیران کمیته های سازمانده، کردستان، خارج، تبلیغات حزب و مالی، خطوط سیاستها و اقدامات حزب را به نشست دفتر سیاسی ارائه کردند و در ادامه نشست با بررسی و اظهار نظر راجع به نقاط قوت و ضعف بحث کرد و نکاتی را در دستور کار رهبری حزب قرار داد.

دستور اوضاع سیاسی در چهارچوب بیانیه اخیر حزب و روند پیش رو توسط سیاوش دانشور و همایون گدازگر به نشست ارائه شد. دفتر سیاسی ضمن هم جهتی بالا روی جنبه های تاکتیکی و اقدامات حزب نکات ضرور را تاکید کرد.

دستور اوضاع جهان: موقعیت دو قطب متضاد کار و سرمایه در قرن بیست و یکم، توسط رحمان حسین زاده و ناصر مرادی ارائه شد. دفتر سیاسی ضمن استقبال از خطوط بحث و اظهار نظر در این زمینه بر بحث بیشتر برای نشست کمیته مرکزی تاکید کرد.

دستور مسائل جدید در کردستان و سیاست ما در باره خلع سلاح احزاب مسلح در کردستان عراق، توسط صالح سرداری و عبداله دارابی ارائه شد و طی آن خطوط سیاست حزب و اهداف سیاست جمهوری اسلامی و دولتهای منطقه مورد بحث قرار گرفت.

دستور طرح تشکیلات خارج کشور و برگزاری کنفرانس تشکیلات خارج حزب توسط نادر شریفی ارائه شد و نشست ضمن بحث روی نکات گرهی بر برگزاری کنفرانس در اسرع وقت و آماده شدن بیشتر تشکیلات خارج تاکید کرد.

دستور پلنوم توسط ناصر مرادی دبیر کمیته مرکزی ارائه شد و طی آن تاریخ پلنوم ٤٧ حزب تعیین و تدارک سیاسی آن به دفتر سیاسی و هیئت اجرائی حزب واگذار شد.

دستور درخواست همکاری رفقای غیر حزبی با نشریه کمونیست، دفتر سیاسی ضمن استقبال،موازین و چهارچوب کار و وظیفه سردبیری را در این رابطه مورد بررسی قرار داد.

پاره ای از مسائل تشکیلاتی و اجرائی نیز بررسی و تصمیم لازم در مورد آنها توسط دفتر سیاسی صورت گرفت.

در دستور انتخابات برای رئیس دفتر سیاسی، سیاوش دانشور باتفاق آرا و در انتخابات اعضای هیئت اجرائی دفتر سیاسی رحمان حسین زاده، همایون گدازگر، سعید یگانه، عبداله داربی و صالح سرداری باتفاق آرا به عضویت هیئت اجرائی انتخاب شدند. در اولین جلسه هیئت اجرائی همایون گدازگر باتفاق آرا بعنوان دبیر اجرائی حزب انتخاب شد.

دفتر سیاسی حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست

١٧ شهریور ١٤٠٢- ٨ سپتامبر ٢٠٢٣