مقالات

درگرامیداشت رفیق مظفرصالحی نیا فعال کارگری وسوسیالیست انقلابی شهر سنندج سعیدیگانه

خبر مرگ رفیق عزیزمان مظفرصالحی نیا از فعالین کارگری و سوسیالیستی انقلابی و یکی از شخصیتهای خوشنام شهر سنندج همه مارا شوکه کرد ودر اندوهی فراوان فروبرد. مظفراز زمره انقلابیونی بود که ازایام نو جوانی تمام زندگیش را صرف فعالیت برای آزادی ورهایی هم طبقه هایش از رنج واستثمار نظام سرمایه داری ومذهبی ایران کرد و در این راه رنج ومشقات , ومحدودیت زیادی را تحمل کرد . مرگ اوآخرین هزینه بسیارسنگین مظفردر راه آرمانش بود که همه ما، خانواده مظفرعزیز، دوستان ونزدیکان وصدها فعال کارگری واجتماعی که از دورو نزدیک مظفر را می شناختند دادغدار کرد.
مظفر تنها یک فعال کارگری ورزمنده نبود. او در عرصه های دیگر اجتماعی از دیدگاه خدمت به مردم و تهیدستان فعالیت زیادی را سازمان داد. در رابطه با نجات جان زندانیان محکوم به اعدام کوشا و پیش قدم بود و هر بارجلو زندان و تلاش برای نجات جان آنان پیش از همه حاضر و آماده بود. او از فعالین بر گزاری مراسمهای اول مه روز جهانی کارگر و۸ مارس روز جهانی زن در شهر سنندج بود وبه این دلیل مظفر چه در میان کارگران وچه فعالین سیاسی و کارگری ومردم شهر سنندج به شخصیتی محترم ومورد اعتماد وخوشنام تبدیل شد. شرکت صدها نفردر مدت کوتاهی بعد از مرگ اودر تشیع جنازه سرخ او به طرف بهشت محمدی وگرامیداشت یاد این رفیق رزمنده،خواندن سرود انترناسیونال، سرود جهانی کارگران، سخنان وشعرهای انقلابی برازنده رفیق مظفر نشانه جایگاه و محبوبیت او در شهر سنندج و در میان فعالین کارگری و سیاسی چه در کردستان و چه خارج از کردستان است. ازروزشنبه بعد از مرگ این رفیق عزیز، دهها پیام از طرف تشکلهای کارگری و احزاب و سازمانها وشخصیتهای سیاسی در وصف مبارزه وتلاش اونوشته شده است.
مظفرصالحی نیا ساده به این موقعیت نرسید. او انسانی سختکوش ومهربان ومقاوم بود وبا علاقه ووتمایل قلبی وبا عشقی طبقاتی به همنوعانش تلاش کرد واین موقعیت را کسب کرد. تهدید همچون سایه مظفر را تعقیب می کرد. او بارها دستگیر وزندان ومورد شکنجه وآزار در دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی شهر سنندج قرارگرفت، تهدید می شد اما همه این مشقات را به جان خرید و هر بار مقاومتر وبا اراده و عظمی بزرگتر به مبارزه ادامه می داد.آخرین بار به مناسبت اول ماه مه امسال به اطلاعات سنندج احضارشد و او را دوباره تهدید کرده بودند که دست از مبارزه و فعالیت بردارد.
به قول یکی از رفقای مظفر”اواستوره مقاومت بود”. مظفر زندگی پرباری در خدمت به هم طبقه ای هایش داشت وفقدان او خلابزرگی در جنبش آزادی خواهی وکارگری است. همه انسانها روزی خواهند مرد، اما مرگ انسانهایی که زندگی وتلاششان تاثیرعمیق ومثبتی در زندگی دیگران داشته و به نیکی از آن نام می برند، دردناک است. مظفر از زمره چنین انسانهایی بود. بدینوسیله مرگ رفیق مظفررا به خانواده عزیزمظفر، به دوستان ورفقای او به مردم مبارزشهرسنندج تسلیت می گویم ویاد خاطراتش را با ادامه راهش که رهایی کارگران وزحمتکشان ازتبعیض ونابرابری واستثمارنظام سرمایه داری است گرامی میداریم.یاد وتلاش اورا همیشه زنده نگاه خواهیم داشت.
6 ژوئن 2024