مقالات

شادباش سال نو

شادباش سال نو

تازه شدن طبیعت را به شما مردم آزادیخواه و انقلابی ایران، به زنان شورشی که آوازه‌‌ شان جهانی را درنوردیده، به کارگران اعتصابی و جنبش طبقه کارگر که تنها امید آزادی جامعه ایران‌اند، به نسل جوانی که علیه هر نوع عقب ماندگی فکری و فرهنگی بپاخاسته است، به خانواده‌های جانباختگان و ستارگانی که نامشان بر جریده تاریخ ثبت است، به صفوف مبارزین انقلابی و آزادیخواه و برابری طلب تبریک میگویم.

اگرچه فقر و فلاکت برای بسیاری از محرومان جشن و عیدی باقی نگذاشته است، بسیاری خانواده‌ها یا عزیرانشان زندانی‌اند یا داغدیده‌اند؛ با اینحال جنبش توفنده کارگری، نه گفتن و تن ندادن مستمر زنان آزاده و انقلابی، شور زندگی میان مردم و نسل جدید، نمادهای امید و مقاومت و از ارکانهای اساسی پیروزی بر حاکمیت ارتجاع اسلامی‌‌اند.

واقعیت اینست قبل از تازه شدن طبیعت، جامعه نو شده است، جامعه انقلابی برای دفن کهنه و برپائی نظم نوینی بمیدان آمده است. نبرد تازه آغاز شده است و ما راهی جز پیروزی بر حکومت فاسد و آزادی‌کش اسلامی سرمایه‌داران نداریم. ما ناچاریم علیه وضع موجود بایستیم و ایستاده ایم. سال نو میتواند سال بگور سپردن رژیم اسلامی، سال انقلاب و سال تغییرات سترگ باشد. یک ایران آزاد و خوشبخت سوسیالیستی یک انتخاب و یک ضرروت مبرم است.

تازه شدن طبیعت و سال نو را به شما شادباش میگویم.

سیاوش دانشور
٢٩ اسفند ١٤٠٢ – ١٩ مارس ٢٠٢٤