مقالات

سیاست “جنگ – مذاکره” نابودی مردم فلسطین ادامه دارد سعید یگانه

سیاست “جنگ – مذاکره”
نابودی مردم فلسطین ادامه دارد
سعید یگانه
کشتار وقتل عام مردم فلسطین پس از ماهها جنگ هنوز ادامه دارد. در پس سیاست”جنگ-مذاکره” ومماشات غرب با دولت نژاد پرست اسرائیل و سکوت کشورهای عربی مردم ستمدیده فلسطین در غزه رادر معرض نابودی قرارداده است. طبق برآورد سازمان ملل بیش از ۵۰۰ هزار نفر در شمال غزه یعنی یک چهارم جمعیت آن در قحطی و گرسنگی بسرمی برند و دارند تلف می شوند. بخشی از مردم که ناچارا به ویرانه های شمال غزه بر گشته اند در محاصره قحطی و‌گرسنگی قرار دارند. بر مینای گزارش سازمان ملل نهاد های امداد رسانی بعد از ماهها تلاش نتوانسته اند به آنها دسترسی پیدا کنند.
کمک های “بشردوستانه” امریکا و اتحادیه اروپا حامیان دولت نژاد پرست اسرائیل در این نسل کشی گوش دنیا را کر کرده است. ارتش اسرائیل اعلام کرده که پیش از حمله، مردم غزه در دوزخ رفح را به مناطق دیگر که آن را “جزیره بشردوستانه”توصیف‌کرده اند منتقل می کنند.
تحت فشار اعتراض جهانی مردم آزادیخواه به جنایات و نسل کشی دولت اسرائیل در غزه، دولت امریکا از طریق هوا و‌اتحادیه اروپا از طریق قبرس و از راه دریایی به رساندن بسته ها ی کمکی به مردم شمال غزه وادار شده اند. اما این کمک های “بشر دوستانه” به هیچ وجه دوگانگی دول غربی در برخورد به جنگ در غزه و حمایت و دست داشتن امریکا و دول غربی در این نسل کشی را توجیه نمی کند. دو هفته قبل بیشتراز صد نفر از مردم شمال غزه هنگامی که برای گرفتن آذوقه به کامیون حامل کمکهای غذایی نزدیک شدند با شلیک مستقیم سربازان اسرائیلی به قتل رسیدند.
جنایات دولت اسرائیل در غزه صدای اعتراض متحدین خود را نیز درآورده است. بروکسل مرکز اتحادیه اروپا گفته گرسنگی به عنوان سلاح جنگی در قلمرو این جنگ استفاده می شود. جوریف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته است که مسیرهای زمینی عمدا برای جلوگیری از ارسال کمک بسته شده است. و سازمان ملل می‌گوید نبردهای مداوم و بمباران دولت اسرائیل و‌ناامنی‌ و بسته شدن مکرر مرزها و محدودیت های دسترسی توسط دولت اسرائیل، مانع از عملیات امداد رسانی شده است.
این سخنان که از زبان بخشی از قدرت های جهانی حامی تاکنونی دولت اسرائیل و سازمان ملل جاری می شود تنها نشانه اوضاع فلاکتبار مردم‌غزه و‌ادامه جنایات دولت و ارتش اسرائیل علارغم اعتراض جهانی به این نسل کشی است. خفقان رسانه ای در غرب به نفع دولت اسرائیل، مانع آن شده که صدای اعتراض مردم آزادیخواه در غرب علیه جنایات اسرائیل تماما منعکس شود و این فضای اختناق آمیر دست دولت اسرائیل را برای ادامه جنایت باز گذاشته است.
حمله ۷اکتبر جریان تروریستی حماس به اسرائیل بهانه ای برای دولت نژاد پرست اسرائیل به دست داد که به بهانه نابودی حماس، ادامه سیاست اشغال سایر مناطق فلسطین که سالها خواب آن را می دیدند عملی و به مرحله اجرا در آوردند. سیاستی که هر نوع تلاش برای حل مسئله فلسطین را اکنون به بن بست رسانده است.
دولت اسرائیل در دوره جنگ در کنار کشتار مردم فلسطین بی شرمانه در مقابل چشم جهانیان به سیاست اشغال و ساختمان سازی در مناطق اشغالی ،کوچ فلسطینیان و ایجاد شهرکهای یهودی نشین ادامه می دهد. طی ماهها جنگ و اشغال حماس نابود نشد ،اما دو‌میلیون از مردم غزه آماج حملات زمینی و هوایی ارتش نژاد پرست اسرائیل قرار گرفتند، کشته وآواره شدند و در معرض نابودی قرار گرفته اند.
آتش بس فوری وپایان جنگ و باز گشت مردم آواره فلسطین به سرزمینهای اشغالی خواست مردم آزادیخواه ومتمدن جهان است. دولت اسرائیل قسط ادامه سیاست اشغال و با حمله به شهر رفح مشقات و درد و رنج مردم فلسطین را چند برابر می کند. سیاست جنگی دولت اسرائیل پایان جنگ را در کوتاه مدت کور کرده است. بعد از ماهها مذاکره برای آتش بس موقت و مبادله اسرا هر روز توافق برای آتش بس با مانع روبرو می شود .دولت امریکا به بهانه های مختلف جنایات دولت اسراپیل را توجیه و مانع پایان جنگ و دولت اسرائیل در ادامه سیاست جنگ طلبانه علیه مردم فلسطین تن به آتش بس نمی دهد.
راه پایان دادن به جنگ در غزه، پایان دادن به رنج ومشقت مردم ستمدیده فلسطین، گسترش اعتراض مردم آزادیخواه جهان به دولت جنایتکار اسرائیل، امریکا و غرب، دست کشیدن دول غربی از حمایت از دولت نژاد پرست و اشغالگراسرائیل و حمایت بی چون و چرا از مردم ستمدیده فلسطین است. جریان تروریستی حماس ابزاردولتهای مرتجع منطقه بخصوص جمهوری اسلامی برای تشدید بحران وکشمکش و تفرقه میان مردم فلسطین و تشدید بحران مردم فلسطین است.