مقالات

سال تحصیلی جدید و بازگشایی دانشگاه، سنگر آزادی! امیر عسگری

سال تحصیلی جدید در دانشگاه و مدارس آغاز میشود .در دوره ای انقلابی که مدارس و دانشگاه ها بعنوان یک سنگر مهم مبارزاتی علیه جمهوری اسلامی قد علم کردند. دانشجویان از آغاز خیزش انقلابی شهریور ۱۴۰۱ بعنوان جنبشی پیشرو و انقلابی در سطح سراسری مقابل حکومت اسلامی و قوانین ارتجاعی اش قد علم کردند. دانشجویان دختر با برگرفتن حجاب اسلامی بعنوان سمبل آپارتاید جنسی و دینی حکومت اسلامی و آتش زدن آن و همچنین شکستن دیوارهای تفکیک جنسیتی در دانشگاه و بعلاوه مقابله با حراست و نیروهای میلیتاریستی حاضر در دانشگاه ها با سر دادن شعارهای چپ و انقلابی از جمله؛ “مرگ بر ستمگر، چه شاه باشه چه رهبر”، “نان کار آزادی اداره شورایی”، “سقف و کتاب و گندم، قدرت به دست مردم”، “نه سلطنت نه رهبری، دمکراسی برابری”، “کارگر، دانشجو، اتحاد اتحاد” و “مرگ بر جمهوری اسلامی” نشان دادند که خواستارخلاصی از جمهوری نکبت اسلامی و نظام استثمارگرسرمایه داری هستند.
جمهوری اسلامی در ابتدای خیزش بیش از ۳۰۰ فعال دانشجویی را بازداشت کرد و احکام محاربه برای دانشجویان صادر کرد ولی دانشجویان تسلیم نشدند و به مبارزه انقلابی خود ادامه دادند و نقطه عطفی مهمی در عرصه مبارزات دانشجویی نه تنها در سطح ایران بلکه در سطح خاورمیانه و جهان به ثبت رساندند، جنبشی پیشرو که یاد و خاطرات جنبش ۱۹۶۹ را زنده کرد. این جنبش آنچنان رعشه در تن جمهوری اسلامی انداخت که همه روزه شاهد تلاش‌های مذبوحانه برای مهار این جنبش بودیم ولی تاکنون علی رغم این اقدامات سرکوبگرانه جنبش دانشجویی مهار نشده است. اقداماتی همچون تبعید، محروم التحصیل کردن و حتی بازداشت‌های مجدد و پرونده سازی.
فارغ از تهدیدات و فشارها بر دانشجویان حکومت اسلامی درصدد اخراج اساتید حامی فعالیتهای برحق دانشجویان و استخدام مداحان بجای آنان نیز برآمد تا این سنگر آزادی را بیشترتخریب کنند.
جنبش دانشجویی در طول خیزش انقلابی شهریور ۱۴۰۱ تا کنون ذره ای از رادیکالیسم انقلابی و خواست ومطالبات خود عقب نشینی نکرده اند و بدهی‌ است که همراستا با جنبش سرنگونی درجامعه، دانشجویان نیز به اعتراضات خود در عرصه دانشجویی و فضای دانشگاه ادامه خواهند داد.
در دوره آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی دانشگاه‌ها ، اقدامات سرکوبگرانه در دانشگاهها و تشدید فضای امنیتی نشان ازهراس است که تمام وجود حکومت اسلامی را فراگرفته ودر تقابل با ان ، آنچه در شرایط کنونی برای این جنبش پیشرو دارای اهمیت است، سازمانیابی مجدد در سطح سراسری برای اقدامات سیاسی و میدانی در فضای دانشگاه است.
در آغاز سال جدید تحصیلی کماکان دانشجویان بسیاری در زندان زیر شکنجه حکومت آدم کشان اسلامی به سر میبرند، تعداد زیادی محروم از تحصیل و اخراج شدند.مقابله با خودکامگی رژیم در دانشگاهها و اعتراض به سرکوبگری رژیم ،اتحاد بیشتری را از دانشجویان در تمام دانشگاهها می طلبد. علاوه براین باید برای آزادی همرزمان دانشجواز بند تلاش کرد. درروزهای سالگرد خیزش انقلابی شهریور هستیم . یاد جانباختگان این خیزش انقلابی ، یاد نیکا ها، مجید رهنوردها و کیان پیرفلک ها صدها جانباخته دیگر به صحنه اعتراض واعلام نفرت علیه حکومت جانیان اسلامی بدل کنیم ودانشگاه سنگر آزادی را که رعشه بر تن کثیف جمهوری اسلامی انداخته است محکم نگه داریم.
فراخوان ما به شما دانشجویان مبارزکه در سالگرد خیزش انقلابی با مبارزات خود سهم ارزشمندی درتقویت جنبش سرنگونی طلبانه مردم داشتید این است ،خود را متحد و صفوف مبارزاتی خود را متشکل کنید و همراه با سایر جنبشهای اجتماعی ، کارگران ، معلمان و زنان برای پایان دادن به عمر جمهوری اسلامی به میدان بیائید ، همانطور که سال گذشته به دهن حکومت اسلامی زدید، همانطور که جریانات سلطنت طلب و قوم گرا را با شعارهای عموما چپ و آزادیخواهانه خود حاشیه ای کردید ،انتظار این است که امسال در بازگشایی دانشگاه ابتدا با خواست هایی همچون؛ آزادی دانشجویان و معترضین خیزش شهریور و همه زندانیان سیاسی، کوتاهی دست نهادهای امنیتی از دانشگاه، بازگرداندن اساتید اخراجی و اخراج مداحان و عوامل رژیم از دانشگاه، و لغو حجاب اسلامی و قوانین اسلامی از فضای دانشگاه و دروس وارد صحنه شده و به مبارزه ادامه دهید .گسترش سرکوب و دستگیری و ارعاب ناشی اززبونی ودرماندگی رژیمی است که به پایان عمرش رسیده و جز سلاح سرکوب هیچی برای عرضه کردن ندارد.این سلاح راباید از دستش گرفت.
زنده باد مبارزات برحق دانشجویان علیه جمهوری هار اسلامی!
30شهریور1402