اطلاعیه ها پلنوم ها

پیام پلنوم ٤٨ حزب کمونیست کارگری- حکمتیست به جنبش آزادی زن

در جنگ رژیم اسلامی با زنان پیروزی از آن ماست!

پلنوم ٤٨ حزب کمونیست کارگری – حکمتیست به ایستادگی و جسارت شما زنان آزادیخواهی که الگوی جهانیان شده اید درود میفرستد. حکومت ورشکسته اسلامی مجدداً خیابانهای ایران را به میدان جنگ علیه زنان آزاده ای بدل کرده است که حجاب و قوانین اسلامی و آپارتاید جنسی نمی خواهند. طرح “نور” خامنه ای پرچم مندرس این دور جدید جنگ اسلام علیه زنان است. اینبار با هرچه دارند آمده اند؛ “آتش به اختیار”ها، “حجاب بان”، قاتلین “گشت ارشاد”، نیروی انتظامی و بسیجی و سپاهی. در کنار قرق نظامی و سرکوبگران خیابانی، اخراج از کار، ممنوعیت ورود به اماکن بدون حجاب، جریمه نقدی، تهدید پیامکی، توقیف اتومبیل، جنگ روانی و تبلیغات زشت و ارتجاعی ضد زن، قرار است حجاب اسلامی این پرچم به آتش کشیده شده جمهوری اسلامی را مجدداَ به سر زنان بکوبند. اما طرح ضد زن “نور” نیامده شکست خورده است.

جامعه خواهان تغییر، طبقه کارگر مخالف فقر و استثمار، زنان و مردان خواهان برابری و حق انتخاب، نسل جدید در قرن بیست و یکم، زیر بار عقاید عهد عتیق و خرافات اسلامی و ملی نمیروند. اقدامات حکومت یک سیاست تدافعی در مقابل یورش انقلابی زنان و جامعه برای تغییر است. طرح “نور” تلاشی برای جلوگیری از فروریختن آخرین ارکان ایدئولوژیک و سیاسی رژیم اسلامی است. این جامعه ای است که آخرین برآمد انقلابی و شجاعانه اش با رهبری زنان دنیا را تکان داد. این جامعه ای است که دژ ارتجاع در خاورمیانه را به مصاف طلبید و بر پرچمش برابری و رفع تبعیض انسانها حک شده است. اوباشیگری در خیابان و ترور و ارعاب جواب نیست، حتی “خودی”ها و پاره های تن حکومت هم اذعان میکنند که این اقدامات جواب نمیدهد و برای نظام “خطرناک” است. طرح “نور” از آخرین تلاشهای ناکام حکومت برای حفظ ظاهر اسلامی در جامعه است. به خامنه ای ها میگوئیم که این طرح را مانند دهها لایحه و طرح ضد زن توی صورت تان میزنیم. زنان حجاب نمیخواهند، زنان از گورکنان نظم آپارتاید جنسی اند.

زنان و مردان برابری طلب!
ما مبارزه ای خونین با تلفات بیشمار داشته ایم، اما تن ندادیم، تسلیم نشدیم، قدم بقدم عقب شان راندیم و در شرایطی بسیار نابرابر توانستیم در مراکز آموزشی و بازار کار، در جامعه و در خانواده، در سیاست و در حضور اجتماعی، رژیم اسلامی را عقب برانیم. امروز آشکارا دستجمعی حجاب برمیداریم، جشن حجاب سوزان راه انداختیم و با عزم راسخ میگوئیم؛ حجاب اسلامی نمیخواهیم! دست آخوند و سرمایه دار و اسلام و فرهنگ پوسیده مردسالار از سر زنان کوتاه! اما کار ناتمام را باید تمام کنیم. متشکل شویم. برای ایجاد سازمانهای توده ای زنان با اتکا به شبکه های مبارزاتی مان نقشه مند گام برداریم. تصور یک جامعه آزاد بدون حضور وسیع و برابر زنان خیالی باطل است. ما همواره گفته ایم که هر تحول سیاسی در ایران رنگی زنانه به معنی حضور قدرتمند و توده ای زنان دارد. امروز دنیا به این واقعیت اذعان کرده است. در نبرد جاری برای درهم شکستن طرح نور هر فردی مسئولیت اجتماعی و انقلابی دارد. زنان نباید در مقابل نیروی سرکوب تنها بمانند، تعرض به هر زن تعرض به همه است. ضروری است که بفوریت و هرچه وسیعتر مردان و برابری طلبان به صفوف مقاومت و مبارزه زنان علیه سرکوبگران بپیوندند. در محل کار و خیابان و محل زندگی همراه و همسنگر با زنان علیه ارتش ضد زن اسلام بایستیم.

آزادی بطور کلی و آزادی زن بطور اخص، امری جنسیتی نیست. آزادی زن بطریق اولی تنها امر زنان نیست. سوال برسر برابری زن و مرد بمثابه انسان است. هدف تحقق برابری کامل و بیقید و شرط زن و مرد در کلیه شئون اجتماعی است. سوال برسر الغای کلیه قوانین ضد زن و نفی نظامی است که در ستمکشی زن ذینفع است. سوال برسر امنیت و حقوق زن در جامعه و در خانواده و نفی خشونت در تمام سطوح و ارتقای فرد و جامعه است. سوال برسر پیروزی همه جانبه در جنگی دیرین است که امروز به مرحله تعیین کننده رسیده است. ما اعلام میکنیم که در جنگ رژیم اسلامی با زنان پیروزی از آن ماست! جمهوری اسلامی به گذشته تعلق دارد! جنبش آزادی زن میماند، شما رفتنی هستید!

اردیبهشت ١٤٠٣ – مه ٢٠٢٤